"Vzhledem k celkové době, která uplynula od zahájení zakázky k dnešnímu dni, veřejná zakázka je v souladu se zákonem o veřejných zakázkách zrušena a bude zadána znova. V zadávacích podmínkách nové veřejné zakázky budou promítnuty dosavadní zkušenosti z ostatních zakázek na modernizaci a rozšíření dálnice D1," uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Podle antimonopolního úřadu ŘSD chybovalo v původním tendru při posouzení vítězné nabídky. "Mimořádně nízká nabídková cena nebyla zdůvodněna objektivními příčinami," uvedl ÚOHS v rozhodnutí. Postup ŘSD mohl ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, proto ÚOHS hodnocení nabídek zrušil.

S výstavbou v úseku Velká Bíteš - Devět křížů se původně nepočítalo. Zakázka byla vypsána před dvěma lety.

Modernizace D1

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její celkové modernizaci. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard Kč.

Na dálnici se od poloviny října postupně otevírají uzavírky. Odstraňování uzavírek souvisí s přípravou komunikace na nadcházející zimní období a zimní údržbu. Ke konci října by mělo například zmizet omezení v pravém jízdním pásu dálnice mezi Šternovem a Psáři, zmizet by mělo i omezení mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Úsek Loket - Hořice, kde se nyní pokládá nový cementobetonový kryt v levém jízdním pásu, bude bez dopravních omezení koncem listopadu.