VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozšíření kamionového mýta se zřejmě vyhne silnicím třetích tříd

Praha – Případné rozšíření kamionového mýta se zřejmě vyhne silnicím třetí třídy. Přeje si to ministerstvo dopravy i dřívější zastánci návrhu ze sociální demokracie. Ti v minulosti rozšíření prosazovali spolu s kraji, které si od něj slibovaly přísun peněz do vlastních rozpočtů. Nyní se jedná o možném rozšíření mýta pouze na část vybraných úseků silnic druhé třídy, po prvním kole jednání koaličních dopravních expertů řekl odborník ČSSD na dopravu Jan Birke. Má jít o vytipované úseky, na kterých by se výběr mýta vyplatil – tedy o ty, kterými projíždí větší počet kamionů.

8.9.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/archiv

Diskuse o rozšiřování mýta z nynější dálniční sítě a části silnic prvních tříd se vede od konce roku 2013. Tehdy materiál s variantami od ponechání současného stavu až po zpoplatnění všech silnic včetně druhých a třetích tříd předložil vládě exministr dopravy Zdeněk Žák.

Nyní ministerstvo dopravy o rozšíření jedná s koaličními partnery a prosazuje jen minimální změny. Zpoplatněné silnice by se podle názoru ministerstva měly rozšiřovat pouze o některé nezpoplatněné úseky silnic první třídy, kde je dostatečný kamionový provoz, nebo které kamiony využívají pro objíždění zpoplatněných dálnic, řekl mluvčí resortu Tomáš Neřold.

„Pokud jde o silnice druhé třídy, je třeba si uvědomit, že nejsou v majetku státu. Požádali jsme proto kraje o analýzu, jaké na nich mají náklady na údržbu a intenzity dopravy. Teprve na základě jasných dat od krajů je možné zjistit, zda by bylo účelné mýto zavést i na některých z těchto komunikacích," uvedl Neřold.

Nové úseky

Pokud se síť zpoplatněných silnic rozšíří na nové úseky, stane se tak až po vypršení prodloužené smlouvy se společností Kapsch. Ta systém mýtných bran podle nedávného rozhodnutí ministerstva dopravy bude spravovat do doby, než se podaří v otevřeném výběrovém řízení najít jejího nástupce.

Samotnou soutěž na nového provozovatele chce ministerstvo vypsat příští rok v létě. Nový provozovatel vzešlý z takzvaně technologicky neutrální soutěže, ve které mohou uchazeči nabídnout pro zpoplatnění libovolnou technologii, by měl systém spravovat nejpozději po roce 2019. Tehdy definitivně Kapschi vyprší nynější dohoda o prodloužení služeb.

Původní kontrakt s Kapschem vyprší na konci letošního roku a ministerstvo dopravy nestihlo najít pokračovatele provozu v řádném výběrovém řízení. Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard Kč, přičemž za rok 2015 to bylo 9,7 miliardy Kč.

Autor: ČTK

8.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ladislav Okleštěk
1 33

Hejtmanem olomouckého kraje je Okleštěk. Sesazený Košta asi ANO opustí

Ilustrační foto.

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

DOTYK.CZ

Jako po válce. Podívejte se na kdysi výstavní čtvrť v Ostravě

Třeba to opravit a ne opustit! Těžko říci, zda sprejeři říkající si Deroj a Breck mysleli tyto slova vážně či ironicky. Nastříkali je každopádně mezi ruiny, které kdysi bývaly výstavními činžáky pro železničáře.

Česko zažilo neobvykle teplý den, teplota atakovala osmnáct stupňů

Na většině území Česka vystupovaly teploty na 10 až 15 stupňů Celsia, v Karviné, ale rtuť teploměru dosáhla až na 17,7 stupně. Teplotní rekordy pro 27. únor byly dnes překročeny na 20 ze 144 stanic měřících 30 a více let. Vyplývá to z informací na webu Českého hydrometeorologického ústavu. Podobně teplo bylo už v minulém týdnu ve čtvrtek.

Optimistické zprávy? Většina obchodníků je prý na EET připravena

Jak jsou na tom podnikatelé před druhou vlnou elektronické evidence tržeb? Podle Finanční správy většina připravena je. Autentizační údaje si dosud vyzvedlo 110.000 podnikatelů z odhadovaných 250.000, ne všichni z maloobchodu a velkoobchodu ale evidenci budou muset podléhat či ji od 1. března vykazovat, sdělila.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies