Jednotlivé značky automobilky v rámci celé skupiny nyní pracují na snižování nákladů. "Víme, že rok 2016 bude dalším velmi náročným rokem pro skupinu Volkswagen," řekl Müller a dodal, že firma dělá pozvolné pokroky v objasňování emisního skandálu. Oprava dotčených vozů bude podle něj nejdůležitějším úkolem firmy, dokud nebude opraven poslední vůz.
Müller rovněž oznámil, že Volkswagen představí nový elektrický vůz a zřídí novou firmu zaměřenou na operace, jako je sdílení aut. Elektrické vozy se mají stát novým charakteristickým znakem Volkswagenu a do roku 2020 chce automobilka představit 20 nových modelů.
Finanční ředitel Frank Witter pak dodal, že Volkswagen v současnosti neuvažuje o prodeji žádné ze svých značek nebo divizí, aby získal peníze na zaplacení nákladů souvisejících s emisním skandálem. Věří, že automobilka je adekvátně zajištěna proti všem známým rizikům, i když připustil, že jsou zde vzhledem k rozsahu problému stále určité nejistoty. Volkswagen ve své výroční zprávě zveřejněné dnes uvedl, že kvůli dosud neznámým finančním závazkům by mohl přistoupit k prodeji určitého majetku.
Automobilka rovněž oznámila, že vyplatí 12 současným a bývalým členům správní rady 63,24 milionu eur (1,7 miliardy Kč) za rok 2015, kdy vykázala rekordní ztrátu. Firma zrušila část bonusů, doplatí je však později v případě, že budou splněna určitá kritéria výkonu, včetně oživení cen akcií, napsala agentura Reuters.
Rekordní ztráta
Volkswagen již minulý týden uvedl, že vykázal kvůli nákladům spojeným s emisním skandálem rekordní celoroční ztrátu 1,6 miliardy eur (přes 43 miliard Kč). V roce 2014 přitom vydělal téměř 11 miliard eur. Náklady související s emisním skandálem loni Volkswagen připravily o zhruba 16,2 miliardy eur. Odbyt automobilů z koncernu Volkswagen loni klesl o dvě procenta na zhruba deset milionů vozů. Celkové tržby společnosti nicméně stouply o více než pět procent na 213,3 miliardy eur.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut.
Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních aut Volkswagen (VW), Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladních MAN, Scania a užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.