Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ŘSD vrátilo Eurovii k opravě část dálnice D47

Praha /AKTUALIZOVÁNO/ - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vrátilo stavební společnosti Eurovia CS k opravě zvlněný úsek dálnice D47 u Ostravy. Firma podle něj použila špatný podkladový materiál. V pořadu Impulsy Václava Moravce na rádiu Impuls to řekl pověřený ředitel ŘSD René Poruba.

7.2.2012
SDÍLEJ:

Dálnice D47.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Mluvčí Eurovie Petra Kučerová v reakci sdělila, že společnost nejdříve potřebuje zjistit, o jaká fakta svou žádost ŘSD opírá. Jakmile to bude vědět, může o tom s ŘSD seriózně jednat.

Na devítikilometrovém úseku dálnice mezi Bělotínem a Ostravou ŘSD reklamuje 901 vad. ŘSD dnes vyzvalo zhotovitele k tomu, aby převzal stavbu zpět a uvedl ji do souladu se smlouvou o dílo, řekl rádiu Poruba. Dodal, že ŘSD bylo uvedeno v omyl v použití materiálu, když Eurovia CS použila ocelárenskou strusku. "Neviděli jsme ještě žádný dokument ze strany Eurovie, že opravdu měli odsouhlasený tento materiál," řekl Poruba. Problematická struska podle něj může být na celých devíti kilometrech úseku, stavitel mluví jen o dvou kilometrech.

Nevhodný materiál

V zadávací dokumentaci stavby, smluvních podmínkách i zvláštních technických kvalitativních podmínkách stavby podle Poruby není o ocelárenské strusce ani zmínka v pozitivním slova smyslu. V jedné příloze, která je zpracovaná společností Unigeo, je řečeno, že ocelárenská struska je naprosto nevhodný materiál pro použití do náspu dálnice, uvedl.

Poruba doplnil, že ŘSD bude čekat na odpověď Eurovie CS v přiměřené lhůtě, zhruba 30 dnů. "Pokud do té doby zhotovitel neodpoví, budeme postupovat dále v dalších právních krocích," řekl rádiu.

"Stavbu jsme postavili a předali tak, jak smlouva ukládala a také reklamace se řeší v souladu se smlouvou. ŘSD přebíralo každou vrstvu, všechny materiály byly schváleny, což můžeme doložit. Stavba také byla řádně zkolaudována," uvedla Kučerová.

Zkušební provoz

Poruba dnes České televizi (ČT) řekl, že ŘSD udělá vše pro to, aby úsek nebyl uzavřen. "Budeme ho uvádět zpět do takzvaného zkušebního provozu, v jakém byl v roce 2007," uvedl.

Problematický úsek dálnice postavilo za 4,3 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou v roce 2009 převzala Eurovia CS. Úsek je v provozu od prosince 2007. Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci.

Zbývá dostavět poslední část mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.
ŘSD tvrdí, že škody na dálnici jsou v řádech stamilionů korun. Podle Eurovie ovšem škody dosahují jen 125 milionů korun. Taková částka představuje zhruba tři procenta z celkových nákladů, což je podle ředitele firmy Martina Borovky obvyklé riziko, se kterým se počítá. Eurovia tvrdí, že většinu údajných vad způsobilo ŘSD špatnou nebo nedostatečnou údržbou.

ČTĚTE TAKÉ: Na devítikilometrovém úseku D47 je rekordních 901 vad

Autor: ČTK

7.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán.
AKTUALIZOVÁNO
32 18

Ministr Pelikán podal žalobu na soudkyni Helenu Královou

Kim Čong Un
10

KLDR nazvala Trumpa psem. Od Jižní Koreje dostane humanitární injekci

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Meteorologové varují: Vytrvalý déšť může v Beskydech zvednout hladiny řek

Vydatný a vytrvalý déšť v Beskydech může během dneška a v noci zvedat hladiny řek hlavně v povodí Olše a Ostravice. Krátkodobě může být překročen i třetí stupeň povodňové aktivity, informoval dopoledne Český hydrometeorologický ústav.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení