Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči houfně přezouvají pneumatiky aut. Dříve než loni

Moravskoslezský kraj - Takovou situaci majitelé pneuservisů již několik roků nezažili. V předchozích letech byl pro ně říjen s teplotami šplhajícími až ke dvaceti stupňům Celsia mrtvou sezonou. Jen výjimečně se objevili řidiči, kteří se rozhodli přezout své plechové miláčky. Letos je tomu jinak.

20.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Lukáš Kaboň

Motoristé houfně berou pneuservisy útokem, někde se již na výměnu pneumatik musí čekat. Za vše může chladné počasí a teploty, které se po ránu pohybují kolem nuly, případně klesají i pod bod mrazu.

„Letos to začalo podstatně dříve. Řidiči přijížděli už v sobotu, pokračuje to i v pondělí a v úterý. Je to takový malý blázinec, který ale bez problémů zvládáme. Fronty se zatím netvoří. Pro nás je lepší, že to bude rozložené na delší dobu. Jindy se motoristé objevili až v listopadu či prosinci s prvním sněhem, a to pak byl frmol," řekl Deníku Josef Navrátil, majitel pneuservisu v centru Ostravy.

Sezona

Oficiální zimní motoristická sezona začíná 1. listopadu a trvá do 31. března. Zimní pneumatiky je v této době nutné používat vždy, pokud je na vozovce souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, případně lze takovou situaci předvídat.

Jinak lze za příznivého počasí jezdit na letních pneumatikách. Existuje však jedna výjimka v podobě úseků se značkou Zimní výbava. Ta nařizuje používání zimních pneumatik od 1. listopadu do 31. března bez ohledu na aktuální počasí. Na svém území je může umístit obec.

Problémy

Kdo poruší předpisy o zimních pneumatikách, může se dostat do problémů. „Pokud bude při silniční kontrole zjištěno, že řidič nemá obuty předepsané zimní pneumatiky, hrozí mu udělení blokové pokuty ve výši až 2000 korun. Pokud bude případ projednáván ve správním řízení, může být výše pokuty až 2500 korun," sdělil Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti, který zmínil i pojistná rizika. „Je také dobré seznámit se s podmínkami, za kterých máme sjednáno takzvané havarijní pojištění. Pokud bude prokázáno, že škodní událost nastala v přímé souvislosti s použitím nevhodných pneumatik, může dojít ke krácení pojistného plnění," dodal Budský.

Individuálně

Podle mluvčího Allianz pojišťovny Václava Bálka se každý případ řeší individuálně.

„Určitě nelze paušálně říct, že když po 1. listopadu dojde k nehodě a řidič má letní pneumatiky, nic od nás nedostane. Vždy je potřebné zjistit příčinu, od které se pak odvíjí vše další," řekl Bálek s tím, že na sněhu může dojít i k nehodě, na kterou letní pneumatiky neměly žádný vliv.

Ke krácení pojistného plnění pak není důvod. Pokud ale vyšetřování potvrdí, že se na nehodě podepsaly i letní pneumatiky, může se to projevit na pojistce. To platí i pro situace, kdy vyjde najevo, že by při použití zimních pneumatik vznikla nižší škoda.

Životnost

Ještě nedávno se mluvilo o tom, že zimní pneumatiky je vhodné po čtyřech sezonách vyměnit. To již striktně neplatí.

Podle odborníků záleží na způsobu používání, četnosti jízd a dalších okolnostech. Na pneumatikách, které jsou v pořádku a mají předepsanou hloubku dezénu, lze jezdit i déle.

„Co si budeme říkat, je to o penězích a lidé se snaží šetřit, což je zcela normální. Kdyby takové pneumatiky po čtyřech sezonách vyhodili, byli by špatní hospodáři. Pokud jsou pneumatiky funkční, dá se na nich jezdit i podstatně déle než čtyři sezony," uvedl majitel pneuservisu Josef Navrátil.

Autor: Jaroslav Perdoch

20.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
23 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Paragliding. Ilustrační snímek.
AKTUALIZUJEME

Paraglidista zemřel po pádu na pole, vrtulník záchranářů byl zbytečný

Test Deníku o důvěřivosti důchodců: Nesete přeplatek? Jdu otevřít

/TEST/ Deník testoval důvěřivost důchodců. Redaktor a nejprve ukrytý strážník zkoušeli, jak starší lidé dokážou odolat lákavé nabídce podvodníka.

Trest pro ženu v lágru? Noc a den v márnici

Je konec května 1945, válka skončila. Na Vypichu je živo, hemží se to tam auty a vojáky. V náručí jednoho důstojníka se choulí osmiletá holčička. „Táto můj, táto můj, ty ses nám vrátil,“ volá děvče a zasypává vojákovu tvář polibky. Při vzpomínce na první setkání s otcem poté, co ho pět let neviděla, se i teď tlačí Zdeně Čapkové slzy do očí. Její otec František Bernas, důstojník československé armády, musel z protektorátu utéct před gestapem. Matku zavřeli nacisté do lágru.

Teenager v Saúdské Arábii tancoval na ulici Macarenu. Policie jej zadržela

Policie v Saúdské Arábii zadržela čtrnáctiletého chlapce, který uprostřed rušné silnice tančil Macarenu, tanec, který se proslavil v 90. letech. Podezírali jej z nevhodného chování na veřejnosti a přerušení dopravy, po několika hodinách byl však propuštěn.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení