VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šéf Škody Auto pro český trh Petr Pečenka skončil ve funkci

Mladá Boleslav – Ve Škodě Auto 1. října nečekaně skončil šéf pro český trh Petr Pečenka. V automobilce pracoval 22 let, prodeje v Česku řídil poslední dva roky. Jeho nástupce vedení firmy zatím nevybralo. Pečenkovy kompetence dočasně převezme Jaroslav Hercog, který nyní řídí prodeje například na britském, dánském nebo finském trhu.

4.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Divíšek Martin

Uvedly to dnešní Hospodářské noviny (HN).

Pečenkův odchod z funkce podle mluvčího Škody pro ČR Vítězslava Pelce nesouvisí s ekonomickými výsledky společnosti nebo aktivitami konkurence. "Jedná se o manažerské rozhodnutí interního charakteru, pan Pečenka i nadále zůstává v pracovním poměru," řekl.

Mladoboleslavská automobilka měla za Pečenkova působení na českém trhu složitější pozici než dříve. Korejský Hyundai se proti Škodě vymezil masivní srovnávací reklamní kampaní, po které obě značky zaznamenaly v září zhruba pětinový nárůst prodejů. Hyundai zvýšil prodej o 117 aut, u Škody byl nárůst o 724 vozů. Celkově Škoda prodala v září v tuzemsku téměř čtyřikrát tolik, co korejský konkurent.

"Září bylo pro naši značku mimořádně úspěšné. V zářijovém registru nových osobních automobilů na domácím českém trhu jsme si meziročně polepšili o 3,7 procentních bodů, s tržním podílem téměř 36 %. Modely Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Superb a Yeti si upevnily pozice jedniček ve svých segmentech. Výrazný podíl na tomto úspěchu měla masivní reklamní kampaň propagující kvalitní české automobily s velkorysým zavazadlovým prostorem a chytrými řešeními, třeba právě v podobě škrabky na led a námrazu. Za tuto aktivitu patří náš velký dík našim korejským konkurentům z pražských Stodůlek," dodal s narážkou na nedávnou netradiční kampaň automobilky Hyundai Vítězslav Pelc.

Škoda letos postupně uvádí na trh osm nových nebo modernizovaných modelů. Právě obměna modelů a jejich postupný náběh na trzích zhoršil odbytové statistiky značky. Tuzemský prodej Škody za devět měsíců roku kvůli propadům ze začátku roku klesl o 9,7 procenta na 36 254 aut. Díky výraznému nárůstu v září se tržní podíl automobilky vrátil nad 30 procent.

Samostatné zastoupení Škody pro Českou republiku, které funguje podobně jako importéři zahraničních značek, vzniklo právě za Pečenkova působení. Celkově zastřešuje 268 prodejních a servisních míst.

Autor: ČTK

4.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
19 11

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

Mnohé děti se alkoholu nevyhýbají...
14

Strážníci pohlídají školáky. Dohlédnou na jejich bezpečí i na "žízeň"

Sprosté nadávky, výhrůžky. Strýcová odkryla druhou tvář tenisu

/VIDEO/ Poslední míček práskl o trávu na kurtu v Birminghamu, zápas skončil. Zklamaná Barbora Strýcová u sítě podala ruku své přemožitelce, pak se trochu vydýchala. Měla za sebou tři sety náročného tenisu. 

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

Majitelé čtyřkolek a terénních motorek přídělávají každoročně vrásky myslivcům i správcům lesů. Jejich hlučné stroje totiž plaší zveř a ničí lesní porosty a půdu. V boji proti jejich „řádění" jsou však lesníci i myslivci často bezmocní.

AKTUALIZOVÁNO

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Sobotní dopravní nehody si vyžádaly devět lidských životů, což je letos dosud nejvíce v jednom dni. Umírali při nich lidé v autech, motocyklisté, chodci i cyklisté. Dosud byl nejtragičtějším dnem na českých silnicích pátek 16. června, kdy zemřelo šest lidí. Vyplývá to z předběžných policejních statistik.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies