VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rodinné pasy, milionové žně pro zprostředkovatele

Hradec Králové - Veřejnost o slevových rodinných pasech nemá moc informací. A to přes skutečnost, že do nich kraj vkládá miliony.

28.6.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Michal Kovář

Pasy navíc spravuje společnost, která je „vymyslela“.

Rodinné pasy, síť uživatelů a poskytovatelů zákaznických slev, by měly fungovat již v obou krajích regionu. Realizace však vázne a neodpovídá vynaloženým prostředkům: chybí propagace, lidé o možnosti nevědí a zájem podnikatelů o zařazení do sítě je slabý.

Program, do kterého Královéhradecký kraj (KHK) přitom hodlá dát 1,7 milionu korun, logisticky zabezpečuje agentura Sun Drive. V Pardubickém kraji (PK) mohou lidé pasů využívat od loňského září. Kraj do nich investoval dva miliony korun. I tady jsou pasy v rukou Sun Drive.

Tato brněnská firma v obou případech zvítězila ve výběrovém řízení. Předtím ovšem krajům účast v programu sama nabídla. Rodinné pasy jsou jejím produktem.

Reklama splácená slevou

Princip rodinných pasů se zdá být jednoduchý: Přihlášená rodina s průkazkou požaduje slevu na službu nebo zboží. Poskytovatele našli ve speciálním seznamu. Firma zařazení do něj, a tedy reklamu, splácí právě slevou.

V Královéhradeckém kraji se ale o „spuštění projektu“ dozvěděli asi jen novináři. Jak je to však s propagací?

„Nápadu chybí reklama. Jsem denně na webu, ale ještě jsem nenarazil na nějakou upoutávku,“ je rozhořčen Milan Kubíček z Bystrého, jeden z poskytovatelů slev v PK.

„Podnikatelé se k zařazení do sítě staví rezervovaně. V záplavě jiných nabídek systému nevěří. Mají mě za dealera a velmi často účast neurčitě odmítají. Chtělo by to větší propagaci ze strany krajů,“ připustil pověřený pracovník, který firmám a organizacím účast v programu v obou krajích nabízí.

Neznáme, říkali lidé

Když zjara Deník v Pardubickém kraji zjišťoval, jaká je odezva veřejnosti, výsledek byl tristní. Lidé o pasech nevěděli, k poskytovatelům až na výjimky noví zákazníci nepřicházeli.

Třebaže KHK obyvatelům navíc slíbil možnost zařazení do programu od začátku června, Sun Drive se k závazku staví s časovou rezervou. „Program teprve rozjíždíme, přihlášení lidé dostanou slevové průkazky až začátkem září. O prázdninách s nimi nemohou počítat,“ sdělila Jana Hrubá ze Sun Drive.
Rodinné pasy stojí na internetu.

Zaregistrovaní sice dostanou také tištěný katalog pro svůj region, ale jak informovala Jana Hrubá, je aktualizován za rok až půl druhého. „Pro Královéhradecký kraj zatím katalog nepřipravujeme,“ byla další její zpráva.

Držitelé pasů dostávají jednou měsíčně aktualizovaný seznam poskytovatelů slev. Jen elektronicky. Kdo nemá e-mail, má smůlu. Rodinné pasy přitom najde na netu pouze ten, kdo je cíleně vyhledá.

„Kvůli větší propagaci jsme požádali o spolupráci například mateřská centra v kraji,“ odpovídá krajský radní KHK Miroslav Uchytil. Ale co kdo ví o mateřských centrech? „Dále jsme požádali starosty, aby myšlenku podpořili slevou v obecních zařízeních,“ pokračuje. I tady je ale efekt diskutabilní.

Peníze na propadaci jsou

Starostové by rovněž měli o pasech informovat v obecních periodikách. „Vyčlenili jsme peníze na propagaci. Chceme ji vést dravěji než v sousedním kraji. Nenecháme to jen na organizační agentuře,“ ujišťuje Uchytil.

A jak je to se samotným výběrem této agentury? Sun Drive je společnost s ručením omezením. Rodinné pasy obhospodařuje v sedmi krajích republiky. Pardubický radní Miloslav Macela i jeho hradecký kolega Uchytil sdělili, že brněnská firma získala zakázku ve výběrovém řízení.

„Oslovili jsme asi pět firem. Sun Drive nabídla nejlepší podmínky,“ vysvětluje Uchytil. Zároveň nepopírá, že jim ideu pasů agentura sama předložila, a tudíž nejlépe ví, jak ji realizovat. „Rodinné pasy jsou jejich produkt, jejich know how,“ řekl radní.

Sun Drive se na svých webových stránkách označuje za hlavního koordinátora rodinných pasů. Jak k tomuto titulu přišli?

„To nemohu komentovat,“ neví Uchytil. „Každopádně budeme jejich činnost kontrolovat. Máme určité požadavky. A zaplatíme jim až po jejich splnění,“ ubezpečuje.

Autor: Zuzana Plocková

28.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Stanislav Šulc.
13

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Útok v Londýně: terorista komunikoval přes WhatsApp. Jednal na příkaz?

Pachatel středečního teroristického útoku u britského parlamentu Khalid Masood komunikoval ještě dvě minuty před tím, než najel do chodců na Westminsterském mostě, s kýmsi prostřednictvím aplikace WhatsApp. Informoval o tom dnes bulvární list Daily Mail.

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Zlatým Ámosem se stal Lukáš Lis, u dětí vyhrál Michal Zajíček

Titul Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele v Česku získal učitel češtiny a angličtiny Lukáš Lis ze základní školy Soběslav. U dětí zvítězil učitel zeměpisu, dějepisu, informatiky, tělesné a občanské výchovy Michal Zajíček ze ZŠ Stěbořice na Opavsku, který získal korunu pro Dětského Ámose. Lis vyhrál i hlasování na internetu a stal se zároveň Ámosem sympaťákem. Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ho korunovala Ámosem češtinářem.

Le Penová se sešla s Putinem. Kritizovala sankce EU vůči Rusku

Předsedkyně krajně pravicové francouzské Národní fronty (NF) a kandidátka v nadcházejících francouzských prezidentských volbách Marine Le Penová dnes na zasedání zahraničního výboru Státní dumy (dolní komory ruského parlamentu) prohlásila, že nevidí žádný důvod pro to, aby se Francie k Rusku chovala nepřátelsky. Podle agentury TASS se Le Penová zároveň vyjádřila nesouhlasně o sankcích, které na Rusko uvalila EU.

Drama na magistrátě: muž napadl strážného, poslal ho ke špatné přepážce

Neobvyklé pěstní drama se tento týden odehrálo v budově Magistrátu města Ostravy. Čtyřicetiletý muž, který si chtěl vyřídit pas, chtěl zlynčovat strážného.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies