VYBERTE SI REGION

Šéf Škody Auto pro český trh Petr Pečenka skončil ve funkci

Mladá Boleslav – Ve Škodě Auto 1. října nečekaně skončil šéf pro český trh Petr Pečenka. V automobilce pracoval 22 let, prodeje v Česku řídil poslední dva roky. Jeho nástupce vedení firmy zatím nevybralo. Pečenkovy kompetence dočasně převezme Jaroslav Hercog, který nyní řídí prodeje například na britském, dánském nebo finském trhu.

4.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Divíšek Martin

Uvedly to dnešní Hospodářské noviny (HN).

Pečenkův odchod z funkce podle mluvčího Škody pro ČR Vítězslava Pelce nesouvisí s ekonomickými výsledky společnosti nebo aktivitami konkurence. "Jedná se o manažerské rozhodnutí interního charakteru, pan Pečenka i nadále zůstává v pracovním poměru," řekl.

Mladoboleslavská automobilka měla za Pečenkova působení na českém trhu složitější pozici než dříve. Korejský Hyundai se proti Škodě vymezil masivní srovnávací reklamní kampaní, po které obě značky zaznamenaly v září zhruba pětinový nárůst prodejů. Hyundai zvýšil prodej o 117 aut, u Škody byl nárůst o 724 vozů. Celkově Škoda prodala v září v tuzemsku téměř čtyřikrát tolik, co korejský konkurent.

"Září bylo pro naši značku mimořádně úspěšné. V zářijovém registru nových osobních automobilů na domácím českém trhu jsme si meziročně polepšili o 3,7 procentních bodů, s tržním podílem téměř 36 %. Modely Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Superb a Yeti si upevnily pozice jedniček ve svých segmentech. Výrazný podíl na tomto úspěchu měla masivní reklamní kampaň propagující kvalitní české automobily s velkorysým zavazadlovým prostorem a chytrými řešeními, třeba právě v podobě škrabky na led a námrazu. Za tuto aktivitu patří náš velký dík našim korejským konkurentům z pražských Stodůlek," dodal s narážkou na nedávnou netradiční kampaň automobilky Hyundai Vítězslav Pelc.

Škoda letos postupně uvádí na trh osm nových nebo modernizovaných modelů. Právě obměna modelů a jejich postupný náběh na trzích zhoršil odbytové statistiky značky. Tuzemský prodej Škody za devět měsíců roku kvůli propadům ze začátku roku klesl o 9,7 procenta na 36 254 aut. Díky výraznému nárůstu v září se tržní podíl automobilky vrátil nad 30 procent.

Samostatné zastoupení Škody pro Českou republiku, které funguje podobně jako importéři zahraničních značek, vzniklo právě za Pečenkova působení. Celkově zastřešuje 268 prodejních a servisních míst.

Autor: ČTK

4.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Záchranné práce u hotelu Rigopiano, který zavalila lavina.
25

Klienti mají strach. Šéf hotelu žádal hodiny před lavinou o pomoc

Přemysl Šíma.
5

Soud se začal zabývat prodejem pozemků v pražském Zeleném údolí

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies