Prezident při besedě ve škole, kterou v 60. letech sám absolvoval, podotkl, že když státní firmě vzniknou vícenáklady, zaplatí je stát, zatímco u soukromé firmy tomu tak není. Poukázal na výstavbu dálnice D47 z Brna přes Bohumín na polské hranice. Poté co zakázku převzala ŘSD, tak se stavba podle prezidenta prodloužila o pět let a byla o 18 miliard korun dražší.

Ředitelství silnic a dálnic prezidentův výrok komentovat nechce. „Nám nepřísluší komentovat nebo nějak hodnotit názor a vyjádření pana prezidenta," řekla mluvčí organizace Martina Vápeníková.

O stavbě D47 se začalo mluvit v roce 1963, o budoucí podobě dálnice jednali politici od počátku 90. let. Základní kámen stavby položil právě Zeman jako premiér poprvé v roce 1998, podruhé o čtyři roky později. V té době měla dálnici stavět izraelská firma Housing and Construction za více než 100 miliard korun. Kolem stavby a jejího financování byla řada nejasností. V roce 2003 vláda Vladimíra Špidly dohodu s Izraelci zrušila. D47 pak začalo ze státních peněz stavět ŘSD o rok později.

Vedení ŘSD nedávno stihla personální výměna. Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák odvolal šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Davida Čermáka.