VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šéf Škody Auto pro český trh Petr Pečenka skončil ve funkci

Mladá Boleslav – Ve Škodě Auto 1. října nečekaně skončil šéf pro český trh Petr Pečenka. V automobilce pracoval 22 let, prodeje v Česku řídil poslední dva roky. Jeho nástupce vedení firmy zatím nevybralo. Pečenkovy kompetence dočasně převezme Jaroslav Hercog, který nyní řídí prodeje například na britském, dánském nebo finském trhu.

4.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Divíšek Martin

Uvedly to dnešní Hospodářské noviny (HN).

Pečenkův odchod z funkce podle mluvčího Škody pro ČR Vítězslava Pelce nesouvisí s ekonomickými výsledky společnosti nebo aktivitami konkurence. "Jedná se o manažerské rozhodnutí interního charakteru, pan Pečenka i nadále zůstává v pracovním poměru," řekl.

Mladoboleslavská automobilka měla za Pečenkova působení na českém trhu složitější pozici než dříve. Korejský Hyundai se proti Škodě vymezil masivní srovnávací reklamní kampaní, po které obě značky zaznamenaly v září zhruba pětinový nárůst prodejů. Hyundai zvýšil prodej o 117 aut, u Škody byl nárůst o 724 vozů. Celkově Škoda prodala v září v tuzemsku téměř čtyřikrát tolik, co korejský konkurent.

"Září bylo pro naši značku mimořádně úspěšné. V zářijovém registru nových osobních automobilů na domácím českém trhu jsme si meziročně polepšili o 3,7 procentních bodů, s tržním podílem téměř 36 %. Modely Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Superb a Yeti si upevnily pozice jedniček ve svých segmentech. Výrazný podíl na tomto úspěchu měla masivní reklamní kampaň propagující kvalitní české automobily s velkorysým zavazadlovým prostorem a chytrými řešeními, třeba právě v podobě škrabky na led a námrazu. Za tuto aktivitu patří náš velký dík našim korejským konkurentům z pražských Stodůlek," dodal s narážkou na nedávnou netradiční kampaň automobilky Hyundai Vítězslav Pelc.

Škoda letos postupně uvádí na trh osm nových nebo modernizovaných modelů. Právě obměna modelů a jejich postupný náběh na trzích zhoršil odbytové statistiky značky. Tuzemský prodej Škody za devět měsíců roku kvůli propadům ze začátku roku klesl o 9,7 procenta na 36 254 aut. Díky výraznému nárůstu v září se tržní podíl automobilky vrátil nad 30 procent.

Samostatné zastoupení Škody pro Českou republiku, které funguje podobně jako importéři zahraničních značek, vzniklo právě za Pečenkova působení. Celkově zastřešuje 268 prodejních a servisních míst.

Autor: ČTK

4.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

K vraždě došlo na ubytovně v Jevíčku, kde oběť i  vrah bydleli ve stejném pokoji.
AKTUALIZOVÁNO

Vražda na ubytovně otřásla Malou Hanou, muži hrozí až 18 let vězení

Po stopách hrdinů českého odboje: tři králové doháněli okupanty k zuřivosti

Praha /INFOGRAFIKA, FOTOGALERIE/ - S Prahou Neznámou protentokrát vyrazíme na vycházku po stopách statečných příběhů „tří králů" českého odboje.

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

Migranti pronikli na španělské území. Překonali šestimetrový plot

Na 360 migrantů dnes časně ráno proniklo z Maroka přes vysoký hraniční plot do španělské severoafrické enklávy Ceuta. Jde o druhý masový případ za posledních několik dnů. V pátek se takto dostalo na španělské území kolem 500 lidí.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies