VYBERTE SI REGION

Sedmimiliontý vůz Škoda je na světě

Mladá Boleslav - /FOTOGALERIE/ Škoda Auto vyrobila sedmimiliontý vůz značky Škoda ve své novodobé historii od spojeni s Volkswagenem v roce 1991.

9.4.2009
SDÍLEJ:
Fotogalerie
19 fotografií
Ilustrační foto

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Transformaci automobilky zahájil a nového investora tehdy přesvědčil vůz Škoda Favorit vyráběný od roku 1988 až do roku 1994, kdy automobilka zahájila produkci nového modelu Škoda Felicia. Od té doby se modelová paleta pravidelně rozrůstá.

"Zásadní změna přišla v roce 1996 s modelem Škoda Octavia, která se díky vysokému poměru ceny a užitné hodnoty stále těší veliké oblibě zákazníků a dodnes se vyrábí pod označením Tour. V roce 2004 byl nejoblíbenější model Octavia zcela modernizován, zachovány byly karosářské verze Combi a liftback, stejně tak sportovní derivace RS, přibylo provedení Scout postavené na modelu Škoda Octavia 4×4. V říjnu roku 2008 představila automobilka její omlazenou verzi," řekl Jaroslav Černý ze Škoda Auto.

Dalším přelomovým modelem se stala Škoda Fabia představená na 58. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu v roce 1999.

"Vyráběla se celkem ve třech variantách. Mimo hatchback a combi také jako sedan. Druhá generace fabie zcela nahradila tu původní v roce 2007. Zákazníkům jsou k dispozici provedení hatchback a combi," popsal dále vývoj automobilky Černý.

Od roku 2001 vstoupila Škoda Auto s modelem Škoda Superb do segmentu vyšší střední třídy. "Vlajková loď české automobilky se dočkala svého nástupce v roce 2008 a přinesla mnohá originální technická řešení, například systém pátých dveří TwinDoor," upřesnil Černý

Modelovou paletu Škoda Auto rozšířil v segmentu malé MPV prostorný vůz Škoda Roomster, jehož výroba byla zahájena v roce 2006.

Nejčerstvější novinkou představenou na letošním mezinárodním autosalonu v Ženevě je Škoda Yeti, který je pátou modelovou řadou a s nímž automobilka vstoupí na půdu segmentu SUV.

Škoda Auto se svými produkty pravidelně vítězí v mnoha prestižních mezinárodních soutěžích. Škoda Superb získala například ocenění „Automobil roku 2009“ nebo cenu Zlatý volant 2008 vyhlašovanou německým listem Bild am Sonntag.

Favorit 768.690 vozů 1991 – 1995
Felicia 1.420.441 vozů 1994 – 2001
Octavia Tour 1.389.546 vozů 1996 – nyní
Fabia 1.788.063 vozů 1999 – 2008
Superb 136.068 vozů 2001 – 2008
Octavia 900.535 vozů 2004 – nyní
Roomster 157.834 vozů 2006 – nyní
Fabia II. gen. 407.634 vozů 2006 – nyní
Superb II. gen. 31.189 vozů 2008 – nyní
Celkem 7.000.000 vozů
9.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na soudní jednání ohledně sporu o nošení šátku dorazili i odpůrci islámu.
17 19

Vykázání veřejnosti i zpěv hymny: v Praze pokračuje soud proti hidžábu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

AKTUALIZOVÁNO

Itálii postihla série silných zemětřesení

Řím /FOTOGALERIE/- Střední Itálii dnes postihla série zemětřesení o síle vyšší než pět stupňů. Informovalo o tom seizmologické středisko EMSC a italská média. Otřesy pocítili obyvatelé regionů Abruzzi, Marche a Lazio, které zasáhla série silných zemětřesení už loni. Podle italského premiéra Paola Gentiloniho si zemětřesení zřejmě nevyžádala žádné oběti. První menší škody hlásí například město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu. Zjišťování následků otřesů komplikuje sníh a mráz.

Poláci o olympiádě v Krkonoších: Velká šance, jakkoli se to může zdát bláznivé

Vášnivé diskuse rozpoutalo prohlášení polských měst Karpacz a Szklarska Poreba uspořádat zimní olympijské hry 2030 v Krkonoších, společně s českými středisky.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies