Nissan, který loni vyrobil téměř třetinu z celkové britské produkce 1,6 milionu aut, se musí počátkem příštího roku rozhodnout, kde bude vyrábět novou verzi modelu Qashqai. Ultimatum Nissanu povzbudilo k podobným vyjádřením i další britské výrobce aut, kteří začali varovat před takzvaným "tvrdým brexitem", kdy by Británie po vystoupení z Evropské unie odešla i z jednotného trhu EU.

Ghosn po schůzce s Mayovou vyjádřil podle agentury Reuters přesvědčení, že "vláda bude nadále zajišťovat, aby Británie zůstala konkurenceschopným místem podnikání". "Tato vláda je odhodlána vytvářet a podporovat dobré podmínky pro automobilový průmysl," řekla po schůzce Mayová.

Automobilky byly velkými odpůrci vystoupení Británie z EU, protože těží z volného přístupu na unijní trhy. Britská vláda ujistila, že během jednání o vystoupení z EU bude naslouchat obavám podnikatelů a chránit ekonomiku. Mayová v nedávném projevu na konferenci Konzervativní strany prohlásila, že hodlá podporovat klíčová odvětví, včetně toho automobilového.