VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Samoobslužné pokladny zkusila jen třetina zákazníků

Praha - Zkušenosti se samoobslužnými pokladnami, které v Česku od roku 2008 začaly zavádět některé obchodní řetězce, má zatím pouze třetina zákazníků.

27.9.2010 11
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Policie ČR

Vyplývá to z ankety, kterou zorganizoval portál AkcniCeny.cz a jejíž výsledky byly zveřejněny na internetových stránkách RetailInfo.cz. Samoobslužné pokladny snižují náklady na platy prodavačů a zároveň urychlují odbavení zákazníků.

„Do styku s tímto typem pokladen přišlo jen 33 procent lidí, zatímco 67 procent dotázaných uvedlo, že zkušenost s použitím odbavení mimo klasickou pokladnu zatím nemá,“ stojí v komentáři k výsledkům ankety.

Třetina zákazníků, kteří samoobslužné pokladny vyzkoušeli a využívají je, oceňuje rychlost odbavení i to, že se u těchto pokladen nevytváří fronty. Zhruba 12 procentům zákazníků se na samoobslužných pokladnách líbí, že je nikdo při nákupu nemůže ošidit. Bezmála polovině zákazníků se ale nelíbí, že kvůli nějakým problémům musejí k samoobslužné pokladně často přivolat obsluhu.

„V celkovém shrnutí pak samoobslužné pokladny vycházejí z ankety spíše pozitivně. Zhruba 36 procent dotázaných je totiž považuje za skvělé, když nemá k jejich fungování podstatnějších připomínek. Samoobslužné pokladny občas použije dalších 29 procent lidí, kteří přiznávají k této službě neutrální vztah,“ podotkli odborníci z portálu RetailInfo.

Jako první Tesco Stores, letos začal testovat Globus

Přibližně 24 procentům respondentů se samoobslužné odbavení nákupu líbí, ovšem mají k němu určité výhrady. K častým stížnostem patřily například problémy se zadáváním pečiva do systému a také malý prostor určený pro ukládání nákupu do tašky.

Jako první začala v Česku používat samoobslužné pokladny společnost Tesco Stores ČR, které je od roku 2008 postupně instalovala ve zhruba 20 prodejnách. Samoobslužné pokladny letos začal testovat také obchodní řetězec Globus.

Obchodní řetězce se v poslední době začaly předhánět, který z nich bude mít kratší fronty u pokladen. Obchodníci se snaží lépe organizovat odbavování zákazníků, slibují krátké fronty a někteří z nich zavádějí právě samoobslužné pokladny. Dlouhé fronty totiž patří mezi hlavní nešvary, které zákazníci obchodníkům vyčítají a kvůli nimž jsou ochotni měnit prodejnu.

Autor: ČTK

27.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Britské deníky
1 4

Zákaz prodeje bulváru naštval studenty. Rozdávají vlastní kopie

Ilustrační foto.
3

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

DOTYK.CZ

Jako po válce. Podívejte se na kdysi výstavní čtvrť v Ostravě

Třeba to opravit a ne opustit! Těžko říci, zda sprejeři říkající si Deroj a Breck mysleli tyto slova vážně či ironicky. Nastříkali je každopádně mezi ruiny, které kdysi bývaly výstavními činžáky pro železničáře.

Česko zažilo neobvykle teplý den, teplota atakovala osmnáct stupňů

Na většině území Česka vystupovaly teploty na 10 až 15 stupňů Celsia, v Karviné, ale rtuť teploměru dosáhla až na 17,7 stupně. Teplotní rekordy pro 27. únor byly dnes překročeny na 20 ze 144 stanic měřících 30 a více let. Vyplývá to z informací na webu Českého hydrometeorologického ústavu. Podobně teplo bylo už v minulém týdnu ve čtvrtek.

Optimistické zprávy? Většina obchodníků je prý na EET připravena

Jak jsou na tom podnikatelé před druhou vlnou elektronické evidence tržeb? Podle Finanční správy většina připravena je. Autentizační údaje si dosud vyzvedlo 110.000 podnikatelů z odhadovaných 250.000, ne všichni z maloobchodu a velkoobchodu ale evidenci budou muset podléhat či ji od 1. března vykazovat, sdělila.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies