Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

23.8.2017
SDÍLEJ:

Kolize dvou vysokorychlostních vlaků v roce 2011Foto: ČTK

Trasu mezi Pekingem a Šanghají, která je dlouhá 1250 kilometrů, vlak ujede za čtyři hodiny a 30 minut. Navýšením rychlosti se tak doba jízdy zkrátí zhruba o hodinu. Země chce postupně přidávat další trasy a od 21. září bude povoleno takto rychle cestovat již na sedmi úsecích.

Vlaky v Číně začaly poprvé jezdit 350kilometrovou rychlostí v roce 2008. Avšak po srážce dvou souprav blízko města Wen-Čou v roce 2011, při které zahynulo 40 lidí a 191 bylo zraněno, bylo nařízeno snížení na 250 až 300 kilometrů v hodině. Nařízení se teď Čína rozhodla zrušit a maximální rychlost obnovit.

Rychlovlaky s názvem „Fuxing“ jsou nově vybaveny zdokonaleným monitorovacím systémem, který v případě nouze stroj zpomalí či úplně zastaví.

Národní provozovatel železnice také uvedl, že nyní hledají další způsoby, jak trať i nadále vylepšovat. V budoucnosti mimo jiné počítá i s navýšením maximální rychlosti, která by se měla přibližovat k 400 kilometrům v hodině.

Čína má již více než 20 tisíc kilometrů vysokorychlostní železnice. Do roku 2020 chce přidat další tratě dlouhé 10 tisíc kilometrů. Země již vytvořila nejdelší síť vysokorychlostní železnice na světě a podle odhadů za ni utratila 360 miliard USD (osm biliónů korun).

Kolizi z roku 2011 ve Wen-Čou v provincii Če-ťiang zapříčinilo selhání drážní signalizace, kdy po zásahu bleskem signální zařízení nezměnilo zelenou na červenou. Souprava tak vyjela na trať, kde stál jiný vlak. Neštěstí následně vedlo k velkému vyšetřování ministerstva dopravy, které odhalilo rozsáhlou korupci. Z korupce a ze zneužití moci bylo následně obviněno mnoho úředníků, přičemž dva vysoce postavení dostali trest smrti.

Autor: Andrea Gričová

Místo události:
23.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
8 18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Liftago má nového investora. Chce expandovat i za hranice

Oblíbená aplikace na objednání taxi v Česku má nového investora. Incoming ventures Michala Mičky investovala desítky milionů korun hlavně na rozvoj aplikace, pomocí které si zákazníci taxi služby objednávají. Penězi chce ale také pokrýt největší města a začít expandovat do zahraničí.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení