VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ryanair koupí 100 boeingů za deset miliard dolarů

New York/Dublin - Největší evropské nízkonákladové aerolinky Ryanair se dohodly na nákupu 100 letadel Boeing 737 MAX, která jsou vybavena větším počtem sedadel. Firma tak potvrdila spekulace, které se v minulých dnech objevily v médiích. Celková hodnota zakázky může činit až 22 miliard dolarů (téměř 470 miliard Kč).

8.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Šéf Ryanairu Michael O'Leary chce, aby aerolinky do deseti let zvýšily počet cestujících na 150 milionů ročně, tedy skoro dvojnásobek oproti loňským 82 milionům cestujících. Letadla Boeing 737 MAX, která jsou určena pro středně dlouhé lety, mohou pojmout o osm pasažérů víc než modely Boeing 737-800, které má nyní Ryanair ve flotile.

Aerolinky předpokládají, že díky nižší spotřebě paliv u nových letadel a dodatečným sedadlům budou provozní náklady nižší o zhruba pětinu. Nižší náklady by jim umožnily zvýšit tržní podíl na úkor klasických leteckých společností jako je Lufthansa, SAS, British Airways nebo Alitalia.

"Znamená to, že v Evropě budeme expandovat a velmi výrazně růst," sdělil podle agentury Reuters šéf aerolinek Michael O'Leary. "Doufám, že to v příštích deseti letech přivodí novou cenovou válku v Evropě, kterou Ryanair stejně jako všechny staré cenové války vyhraje," prohlásil také.

Pevně dohodnutý nákup 100 letadel má hodnotu 10,4 miliardy dolarů (222 miliard Kč). Hodnota zakázky je uvedena v katalogových cenách - při větší objednávce výrobci letadel zpravidla poskytují výrazné slevy.

Na dalších 100 si bere opci

Aerolinky si kromě toho zajistily opci ještě na dalších 100 letadel, nazývaných také 737 MAX 200, protože jsou v nich místa až pro 200 pasažérů. O'Leary uvedl, že společnost má v úmyslu uplatnit celou opci, protože 200 nových strojů má zásadní význam pro to, aby se firmě podařilo dosáhnout plánovaného růstu.

Ryanair loni umístil zakázku na 175 letadel Boeing 737-800. O'Leary v červenci uvedl, že prostudoval přepravní kapacity modelu MAX a že objednávka na boeingy 737-800 zůstává v platnosti. Hodnota této zakázky činí v katalogových cenách 15,6 miliardy dolarů.

První nová letadla Max 200 by měl Ryanair dostat v roce 2019, poslední o čtyři roky později. Flotilu Ryanair v současnosti tvoří asi 300 letadel, a to jen stroje Boeing 737.

Autor: ČTK

8.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies