VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sedm z deseti Čechů dostává pod stromeček peníze

Praha – Peníze pod stromečkem někdy našlo nebo je pravidelně dostává téměř sedm z deseti Čechů. Nejčastěji si je obdarovaní ukládají na horší časy. Zhruba stejný počet, asi třetina, peníze využije k povánočním nákupům, na chod domácnosti anebo si koupí něco jen tak pro radost. Vyplývá to z průzkumu investiční společnosti Pioneer Investments.

24.12.2015 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Luboš Hájek

Těch, kteří peníze k Vánocům darují, je však méně, necelých 40 procent. Další pětina o tom uvažuje. Nejčastěji se finanční dary pod stromečkem objevují v podobě vhodně zabalené hotovosti a poukazů na zboží či služby.

Svým blízkým dává k Vánocům finanční dárek každoročně 10,5 procenta Čechů. Tento trend roste s věkem a pravidelně penězi obdarovává až pětina lidí ve věkové skupině 45 až 60 let. Více než čtvrtina dotazovaných pak finance jako vánoční dárek dala minimálně jednou a další pětina nad tím uvažuje. Čtyři z deseti respondentů by peníze pod stromeček nikdy nedali.

Pokud Češi peníze pod stromeček dávají, pak většinou v podobě vhodně zabalené hotovosti (74 procent) nebo ve formě poukazu na výběr zboží nebo služby (47 procent). Hotovost je přitom doménou spíše starší generace, zatímco dárkové poukazy mají v oblibě mladší lidé. Jen malá část uvedla, že finanční dar svým blízkým dala v jiné formě, například v cenných papírech (dvě procenta), investičních slitcích z drahých kovů (tři procenta) či v podobě nově založeného spořicího či investičního produktu se vstupním vkladem (1,7 procenta).

„Přestože řada lidí nevnímá peníze pod stromečkem jako osobní dárek, z průzkumu vyplynulo, že tuto formu volí poměrně vysoké procento oslovených Čechů. Často jde o model, kdy prarodiče či rodiče dospělých dětí volí variantu hotovosti pod stromečkem, protože si netroufají vybrat dárek sami. Jak data ukazují, u obdarovaných nepřevládá jednoznačná preference, na co peníze využívají. Protože jde v podstatě o neočekávaný příjem navíc, řada z nich jej ukládá na horší časy," uvedla ředitelka marketingu Pioneer Investments ČR Dana Kryńska.

Ještě výrazně více je těch, kteří pod stromečkem peníze nacházejí. Nějaký finanční vánoční dar dostaly dvě třetiny Čechů, každoročně přitom více než třetina, nejčastěji pak lidé z nejmladší generace do 30 let (44 procent). Z těch, kteří peníze k Vánocům nikdy nedostali, by takový dárek nevadil 15 procentům. Zbývajících 18 procent by o takový dárek ani nestálo.

Autor: ČTK

24.12.2015 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
12 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies