VYBERTE SI REGION

Sankce pro kamiony blokující provoz? Dostatečné

Praha – Podle ministerstva dopravy není nutné měnit současnou legislativu a zpřísňovat tresty pro dopravce nadměrných nákladů, kteří kvůli vlastní chybě uvíznou a blokují provoz.

14.10.2011
SDÍLEJ:

Obrovské dopravní komplikace trvající až do středečního odpoledne způsobil v Ostravě nadměrný náklad, který na dálnici D1 narazil do mostní konstrukce. Kamion zůstal zaklíněn pod mostem v Ostravě-Přívoze. Foto: Deník/Pavel Sonnek

Kamiony s obřími náklady zablokovaly v minulých dnech dálnici D1 v Ostravě a rychlostní silnici R10 u Brandýsa nad Labem. Dnes málem zastavil další řidič vezoucí obří buldozer dopravu na dálnici D11 směrem z Hradce Králové na Prahu.

Podle Martina Nováka z tiskového oddělení ministerstva dopravy jsou to stále jen ojedinělá selhání. „Zákon o pozemních komunikacích, který pohyb nadměrných nákladů na silnicích upravuje, je postavený dobře,“ uvedl Novák. Pokud dopravce zásadním způsobem poruší podmínky převozu například tím, že sjede z předem dohodnuté trasy, hrozí mu sankce až půl milionu korun. Takováto pokuta je podle ministerstva dostačující i pro velké dopravce. V případě, že svým jednáním dopravce poškodí například most, může být navíc obviněn z trestného činu obecného ohrožení, dodal Novák.

Povolení od ministerstva dopravy

Přepravu nadměrných nákladů povoluje primárně ministerstvo dopravy. Pokud převoz nákladu může ohrozit bezpečnost silničního provozu, je potřeba i svolení ministerstva vnitra. Vloni ministerstvo dopravy schválilo 16.628 přeprav nadměrných nákladů, za letošní rok se na tuzemských komunikacích uskutečnilo už 15.131 průjezdů kamionů s nadměrným nákladem, uvedl Novák. Komplikace podobné těm z poslední doby se tak podle něj vyskytují jen výjimečně.

V rámci žádosti musí dopravce oznámit odkud a kam nadměrný náklad poveze, uvést počet náprav tahače, celkové rozměry soupravy a navrhnout nejvhodnější trasu pro přepravu. Tu poté ministerstvo dopravy konzultuje s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a dotčenými obcemi a zjišťuje, jestli je navržená trasa pro přepravu průjezdná. Pokud dopravce s nákladem jede na kratší vzdálenost, například jen v rámci obce či kraje, stačí pro povolení přepravy souhlas obecního, případně krajského úřadu. Musí ale používat výhradně komunikací druhých a třetích tříd, které jsou ve správě krajů. V každém případě by dopravce měl předem vědět, že se soupravou bude po navržené trase schopen projet, uvedl Novák.

Zpřísnění sankcí ministerstvo neplánuje

Porušení podmínek, jako je například odbočení z trasy, se podle ministerstva řeší jako přestupek prostřednictvím správního řízení. Zpřísnění sankcí podle Nováka ministerstvo neplánuje. Neuvažuje ani o sankcionování řidičů kamionů, protože ti zpravidla za pochybení přímo zodpovědní nejsou. Samotní řidiči jsou podle něj zpravidla tlačeni dopravními firmami, aby například naložili rozměrnější náklad, a raději jsou ochotni riskovat, než by přišli o zaměstnání.

Čtěte také:

Nadměrný náklad zablokoval dopravu u Prahy
Nadměrný náklad již vytáhli, problémy ale trvají

Autor: ČTK

14.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies