VYBERTE SI REGION

Roční dálniční známka v Německu by mohla stát kolem 100 eur

Berlín - Německé dálnice by mohly být nově zpoplatněny i pro řidiče osobních automobilů formou dálniční známky. Roční by přitom stála zhruba 100 eur (přes 2700 korun), navrhuje nový německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Právě jeho strana, bavorská CSU, záměr zavedení mýta pro všechny osobní automobily, domácí i zahraniční, prosadila do koaliční smlouvy nové německé vlády.

22.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kohout

„Může to ale být i trochu víc, nebo trochu méně," řekl Dobrindt k ceně známky nedělníku Bild am Sonntag. V České republice stojí roční známka 1500 korun.

Návrh příslušného zákona hodlá ministr předložit už příští rok a do praxe by měl být uveden v roce 2015.

„Nálepka je osvědčený a jednoduchý systém a s nízkými náklady na byrokracii," řekl Dobrindt, který věří, že opatření do státní kasy přinese miliardy eur.

Domácím motoristům by přitom měly být nové platby za užívání dálnic kompenzovány formou snížení daně z automobilu, zatím ale není vyřešeno, do jaké míry.

Autor: ČTK

22.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Na pohádky se o Vánocích dívá 83 procent Čechů

Praha - Na pohádky se během Vánoc dívá v televizi 83 procent Čechů. Třetina lidí kvůli návštěvám ale televizní program nestíhá. Vyplývá to z průzkumu agentury ipsos pro O2. Zážitek ze sledování pohádek až 95 procentům diváků kazí reklamní přestávky. Kolem 70 procent lidí by chtělo sledovat program v televizi bez reklam nejen o Vánocích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies