VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Samoobslužné pokladny zkusila jen třetina zákazníků

Praha - Zkušenosti se samoobslužnými pokladnami, které v Česku od roku 2008 začaly zavádět některé obchodní řetězce, má zatím pouze třetina zákazníků.

27.9.2010 11
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Policie ČR

Vyplývá to z ankety, kterou zorganizoval portál AkcniCeny.cz a jejíž výsledky byly zveřejněny na internetových stránkách RetailInfo.cz. Samoobslužné pokladny snižují náklady na platy prodavačů a zároveň urychlují odbavení zákazníků.

„Do styku s tímto typem pokladen přišlo jen 33 procent lidí, zatímco 67 procent dotázaných uvedlo, že zkušenost s použitím odbavení mimo klasickou pokladnu zatím nemá,“ stojí v komentáři k výsledkům ankety.

Třetina zákazníků, kteří samoobslužné pokladny vyzkoušeli a využívají je, oceňuje rychlost odbavení i to, že se u těchto pokladen nevytváří fronty. Zhruba 12 procentům zákazníků se na samoobslužných pokladnách líbí, že je nikdo při nákupu nemůže ošidit. Bezmála polovině zákazníků se ale nelíbí, že kvůli nějakým problémům musejí k samoobslužné pokladně často přivolat obsluhu.

„V celkovém shrnutí pak samoobslužné pokladny vycházejí z ankety spíše pozitivně. Zhruba 36 procent dotázaných je totiž považuje za skvělé, když nemá k jejich fungování podstatnějších připomínek. Samoobslužné pokladny občas použije dalších 29 procent lidí, kteří přiznávají k této službě neutrální vztah,“ podotkli odborníci z portálu RetailInfo.

Jako první Tesco Stores, letos začal testovat Globus

Přibližně 24 procentům respondentů se samoobslužné odbavení nákupu líbí, ovšem mají k němu určité výhrady. K častým stížnostem patřily například problémy se zadáváním pečiva do systému a také malý prostor určený pro ukládání nákupu do tašky.

Jako první začala v Česku používat samoobslužné pokladny společnost Tesco Stores ČR, které je od roku 2008 postupně instalovala ve zhruba 20 prodejnách. Samoobslužné pokladny letos začal testovat také obchodní řetězec Globus.

Obchodní řetězce se v poslední době začaly předhánět, který z nich bude mít kratší fronty u pokladen. Obchodníci se snaží lépe organizovat odbavování zákazníků, slibují krátké fronty a někteří z nich zavádějí právě samoobslužné pokladny. Dlouhé fronty totiž patří mezi hlavní nešvary, které zákazníci obchodníkům vyčítají a kvůli nimž jsou ochotni měnit prodejnu.

Autor: ČTK

27.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
46 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies