VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Růst tržeb v maloobchodě v květnu zpomalil na 5,4 procenta

Praha - Tržby v maloobchodě bez aut vzrostly v květnu meziročně o 5,4 procenta po dubnovém růstu o šest procent. Stouply útraty za všechny druhy zboží. Nejvyšší růst tržeb – o 23,1 procenta – zaznamenal prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby. Oznámil to dnes Český statistický úřad.

7.7.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: Archiv VLP

„Květnový údaj opět potvrzuje, že spotřeba domácností kvete i v druhém čtvrtletí. Podnikatelská i spotřebitelská důvěra zůstává nadále vysoká, trh práce se viditelně zlepšuje, zaměstnanost dosahuje rekordních hodnot. Maloobchodní tržby jsou tedy jen dalším kouskem do skládačky, která vytváří celkový obraz prosperující české ekonomiky," uvedla analytička Raiffeisenbank Daniela Milučká.

Za prodej pohonných hmot obchodníci utržili meziročně o 8,3 procenta více. Útraty za nepotravinářské zboží stouply o sedm procent a za potraviny o 2,4 procenta. Hlavní ekonom finanční skupiny Roklen Lukáš Kovanda upozornil, že tržby z prodeje pohonných hmot stoupají navzdory tomu, že v posledních měsících jejich ceny vzrostly. „Zjevně však ne tolik, aby to vedlo byť jen k jakkoli významnějšímu zpomalení růstu maloobchodních tržeb," dodal.

Nejrychlejší růst ČSÚ opět zaznamenal u internetových a zásilkových obchodů, které meziročně utržily o 23,1 procenta víc, v dubnu byl růst devatenáctipro­centní. Podle odborníka na maloobchod společnosti PwC Audit Pavla Kulhavého bude v tomto segmentu patrný významný růst proti loňsku po celý zbytek roku. „Tématem prodeje přes internet se totiž letos stávají segmenty, které se tam v minulosti tolik neobjevovaly, zejména potraviny," řekl.

Tržby za oděvy a obuv se zvýšily

Tržby za prodej výrobků pro kulturu, sport a rekreaci meziročně stouply o 10,3 procenta, za výrobky pro domácnost o sedm procent, za počítačová a komunikační zařízení o 4,7 procenta. Tržby za farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží meziročně vzrostly o 2,4 procenta. Za oděvy a obuv se tržby zvýšily o 1,7 procenta. Tržby za potraviny byly vyšší v nespecializo­vaných prodejnách o 2,4 procenta a ve specializovaných prodejnách o 2,1 procenta.

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel, které ČSÚ od ledna do hlavního ukazatele nezahrnuje, vzrostly meziročně o 14 procent. V dubnu činil meziroční růst 7,1 procenta.

Autor: ČTK

7.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

Na demonstraci proti EET a vládě se v Praze sešlo asi tisíc lidí

Sněm hnutí ANO 2017
1 7

Podle očekávání, Babiš je znovu šéfem ANO

Jaro se hlásí o slovo, příští čtyři týdny budou nad průměrem

Následující čtyři týdny by měly být teplotně nadprůměrné. Už příští týden se bude průměr maximálních denních teplot pohybovat okolo deseti stupňů Celsia. Vyplývá to z dlouhodobé předpovědi, kterou dnes zveřejnil Český hydrometeorologický ústav. Srážkový úhrn by se v březnu neměl nijak výrazně odchýlit od dlouhodobého průměru, který je 40 milimetrů.

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

AKTUALIZUJEME

Národní galerie zavřela! Údajně kvůli ochrance

Budovy Národní galerie uzavřely své brány. Důvodem má být ukončení smlouvy s hlídací firmou.

Zima českých atletů: Svoboda boxuje, Helcelet medituje

Před lety se ho ptali: „Peťane, nechceš zkusit box?" Petr Svoboda se tomu vysmál. Nechápal, proč by měl překážkář boxovat. „Co je to za komedii?"

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies