VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sankce pro kamiony blokující provoz? Dostatečné

Praha – Podle ministerstva dopravy není nutné měnit současnou legislativu a zpřísňovat tresty pro dopravce nadměrných nákladů, kteří kvůli vlastní chybě uvíznou a blokují provoz.

14.10.2011
SDÍLEJ:

Obrovské dopravní komplikace trvající až do středečního odpoledne způsobil v Ostravě nadměrný náklad, který na dálnici D1 narazil do mostní konstrukce. Kamion zůstal zaklíněn pod mostem v Ostravě-Přívoze. Foto: Deník/Pavel Sonnek

Kamiony s obřími náklady zablokovaly v minulých dnech dálnici D1 v Ostravě a rychlostní silnici R10 u Brandýsa nad Labem. Dnes málem zastavil další řidič vezoucí obří buldozer dopravu na dálnici D11 směrem z Hradce Králové na Prahu.

Podle Martina Nováka z tiskového oddělení ministerstva dopravy jsou to stále jen ojedinělá selhání. „Zákon o pozemních komunikacích, který pohyb nadměrných nákladů na silnicích upravuje, je postavený dobře,“ uvedl Novák. Pokud dopravce zásadním způsobem poruší podmínky převozu například tím, že sjede z předem dohodnuté trasy, hrozí mu sankce až půl milionu korun. Takováto pokuta je podle ministerstva dostačující i pro velké dopravce. V případě, že svým jednáním dopravce poškodí například most, může být navíc obviněn z trestného činu obecného ohrožení, dodal Novák.

Povolení od ministerstva dopravy

Přepravu nadměrných nákladů povoluje primárně ministerstvo dopravy. Pokud převoz nákladu může ohrozit bezpečnost silničního provozu, je potřeba i svolení ministerstva vnitra. Vloni ministerstvo dopravy schválilo 16.628 přeprav nadměrných nákladů, za letošní rok se na tuzemských komunikacích uskutečnilo už 15.131 průjezdů kamionů s nadměrným nákladem, uvedl Novák. Komplikace podobné těm z poslední doby se tak podle něj vyskytují jen výjimečně.

V rámci žádosti musí dopravce oznámit odkud a kam nadměrný náklad poveze, uvést počet náprav tahače, celkové rozměry soupravy a navrhnout nejvhodnější trasu pro přepravu. Tu poté ministerstvo dopravy konzultuje s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a dotčenými obcemi a zjišťuje, jestli je navržená trasa pro přepravu průjezdná. Pokud dopravce s nákladem jede na kratší vzdálenost, například jen v rámci obce či kraje, stačí pro povolení přepravy souhlas obecního, případně krajského úřadu. Musí ale používat výhradně komunikací druhých a třetích tříd, které jsou ve správě krajů. V každém případě by dopravce měl předem vědět, že se soupravou bude po navržené trase schopen projet, uvedl Novák.

Zpřísnění sankcí ministerstvo neplánuje

Porušení podmínek, jako je například odbočení z trasy, se podle ministerstva řeší jako přestupek prostřednictvím správního řízení. Zpřísnění sankcí podle Nováka ministerstvo neplánuje. Neuvažuje ani o sankcionování řidičů kamionů, protože ti zpravidla za pochybení přímo zodpovědní nejsou. Samotní řidiči jsou podle něj zpravidla tlačeni dopravními firmami, aby například naložili rozměrnější náklad, a raději jsou ochotni riskovat, než by přišli o zaměstnání.

Čtěte také:

Nadměrný náklad zablokoval dopravu u Prahy
Nadměrný náklad již vytáhli, problémy ale trvají

Autor: ČTK

14.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Britská premiérka Theresa Mayová.
AKTUALIZUJEME
6

Mayová spouští odpočítávání brexitu a vyzývá Brity k jednotě

Tragická nehoda ve Špindlu
AKTUALIZOVÁNO
4 6

Muž jel ve Špindlu po sjezdovce na matraci, po nárazu do tribuny zemřel

AKTUALIZOVÁNO

Tvaroh s marží 97 procent. Výrobci zápasí s řetězci

Výrobci potravin si stěžují na obchodní řetězce. Při výkupu jejich výrobků je nutí k poskytování stále větších slev. Zákazníci je však nepocítí a za potraviny platí vysoké ceny. Řetězce si do nich podle výrobců započítávají příliš vysoké marže.

Ředitel se přiznal ke zneužívání studentů. Neuvědomil jsem si to, hájil se

Bývalý ředitel pražské Střední školy elektrotechniky a strojírenství Lumír Kymr se ve středu u soudu přiznal ke zneužívání mladistvých studentů při školních pobytech na chatě. Podle obžaloby v letech 2010 až 2016 prováděl celkem deseti chlapcům masáže celého těla včetně přirození, spal s nimi nahý, sprchoval se s nimi nebo vzájemně masturbovali. Za znásilnění, sexuální nátlak a ohrožení výchovy dítěte muži hrozí až desetileté vězení.

Starostové se bojí, že EET zničí společenský život na vesnicích

Evidovat, či neevidovat? Ministr financí Andrej Babiš navštívil obec Vysočina, aby zde se starosty a zástupci spolků z regionu diskutoval nad problémem, zda mají spolky evidovat své tržby elektronicky. Andrej Babiš sice zamítl myšlenku vyjmout spolky z povinnosti EET, přesto účastníci odjížděli relativně spokojení.

Alkohol za volantem ohrožuje koalici v Ostravě

/FOTOGALERIE/ Další osud vedení města visí na vlásku. Důvod? ODS vsadila na vyčkávací taktiku v otázce rezignace svého náměstka primátora Martina Štěpánka, který byl přistižen opilý za volantem. To se však přestalo líbit koaličním partnerům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies