VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šéf Volkswagenu byl prý na problémy kolem emisí upozorněn již v roce 2014

Frankfurt/Washington - Bývalý šéf německé automobilky Volkswagen Martin Winterkorn byl již v květnu 2014 upozorněn na problémy kolem testování emisí naftových vozů ve Spojených státech. Tato záležitost však zpočátku ve vedení podniku nevzbudila větší pozornost. Vyplývá to ze středeční zprávy koncernu Volkswagen. Zpráva ovlivnila i kurz akcií Volkswagenu, které krátce po začátku dnešního obchodování ztrácely téměř dvě procenta.

3.3.2016
SDÍLEJ:

Martin WinterkornFoto: ČTK/AP/ Julian Stratenschulte

Winterkorn prý informace o problémech kolem testování emisí v USA obdržel v e-mailu v rámci "objemné víkendové elektronické pošty". Ze středeční zprávy Volkswagenu ale není jasné, kdo tuto zprávu poslal, ani zda ji Winterkorn skutečně četl, upozorňuje agentura Reuters.

"Zda a do jaké míry vzal pan Winterkorn tuto informaci na vědomí, není zdokumentováno," píše se ve zprávě. V listopadu 2014 prý Winterkorn dostal další sdělení, které mimo jiné odhadovalo náklady na řešení problémů kolem emisí naftových motorů v Severní Americe na 20 milionů eur (zhruba 540 milionů Kč).

V červenci 2015 se Winterkorn podle zprávy zúčastnil schůzky, kde se o problematice emisí naftových motorů diskutovalo. Není ale jasné, zda už tehdy věděl o podvádění při emisních testech.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české součásti Škoda Auto. Winterkorn v září v důsledku skandálu odstoupil z funkce, v čele koncernu ho nahradil Matthias Müller.

Volkswagen loni koncem října oznámil, že se ve třetím čtvrtletí v důsledku skandálu kolem manipulace testů emisí propadl do provozní ztráty 3,5 miliardy eur. Firma tak vykázala první čtvrtletní ztrátu za více než dvě desetiletí. Volkswagen si ve třetím čtvrtletí dal stranou 6,7 miliardy eur na úpravou aut, do nichž byl problematický software nainstalován. Předpokládá se ale, že celkové náklady spojené se skandálem budou mnohem vyšší.

Autor: ČTK

3.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies