VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlodráhu na pražské letiště by mohla zaplatit EU. Nádraží spojí pojízdný pás

Praha – Na vybudování železničního spojení mezi centrem Prahy a Letištěm Václava Havla by bylo možné získat evropské peníze. Podmínkou je ale propojení Masarykova nádraží a Hlavního nádraží pro cestující pomocí pojízdného pásu tak, aby lidé nemuseli při přestupu překonávat několik křižovatek jako v současnosti. Na Žofínském fóru to řekl ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM). Výstavbu železničního spojení centra s letištěm připravuje ministerstvo dopravy společně s Prahou a Správou železniční a dopravní cesty.

28.11.2012
SDÍLEJ:

Letiště Václava Havla v Praze. Kdy odsud povede vlaková trať?Foto: Deník/Martin Divíšek

Evropská komise podle Dobeše požaduje, aby vlaky z mezinárodního letiště jezdily na nádraží s mezinárodní dopravou, což Masarykovo nádraží nesplňuje. Podle ministra by bylo vybudování jakéhosi pojízdného pásu mezi nádražími levnější než přebudování tratě tak, aby končila na Hlavním nádraží. Přestavba trati by podle ministra stála miliardy korun.

„Projekt, který z naší strany vychází, počítá s tím, že z Masarykova nádraží by ten kousek byl řešen pojezdovým pásem," řekl Dobeš. „Je to poměrně běžné i na řadě mezinárodních letišť, kde se mezi jednotlivými terminály prochází tubusem s pojezdovým pásem."

Podle Dobeše by v první fázi mělo být vybudováno propojení letiště s budoucí stanicí metra Veleslavín. Zároveň by se připravovala oprava Negrelliho viaduktu a modernizace Buštěhradské dráhy, po které by vlaky z letiště měly jezdit. Dobeš řekl, že nepřipadá v úvahu, že by železnice na území Prahy 6 a 7 vedla v tunelu, jak městské části v minulosti požadovaly. „To je nesmyslná varianta a příliš drahá, navíc je nefinancovatelná ze strany ministerstva dopravy," uvedl ministr.

Různé varianty

Radní hlavního města schválili memorandum o železničním propojení centra a letiště. Praha podle radních zvažuje různé varianty, jednou z nich je i vedení vlaků přes pražský semmering, který vede náročným terénem přes Jinonice na Smíchovské nádraží.

O modernizaci železnice na letiště a do Kladna se diskutuje už několik let. Původní plány počítaly se zprovozněním na konci roku 2013. Nyní se hovoří o zahájení prací mezi roky 2014 a 2015. Rychlodráha by se měla doplňovat s nově budovaným prodloužením metra A ve směru do Motola, které by mělo být zprovozněno v roce 2014.

Z dřívějších informací vyplývá, že se při budování rychlodráhy počítá s elektrifikací tratě, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí. Opravit by se měl mimo jiné i Negrelliho viadukt přes Vltavu, který je technickou kulturní památkou.

Autor: ČTK

28.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Petr Nečas a Jana Nagyová (dnes Nečasová).
3 8

Jana Nečasová znovu stojí před soudem. Předchozí rozsudky byly zrušeny

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
2

Mobilní operátor O2 má výpadek, nejdou hovory

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

České pálenky jdou na odbyt. Rudolf Jelínek vydělal přes 23 milionů

Zisky společnosti Rudolf Jelínek v loňském roce zaznamenaly meziroční nárůst o devět procent. Výrobce pálenek loni dosáhl výnosů ve výši 440 milionů korun a jeho zisk po zdanění činil 23,2 milionu korun. 

AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 ve směru na Prahu u Domašova stojí. Blokuje ji nehoda

/FOTOGALERIE/- Kvůli nehodě stojí od pondělní půl deváté ráno dálnice D1 na 170. kilometru u Domašova. Srazily se tam kamion, dodávka a osobní auto.

Čeká vás smrt, vzkazuje Severní Korea Spojeným státům

Čínský prezident Si Ťin-Pching vyzval jak Spojené státy, tak Japonsko, aby se zdrželo neuvážených kroků. Reagoval tak na probíhající společné cvičení Japonska a USA v blízkosti Korejského poloostrova. Zúčastnila se ho americká letadlová loď Carl Vinson a další doprovodné lodě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies