Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ŘSD má stavební povolení na dva nové úseky modernizace D1

Praha – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má stavební povolení na dva ze tří úseků dálnice D1, které se mají v letošním roce modernizovat, uvedla Česká televize. Jde o úseky mezi Hvězdonicemi a Ostředkem na Benešovsku a Měřínem Velkým Meziříčím na Vysočině. Povolení zatím nenabyla právní moci.

29.1.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Daniel Potocký

Posledním úsekem, který ŘSD plánuje v letošním roce modernizovat, je úsek mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Tuto stavbu čeká ještě veřejné projednání na začátku února, vydání povolení pro tento úsek je možné očekávat po tomto datu, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Pokud nikdo nepravomocná stavební povolení nenapadne, plánuje ŘSD vypsat výběrová řízení na stavbu uvedených úseků na konci března. Zatím ŘSD zveřejnilo pouze předběžné informace, ve kterých hodnotu všech tří zakázek odhadlo na necelé dvě miliardy korun.

Vloni ŘSD zahájilo obnovu na čtyřech úsecích mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. S přípravnými pracemi by se letos po zimní přestávce mělo začít v březnu a samotné stavební práce by se měly podle předpokladu rozeběhnout začátkem dubna. Největší skluz se stavbou je v úseku Lhotka – Velká Bíteš, který ŘSD odhadlo na více než 230 dní.

D1 spojuje Prahu, Brno a Ostravu. Její součástí je i takzvaná D47, která mediálně známá kvůli sporu státu se stavební firmou Eurovia CS kvůli zvlněnému povrchu a dalším vadám. Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá s tím, že použitý materiál si objednalo ŘSD.

Původní úseky dálnice D1 jsou zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.

Autor: ČTK

29.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Češi jsou ve srovnání s Evropany ranní ptáčata

Ilustrační foto.
15

Jaké budou moderní sklady? Plné robotů a 40 metrů vysoké

Zemětřesení v Mexiku: prezident vyhlásil třídenní státní smutek

Mexický prezident Enrique Peña Nieto vyhlásil kvůli ničivému zemětřesení s epicentrem nedaleko hlavního města třídenní státní smutek. Přírodní katastrofa si dosud vyžádala 248 životů. Tento počet ještě může narůst o desítky pohřešovaných, mezi které patří i děti ze zřícené školy. 

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení