Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozšíření kamionového mýta se zřejmě vyhne silnicím třetích tříd

Praha – Případné rozšíření kamionového mýta se zřejmě vyhne silnicím třetí třídy. Přeje si to ministerstvo dopravy i dřívější zastánci návrhu ze sociální demokracie. Ti v minulosti rozšíření prosazovali spolu s kraji, které si od něj slibovaly přísun peněz do vlastních rozpočtů. Nyní se jedná o možném rozšíření mýta pouze na část vybraných úseků silnic druhé třídy, po prvním kole jednání koaličních dopravních expertů řekl odborník ČSSD na dopravu Jan Birke. Má jít o vytipované úseky, na kterých by se výběr mýta vyplatil – tedy o ty, kterými projíždí větší počet kamionů.

8.9.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/archiv

Diskuse o rozšiřování mýta z nynější dálniční sítě a části silnic prvních tříd se vede od konce roku 2013. Tehdy materiál s variantami od ponechání současného stavu až po zpoplatnění všech silnic včetně druhých a třetích tříd předložil vládě exministr dopravy Zdeněk Žák.

Nyní ministerstvo dopravy o rozšíření jedná s koaličními partnery a prosazuje jen minimální změny. Zpoplatněné silnice by se podle názoru ministerstva měly rozšiřovat pouze o některé nezpoplatněné úseky silnic první třídy, kde je dostatečný kamionový provoz, nebo které kamiony využívají pro objíždění zpoplatněných dálnic, řekl mluvčí resortu Tomáš Neřold.

„Pokud jde o silnice druhé třídy, je třeba si uvědomit, že nejsou v majetku státu. Požádali jsme proto kraje o analýzu, jaké na nich mají náklady na údržbu a intenzity dopravy. Teprve na základě jasných dat od krajů je možné zjistit, zda by bylo účelné mýto zavést i na některých z těchto komunikacích," uvedl Neřold.

Nové úseky

Pokud se síť zpoplatněných silnic rozšíří na nové úseky, stane se tak až po vypršení prodloužené smlouvy se společností Kapsch. Ta systém mýtných bran podle nedávného rozhodnutí ministerstva dopravy bude spravovat do doby, než se podaří v otevřeném výběrovém řízení najít jejího nástupce.

Samotnou soutěž na nového provozovatele chce ministerstvo vypsat příští rok v létě. Nový provozovatel vzešlý z takzvaně technologicky neutrální soutěže, ve které mohou uchazeči nabídnout pro zpoplatnění libovolnou technologii, by měl systém spravovat nejpozději po roce 2019. Tehdy definitivně Kapschi vyprší nynější dohoda o prodloužení služeb.

Původní kontrakt s Kapschem vyprší na konci letošního roku a ministerstvo dopravy nestihlo najít pokračovatele provozu v řádném výběrovém řízení. Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard Kč, přičemž za rok 2015 to bylo 9,7 miliardy Kč.

Autor: ČTK

8.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
10

Dvě třetiny školáků budou mít v dospělosti problémy s kostmi

Houby. Ilustrační foto.
1 15

Na houby autem? Pozor, kam jedete. Policie rozdává pokuty a honí čtyřkolky

Ferrari představilo nový model Portofino. Náhrada za Californii T má 600 koní

Trochu nečekaně dnes Ferrari ukázalo nový nejlevnější model v nabídce, který náhradní vysluhující Californii T. Portofino přichází se zcela novým šasi, nižší hmotností a pochopitelně řádnou dávkou koní navíc z přeplňovaného motoru.

SLEDUJEME ON-LINE

Reorganizace, nebo konkurz? Věřitelé rozhodnou o budoucnosti OKD

Bude se těžit dál, nebo je konec? Odpověď na tuto otázku by měli dnes svým hlasováním dát ve známost věřitelé společnosti OKD, kteří se hned ráno sešli u Krajského soudu v Ostravě.

Do Německa se vrátila část zlatého pokladu, ukrytá před Rusy v zahraničí

Německá ústřední banka ve středu oznámila, že se jí podařilo tři roky před plánovaným temínem dokončit iniciativu, na jejímž základě se vrací do Německa polovina německých zlatých rezerv, ukrytých během studené války v zahraničí.

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Jižní Čínu bičuje nejhorší tajfun za 53 let, nejméně dvanáct obětí

Na jihovýchod Číny, do oblasti hustě obydlených metropolí Hongkong, Šen-čen a Macao, vtrhl tajfun Hato. Ten zesílil v noci na dnešek, dosáhl rychlosti až 210 kilometrů za hodinu a vyžádal si nejméně devanáct obětí a dvě stovky zraněných. Zatím bylo evakuováno asi třicet tisíc lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení