VYBERTE SI REGION

Ministr Říman: Analogové vysílání vypneme do čtyř let

Praha - Nejpozději do roku 2012 bude mí Česká republika výlučně digitální televizní vysílání. Nejdéle si na takzvaný „digitál“ počkají obyvatelé Zlína a Jeseníků.

28.4.2008 1
SDÍLEJ:

RYCHLÝ VÝVOJ. Za tři roky už nemusí váš přijímač umět přijímat nový formát signálu.Foto: DENÍK/Jana Kopecká

Po pondělním zasedání vlády o tom informoval ministr průmyslu a obchodu Martin Říman.

„Česká republika bude rozdělena na jedenáct oblastí. K jejich zapojení do digitálního vysílání bude docházet postupně, ke konečnému přechodu pak dojde v listopadu 2011,“ uvedl na tiskové konferenci ministr Říman.

Výjimky budou

Výjimku podle něho představují pouze Zlín a Jeseník. Ty začnou digitální signál chytat nejpozději v červnu 2012. Podle ministra se totiž jedná o komplikovaná horská území, kde se objevily problémy i se zaváděním analogového vysílání.

Přepínání digitální signálu bude postupovat od západu k východu, tedy od německých hranic dále do vnitrozemí. „Není to proto, že by část obyvatel dostala přednost, ale je třeba se vyrovnat s rušením signálu, ke kterému by mohlo docházet v příhraničních oblastech,“ vysvětlil Martin Říman.

Lidé se ale nemusejí bát, že by o své analogové vysílání přišli ze dne na den. Nejméně po dobu šesti měsíců budou moci přijímat jak analogový, tak digitální signál, najednou. Počítá se totiž s tím, že se vysílání nedostane ke všem hned od začátku a tak se po tuto zkušební dobu budou odstraňovat případné nedostatky.

Doposud se hovořilo o tom, že Česká republika by mohla mít kompletní digitální pokrytí nejpozději v roce 2010. „Vláda dostala materiál o zavádění digitálního vysílání ve dvou variantách. Jedna byla na rok 2010 a druhá na 2011. Vybrala tu s pozdějším datem,“ uvedl Václav Žák, předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Další podrobnosti o chystaných změnách má zveřejnit Český telekomunikační úřad. Ten za tímto účelem svolal na úterní odpoledne tiskovou konferenci.

Experiment začal před osmi lety

Česká televize, která je leadrem v zavádění ditálního vysílání, se už nechala slyšet, že přijetí takzvané Technického plánu přechodu (TPP) vítá. „Česká televize chystá komplexní informační kampaň. Její součástí bude nejen speciální symbol, ale na obrazovce se bude objevovat také informační text,“ informoval v souvislosti s digitalizací tiskový mluvčí ČT Ladislav Šticha. „Diváci velmi snadno poznají, že přijímají analogový signál, jehož šíření bude ukončeno,“ uvedl.

V České republice se s digitálním signálem začalo poprvé experimentovat před osmi lety v Praze. Dodnes mají digitální pokrytí střední a severní Čechy, Domažlicko, Brno a Ostrava.

Autor: Vojtěch Janda

28.4.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies