VYBERTE SI REGION

ŘSD má stavební povolení na dva nové úseky modernizace D1

Praha – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má stavební povolení na dva ze tří úseků dálnice D1, které se mají v letošním roce modernizovat, uvedla Česká televize. Jde o úseky mezi Hvězdonicemi a Ostředkem na Benešovsku a Měřínem Velkým Meziříčím na Vysočině. Povolení zatím nenabyla právní moci.

29.1.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Daniel Potocký

Posledním úsekem, který ŘSD plánuje v letošním roce modernizovat, je úsek mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Tuto stavbu čeká ještě veřejné projednání na začátku února, vydání povolení pro tento úsek je možné očekávat po tomto datu, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Pokud nikdo nepravomocná stavební povolení nenapadne, plánuje ŘSD vypsat výběrová řízení na stavbu uvedených úseků na konci března. Zatím ŘSD zveřejnilo pouze předběžné informace, ve kterých hodnotu všech tří zakázek odhadlo na necelé dvě miliardy korun.

Vloni ŘSD zahájilo obnovu na čtyřech úsecích mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. S přípravnými pracemi by se letos po zimní přestávce mělo začít v březnu a samotné stavební práce by se měly podle předpokladu rozeběhnout začátkem dubna. Největší skluz se stavbou je v úseku Lhotka – Velká Bíteš, který ŘSD odhadlo na více než 230 dní.

D1 spojuje Prahu, Brno a Ostravu. Její součástí je i takzvaná D47, která mediálně známá kvůli sporu státu se stavební firmou Eurovia CS kvůli zvlněnému povrchu a dalším vadám. Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá s tím, že použitý materiál si objednalo ŘSD.

Původní úseky dálnice D1 jsou zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.

Autor: ČTK

29.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
David Rath
3 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
4

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies