VYBERTE SI REGION

Dálnice D1 je delší o sedm kilometrů

Kroměřížsko /AKTUALIZOVÁNO/ – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pondělí u Hulína otevřelo nový sedmikilometrový úsek dálnice D1 do Říkovic na Přerovsku.

11.7.2011 3
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií
Otevření nového úseku dálnice D1, Hulín – Říkovice

Otevření nového úseku dálnice D1, Hulín – ŘíkoviceFoto: DENÍK/Jarmila Kuncová

Nový, téměř sedm kilometrů dlouhý úsek dálnice D1 otevřeli v pondělí mezi Hulínem a Říkovicemi na Přerovsku. Mezi Prahou a Ostravou tak zůstane pouhých dvacet čtyři kilometrů bez dálnice. Jak uvedla Nina Ledvinová z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic, délka nejstarší české dálnice se tak nově protáhla na 346 provozovaných kilometrů.

„Nově otevíraný úsek je součástí stavby Kroměříž-východ – Říkovice, jejíž první část byla slavnostně uvedena do provozu loni 3. prosince a napojila krajské město Zlín na dálniční síť,“ připomněla Ledvinová.

Slavnostním otevřením, kterého se v pondělí zúčastnili nejen zástupci Zlínského a Olomouckého kraje, ale také premiér Petr Nečas nebo ministr dopravy Pavel Dobeš, začala zároveň fungovat takzvaná Moravská křižovatka u Hulína, která nyní obslouží směry D1 na Brno a Prahu, D1 na Ostravu a Polsko, R55 na Zlín a Břeclav a po dokončení směru R49 i na Zlín a Slovensko.

24 kilometrů chybí

„Dálnice D1 na střední Moravě tak končí od Brna u Říkovic a od Ostravy u Lipníka nad Bečvou. K definitivnímu dokončení 377 kilometrů dlouhého tahu Praha – Brno – Ostrava – Polsko a vyvedením tranzitu z R46 přes Olomouc dojde po dobudování zbylých 24 kilometrů v okolí Přerova,“ dodala Ledvinová.

Premiér Nečas při slavnostním otevření poznamenal, že infrastruktura v okolí Hulína vytváří jednu z klíčových pozic v rámci dálniční dopravy v České republice. „Tato stavba je reálný příklad toho, že evropská integrace přináší i něco konkrétního, financování bylo totiž zajištěno z operačního programu v rámci Fondu soudržnosti,“ dodal. Další modernizace budou podle něj pokračovat nejen v rámci evropských ale i národních prostředků.

„Část D1 je tepna České republiky, v úterý bude slavit čtyřicet let od jejího otevření, je tedy třeba, aby se její modernizace stala hlavní prioritou ministerstva dopravy. V tuto chvíli je před námi důležitá otázka úseku Přerov-Lipník nad Bečvou,“ řekl pro změnu ministr dopravy Pavel Dobeš. Další úseky D1 jsou podle něj hlavně záležitostí finančních prostředků, které se budou řešit v následujících dvou letech.

PARAMETRY NOVÉHO ÚSEKU D1 KROMĚŘÍŽ VÝCHOD – ŘÍKOVICE

délka: 11,3 km (D1) respektive 2,8 km (R55)
datum zahájení: duben 2008
datum dokončení: prosinec 2010 respektive červenec 2011
cena stavba: 4 739 668 319 Kč

Zdroj: ŘSD ČR

Čtěte také: Dálnici D1 brzy čeká masivní modernizace

JANA KLOUDOVÁ

11.7.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies