VYBERTE SI REGION

Rozšíření kamionového mýta se zřejmě vyhne silnicím třetích tříd

Praha – Případné rozšíření kamionového mýta se zřejmě vyhne silnicím třetí třídy. Přeje si to ministerstvo dopravy i dřívější zastánci návrhu ze sociální demokracie. Ti v minulosti rozšíření prosazovali spolu s kraji, které si od něj slibovaly přísun peněz do vlastních rozpočtů. Nyní se jedná o možném rozšíření mýta pouze na část vybraných úseků silnic druhé třídy, po prvním kole jednání koaličních dopravních expertů řekl odborník ČSSD na dopravu Jan Birke. Má jít o vytipované úseky, na kterých by se výběr mýta vyplatil – tedy o ty, kterými projíždí větší počet kamionů.

8.9.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/archiv

Diskuse o rozšiřování mýta z nynější dálniční sítě a části silnic prvních tříd se vede od konce roku 2013. Tehdy materiál s variantami od ponechání současného stavu až po zpoplatnění všech silnic včetně druhých a třetích tříd předložil vládě exministr dopravy Zdeněk Žák.

Nyní ministerstvo dopravy o rozšíření jedná s koaličními partnery a prosazuje jen minimální změny. Zpoplatněné silnice by se podle názoru ministerstva měly rozšiřovat pouze o některé nezpoplatněné úseky silnic první třídy, kde je dostatečný kamionový provoz, nebo které kamiony využívají pro objíždění zpoplatněných dálnic, řekl mluvčí resortu Tomáš Neřold.

„Pokud jde o silnice druhé třídy, je třeba si uvědomit, že nejsou v majetku státu. Požádali jsme proto kraje o analýzu, jaké na nich mají náklady na údržbu a intenzity dopravy. Teprve na základě jasných dat od krajů je možné zjistit, zda by bylo účelné mýto zavést i na některých z těchto komunikacích," uvedl Neřold.

Nové úseky

Pokud se síť zpoplatněných silnic rozšíří na nové úseky, stane se tak až po vypršení prodloužené smlouvy se společností Kapsch. Ta systém mýtných bran podle nedávného rozhodnutí ministerstva dopravy bude spravovat do doby, než se podaří v otevřeném výběrovém řízení najít jejího nástupce.

Samotnou soutěž na nového provozovatele chce ministerstvo vypsat příští rok v létě. Nový provozovatel vzešlý z takzvaně technologicky neutrální soutěže, ve které mohou uchazeči nabídnout pro zpoplatnění libovolnou technologii, by měl systém spravovat nejpozději po roce 2019. Tehdy definitivně Kapschi vyprší nynější dohoda o prodloužení služeb.

Původní kontrakt s Kapschem vyprší na konci letošního roku a ministerstvo dopravy nestihlo najít pokračovatele provozu v řádném výběrovém řízení. Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard Kč, přičemž za rok 2015 to bylo 9,7 miliardy Kč.

Autor: ČTK

8.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

V mrazu rostou hutím náklady na výrobu, musí rozmrazovat suroviny

V mrazivém počasí vzrůstají slezským hutím náklady na výrobu. Jak v ArcelorMittalu Ostrava (AMO), tak v Třineckých železárnách se to týká hlavně vstupních surovin, které se musejí rozmrazovat. Řekly to mluvčí AMO Barbora Černá Dvořáková a TŽ Petra Jurásková. Výši nákladů na rozmrazování ale podniky nedokážou vyčíslit.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies