VYBERTE SI REGION

Šampióni ze soutěže o chléb roku míří do prodejen v celé republice

ČR - V České republice se ročně upeče zhruba 650 tisíc tun pekárenských výrobků v hodnotě kolem 25 miliard korun. Produkuje je na 750 pekáren, z nichž asi šedesát je průmyslových. Ostatní jsou střední či řemeslné. Část z tohoto množství pak dodávají do regálů přímo velké samoobsluhy. Ještě před padesáti lety bylo přitom v Československu asi deset tisíc pekáren.

10.7.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Nabídka, jaká zde ještě nebyla

„Současná nabídka pekařských výrobků na pultech obchodů je nejlepší v historii, český trh je v tomto ohledu jeden z nejvyspělejších v Evropě," říká Jaromír Dřízal, předseda Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů.

A k dispozici má další statistické údaje: „Vloni v Česku každý člověk spotřeboval v průměru 41 kilogramů chleba. To je bohužel asi o 14 kilogramů méně než před deseti lety. Z hlediska zdravé výživy je to špatný trend, konzumace se totiž přesunula k méně zdravému pšeničnému pečivu. Jeho spotřeba se za posledních deset let naopak zvýšila, ze 44 na 51,5 kilogramu. Ročně utratí každý občan za chléb asi tisíc korun a výdaje na pečivo tvoří 2,7 procenta nákladů domácností."

Z průzkumů spotřebitelského chování společnosti Tesco se nákupní zvyklosti výrazně mění. Zvyšuje se zájem o speciální a balený chléb, ale také o cereální a tmavé pečivo. Naproti tomu si lidé méně kupují konzumní chléb a rohlíky i housky.

Rohlíky z pekárny za rohem chutnají lépe

Ukazuje se také, že místní pekárenské produkty upřednostňuje téměř čtyřicet procent spotřebitelů a tato skupina se neustále zvětšuje. „V současnosti spolupracujeme již s více než 60 místními pekárnami a předpokládám, že toto číslo nadále poroste," uvedl k tomu Radek Mlích, manažer společnosti Tesco, který má na starosti pekařský sortiment.

Prosadit se kvalitními výrobky na trhu pomáhá také soutěž o chléb roku, kterou pořádá Podnikatelský svaz pekařů a cukrářů. Tesco je jejím hlavním partnerem. Jak jsme již informovali, letos se v kategorii konzumního chleba stal šampiónem bochník z pekárny Beas Lično, zatímco v kategorii „řemeslný chléb" zvítězil pecen z pekárny Avos Kroměříž.

Několik dalších výrobků získalo ocenění „Chléb vynikající kvality".

Prodej vítězných druhů začíná ve vybraných obchodech společnosti Tesco v těchto dnech.

JIŘÍ HUMPLÍK

Autor: Redakce

10.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Zastánci tradičních Vánoc zase bojují proti Santa Clausovi

Praha - Tradiční podobu českých Vánoc před anglosaskými vlivy obhajuje iniciativa Zachraňte Ježíška. Na sociálních sítích ji letos podpořilo už přes 55.000 lidí. Její zastánci brojí především proti všude přítomné reklamě a postavě Santa Clause spojené v počátcích s propagací jednoho výrobku. Míní, že dekorace spojené s touto podobou Vánoc ničí v dětech fantazii, a i když doma dárky třeba dále nosí Ježíšek, představují si ho stále více jako dědu v červeném plášti, což vede k postupnému zapomínání na české tradice a přebírání vzorů z ciziny.

Polská medvědice rozbila skrytou kameru, která ji natáčela

Varšava - Se zjevným potěšením se medvědice válela v čerstvě napadlém sněhu v pohoří Bieszczady na jihovýchodě Polska - než si všimla, že ji při dovádění natáčí skrytá kamera. Fotopast vzápětí rozbila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies