VYBERTE SI REGION

Sedm z deseti Čechů dostává pod stromeček peníze

Praha – Peníze pod stromečkem někdy našlo nebo je pravidelně dostává téměř sedm z deseti Čechů. Nejčastěji si je obdarovaní ukládají na horší časy. Zhruba stejný počet, asi třetina, peníze využije k povánočním nákupům, na chod domácnosti anebo si koupí něco jen tak pro radost. Vyplývá to z průzkumu investiční společnosti Pioneer Investments.

24.12.2015 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Luboš Hájek

Těch, kteří peníze k Vánocům darují, je však méně, necelých 40 procent. Další pětina o tom uvažuje. Nejčastěji se finanční dary pod stromečkem objevují v podobě vhodně zabalené hotovosti a poukazů na zboží či služby.

Svým blízkým dává k Vánocům finanční dárek každoročně 10,5 procenta Čechů. Tento trend roste s věkem a pravidelně penězi obdarovává až pětina lidí ve věkové skupině 45 až 60 let. Více než čtvrtina dotazovaných pak finance jako vánoční dárek dala minimálně jednou a další pětina nad tím uvažuje. Čtyři z deseti respondentů by peníze pod stromeček nikdy nedali.

Pokud Češi peníze pod stromeček dávají, pak většinou v podobě vhodně zabalené hotovosti (74 procent) nebo ve formě poukazu na výběr zboží nebo služby (47 procent). Hotovost je přitom doménou spíše starší generace, zatímco dárkové poukazy mají v oblibě mladší lidé. Jen malá část uvedla, že finanční dar svým blízkým dala v jiné formě, například v cenných papírech (dvě procenta), investičních slitcích z drahých kovů (tři procenta) či v podobě nově založeného spořicího či investičního produktu se vstupním vkladem (1,7 procenta).

„Přestože řada lidí nevnímá peníze pod stromečkem jako osobní dárek, z průzkumu vyplynulo, že tuto formu volí poměrně vysoké procento oslovených Čechů. Často jde o model, kdy prarodiče či rodiče dospělých dětí volí variantu hotovosti pod stromečkem, protože si netroufají vybrat dárek sami. Jak data ukazují, u obdarovaných nepřevládá jednoznačná preference, na co peníze využívají. Protože jde v podstatě o neočekávaný příjem navíc, řada z nich jej ukládá na horší časy," uvedla ředitelka marketingu Pioneer Investments ČR Dana Kryńska.

Ještě výrazně více je těch, kteří pod stromečkem peníze nacházejí. Nějaký finanční vánoční dar dostaly dvě třetiny Čechů, každoročně přitom více než třetina, nejčastěji pak lidé z nejmladší generace do 30 let (44 procent). Z těch, kteří peníze k Vánocům nikdy nedostali, by takový dárek nevadil 15 procentům. Zbývajících 18 procent by o takový dárek ani nestálo.

Autor: ČTK

24.12.2015 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies