VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Samoobslužné pokladny zkusila jen třetina zákazníků

Praha - Zkušenosti se samoobslužnými pokladnami, které v Česku od roku 2008 začaly zavádět některé obchodní řetězce, má zatím pouze třetina zákazníků.

27.9.2010 11
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Policie ČR

Vyplývá to z ankety, kterou zorganizoval portál AkcniCeny.cz a jejíž výsledky byly zveřejněny na internetových stránkách RetailInfo.cz. Samoobslužné pokladny snižují náklady na platy prodavačů a zároveň urychlují odbavení zákazníků.

„Do styku s tímto typem pokladen přišlo jen 33 procent lidí, zatímco 67 procent dotázaných uvedlo, že zkušenost s použitím odbavení mimo klasickou pokladnu zatím nemá,“ stojí v komentáři k výsledkům ankety.

Třetina zákazníků, kteří samoobslužné pokladny vyzkoušeli a využívají je, oceňuje rychlost odbavení i to, že se u těchto pokladen nevytváří fronty. Zhruba 12 procentům zákazníků se na samoobslužných pokladnách líbí, že je nikdo při nákupu nemůže ošidit. Bezmála polovině zákazníků se ale nelíbí, že kvůli nějakým problémům musejí k samoobslužné pokladně často přivolat obsluhu.

„V celkovém shrnutí pak samoobslužné pokladny vycházejí z ankety spíše pozitivně. Zhruba 36 procent dotázaných je totiž považuje za skvělé, když nemá k jejich fungování podstatnějších připomínek. Samoobslužné pokladny občas použije dalších 29 procent lidí, kteří přiznávají k této službě neutrální vztah,“ podotkli odborníci z portálu RetailInfo.

Jako první Tesco Stores, letos začal testovat Globus

Přibližně 24 procentům respondentů se samoobslužné odbavení nákupu líbí, ovšem mají k němu určité výhrady. K častým stížnostem patřily například problémy se zadáváním pečiva do systému a také malý prostor určený pro ukládání nákupu do tašky.

Jako první začala v Česku používat samoobslužné pokladny společnost Tesco Stores ČR, které je od roku 2008 postupně instalovala ve zhruba 20 prodejnách. Samoobslužné pokladny letos začal testovat také obchodní řetězec Globus.

Obchodní řetězce se v poslední době začaly předhánět, který z nich bude mít kratší fronty u pokladen. Obchodníci se snaží lépe organizovat odbavování zákazníků, slibují krátké fronty a někteří z nich zavádějí právě samoobslužné pokladny. Dlouhé fronty totiž patří mezi hlavní nešvary, které zákazníci obchodníkům vyčítají a kvůli nimž jsou ochotni měnit prodejnu.

Autor: ČTK

27.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Martin Schulz
1

Pohledem Tomáše Procházky: Volby jako koupě auta

Nová kolonáda v Lednici nabízí nádherný pohled v noci. Návštěvníky upoutají různobarevně nasvícené gejzíry vody tryskající z fontán. Kolonáda spojuje lázeňský areál s centrem obce. Nechybí při ní ani amfiteátr.
1 19

Česko bude mít už 35. lázně. Navzdory byrokracii

Živnostníci: Zákon zaspal v 90. letech. Chceme nový

Méně papírování slibuje novela živnostenského zákona. Podle podnikatelů přinese jen kosmetické změny.

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Polná na Jihlavsku hledá nájemce bufetu v rekreačním a sportovním areálu u rybníka Peklo. Současný provozovatel bufetu skončil, dle vyjádření starosty kvůli elektronické evidenci tržeb (EET).

Úřad zaplnili "mrtvolami". Upozornili tak na chvaletickou elektrárnu

/FOTOGALERIE/- Zaměstnanci krajského úřadu narazili včera cestou do práce na nečekanou překážku. Ve vestibulu bývalé reálky, kde úředníci sídlí, museli překračovat „mrtvoly" u kouřící makety chvaletické elektrárny. Konal se zde totiž společný happening spolku Zastavme elektrárnu Chvaletice a hnutí Limity jsme my.

Skotský parlament bude hlasovat o referendu o nezávislosti

Skotský parlament dnes bude debatovat a hlasovat o výzvě k vypsání dalšího referenda o samostatnosti Skotska. První ministryně Nicola Sturgeonová usiluje o referendum kvůli chystanému vystoupení Británie z Evropské unie. Podle agentury Reuters je téměř jisté, že skotský parlament její návrh podpoří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies