VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozšíření kamionového mýta se zřejmě vyhne silnicím třetích tříd

Praha – Případné rozšíření kamionového mýta se zřejmě vyhne silnicím třetí třídy. Přeje si to ministerstvo dopravy i dřívější zastánci návrhu ze sociální demokracie. Ti v minulosti rozšíření prosazovali spolu s kraji, které si od něj slibovaly přísun peněz do vlastních rozpočtů. Nyní se jedná o možném rozšíření mýta pouze na část vybraných úseků silnic druhé třídy, po prvním kole jednání koaličních dopravních expertů řekl odborník ČSSD na dopravu Jan Birke. Má jít o vytipované úseky, na kterých by se výběr mýta vyplatil – tedy o ty, kterými projíždí větší počet kamionů.

8.9.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/archiv

Diskuse o rozšiřování mýta z nynější dálniční sítě a části silnic prvních tříd se vede od konce roku 2013. Tehdy materiál s variantami od ponechání současného stavu až po zpoplatnění všech silnic včetně druhých a třetích tříd předložil vládě exministr dopravy Zdeněk Žák.

Nyní ministerstvo dopravy o rozšíření jedná s koaličními partnery a prosazuje jen minimální změny. Zpoplatněné silnice by se podle názoru ministerstva měly rozšiřovat pouze o některé nezpoplatněné úseky silnic první třídy, kde je dostatečný kamionový provoz, nebo které kamiony využívají pro objíždění zpoplatněných dálnic, řekl mluvčí resortu Tomáš Neřold.

„Pokud jde o silnice druhé třídy, je třeba si uvědomit, že nejsou v majetku státu. Požádali jsme proto kraje o analýzu, jaké na nich mají náklady na údržbu a intenzity dopravy. Teprve na základě jasných dat od krajů je možné zjistit, zda by bylo účelné mýto zavést i na některých z těchto komunikacích," uvedl Neřold.

Nové úseky

Pokud se síť zpoplatněných silnic rozšíří na nové úseky, stane se tak až po vypršení prodloužené smlouvy se společností Kapsch. Ta systém mýtných bran podle nedávného rozhodnutí ministerstva dopravy bude spravovat do doby, než se podaří v otevřeném výběrovém řízení najít jejího nástupce.

Samotnou soutěž na nového provozovatele chce ministerstvo vypsat příští rok v létě. Nový provozovatel vzešlý z takzvaně technologicky neutrální soutěže, ve které mohou uchazeči nabídnout pro zpoplatnění libovolnou technologii, by měl systém spravovat nejpozději po roce 2019. Tehdy definitivně Kapschi vyprší nynější dohoda o prodloužení služeb.

Původní kontrakt s Kapschem vyprší na konci letošního roku a ministerstvo dopravy nestihlo najít pokračovatele provozu v řádném výběrovém řízení. Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard Kč, přičemž za rok 2015 to bylo 9,7 miliardy Kč.

Autor: ČTK

8.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
51 30

Volební průzkum: ANO drtí rivaly, levicové strany dál ztrácejí

Jiří Paroubek.
32 6

Takže na shledanou, pane redaktore, odešel Paroubek naštvaně ze studia

AKTUALIZOVÁNO

Ze školky se ztratily tři děti. Učitelky ani nevěděly jména, uvedla policie

Pátrání po dětech, které se nepozorovaně oddělily od skupiny ekoškolky pobývající v přírodě, dobře dopadlo, ale věc bude mít dohru. Ke čtvrteční události to v pátek připomněl Tomáš Hulan z ředitelství pražské policie. Podle něj je ale předčasné předjímat, zda případ nakonec skončí u správního orgánu, či dokonce u soudu, anebo se věcí budou zabývat jiné kompetentní orgány.

DOTYK.CZ

ReSite - Ťok má pro Prahu vizi některých ulic jen pro cyklisty, bez aut

Ministerstvo dopravy rozhodlo ve čtvrtek 22. června o tom, že věnuje větší prostředky na budování oddělených cyklostezek a nabídne městům v tomto směru granty. Na mezinárodní konferenci o urbanistice reSite to uvedl ministr dopravy Dan Ťok (nominovaný za Hnutí Ano).

Jak brexit proměnil Británii? Ekonomika vázne, voliči by ale neměnili

Právě před rokem Britové odhlasovali, že jejich země jako první v historii opustí Evropskou unii. Tamní média proto bilancují, jak se za poslední rok proměnila nálada ve společnosti, ekonomika a vyhlídky do budoucna.

Lázně u Pasohlávek? Hrozí úplný krach projektu

Plány na výstavbu lázní za dvě miliardy korun u Pasohlávek na Brněnsku dostávají vážné trhliny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies