VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Seznamte se, legendární Velorex je zpátky

Praha - Po šedesáti letech se na české silnice vrací tříkolka Velorex, nově nazvaná „Velor­x­trike“. Deník jako první přináší jeho podobu

1.3.2010 1
SDÍLEJ:

velorex - ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Šrubař

Zadlužil se, musel prodat rodinné cennosti, ale jeden ze svých snů dotáhl do konce.

Pavel Brída, majitel společnosti Motoscoot, se rozhodl po šedesáti letech vrátit na silnice legendární tříkolku Velorex.
I když Velor­x­trike, jak se nástupce Velorexu nově jmenuje, má mít svou světovou premiéru až 10. března na veletrhu v Brně, Deníku se podařilo zjistit jeho podobu už nyní.
Na první pohled je z nich patrné, že cíl, jaký si otec myšlenky vytyčil, bude skutečně splněn. Nový Velor se opravdu nápadně podobá legendárnímu Velorexu, který se mimo jiné proslavil ve filmu „Vrchní, prchni!“ s Josefem Abrhámem v hlavní roli.

Podobné detaily

Druhý pohled ovšem nenechá nikoho na pochybách, že spíše než o vozítko pro invalidy jde o sportovní náčiní. Neklamným důkazem jsou široká kola, která jsou stejně jako u své předlohy drátěná, či mohutné výfuky v zadní partii Veloru. Agresivitu tříkolky podtrhují vystupující prahy či mohutné sací otvory, které jsou opět na stejném místě, jako je měl před šedesáti lety vyráběný Velorex.

„Proč jsem si vzal za vzor starý Velorex? Je to jediné auto – neauto a motorka – nemotorka. Zkrátka je to takový hybrid na našich cestách a spíše inklinuje k motocyklu … My se zabýváme hlavně motocykly, a to už od roku 1992,“ vysvětluje otec projektu Pavel Brída a pokračuje: „Chtěl jsem udělat něco, co by mohlo aspoň v něčem navazovat na retro a mělo z větší části komponenty z motorky. Nechtěl jsem se pouštět do nějakého vývoje auta, takové firmy už u nás existují, takže jsem šel svojí vlastní cestou.“

Těžká cesta

Na kolik vývoj Veloru přišel, konstruktér nechce prozradit. Sám ale přiznává, že to bylo více, než čekal. „Přece jen je to mnohem náročnější projekt, než postavit motorku na dvou kolech,“ komentoval těžkosti projektu.

Brída si musel vzít úvěr od banky, musel rozprodat částečně rodinnou sbírku hodinek i několik kusů motocyklů-veteránů, které sám sbírá. „Nechtěl jsem na Veloru šetřit. Prostě musel být dotažen do maximálního konce, se všemi detaily, včetně náročného a drahého chameleonského laku,“ zdůrazňuje Pavel Brída.

Cena? Tajná!

Nástupce Velorexu – Velor-x-trike – nebude žádný levný špás. Přesnou cenu firma Motoscoot zveřejní až během slavnostního odhalení v Brně.
Jde totiž o kusovou výrobu za použití těch nejmodernějších materiálů, jako je karbon a kevlar. První model bude pohánět motor z motocyklu Honda CB 1300, ale už teď se mluví o mnoha variantách, které bude moci z velké míry ovlivnit sám zákazník. Homologací totiž projde každý vyrobený kus individuálně jako stavba.

Jak bude vypadat nový hadraplán

„Brída měl vlastně dvě možnosti, jakou cestou se ubírat. Buď udělá stejnou věc, ale dá jí o trochu silnější motor, nebo to předělá z gruntu tak, jak to třeba udělal Volkswagen se svým legendárním broukem,“ uvedl motocyklový novinář Ondřej Hrůza.

Jen pro někoho

Mnoho fandů motorismu dozajista napadne, proč se Motoscoot vydal cestou exkluzivnosti, proč Velor není jako kdysi Velorex lidovým vozítkem?

„Myslíte si, že by někdo dokázal nový Velorex vyrobit v ČR a schválit, aby byl za 70–100 tisíc? To prostě nejde. Aby se vám v dnešní době zaplatily všechny homologace a úřednická razítka, samotná výroba, komponenty, formy, muselo by se jednat o desetitisícové série a na to moje malá firma nemá sílu,“ zdůvodňuje Brída.

Přestože nový Velor doposud nikdo neviděl, o zákazníky již má postaráno. Největší prodeje se plánují v USA a jeden z prvních Velorů poputuje na Slovensko. Zájem projevili i motocykloví fandové v Rusku a v dalších zemích.

Autor: Vojtěch Janda

1.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kanylu doktoři zavádějí pacientům při závažnějších operacích. Ilustrační foto.
9

Stížnost na lékaře? Pacient platí za důkazy. Komora to chce změnit

Amazon v Dobrovízi.
DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Alkohol za volantem ohrožuje koalici v Ostravě

/FOTOGALERIE/ Další osud vedení města visí na vlásku. Důvod? ODS vsadila na vyčkávací taktiku v otázce rezignace svého náměstka primátora Martina Štěpánka, který byl přistižen opilý za volantem. To se však přestalo líbit koaličním partnerům.

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

Brexit bude drahý. Pro všechny

Britská premiérka Theresa Mayová dnes oficiálně posílá do Bruselu dopis, kterým odstartuje to, čemu se říká „proces odchodu z EU". Co může brexit znamenat pro Británii a co pro samotnou i unii?

Spartě hrozí kolaps. Fanoušci napsali Křetínskému: Ukončete chaos

Kdyby mohly fotbalové kluby mluvit, Sparta by si asi teď postěžovala: Jsem jako fackovací panák. Ano, bez přehánění se dá říct, ženejúspěšnější celek v české historii dostává jednu ránu za druhou. Neustálé výměny trenérů, krach v Evropě, vzdalující se vidina titulu a také lapálie Tomáše Rosického.Může být hůř? Odpověď zní: samozřejmě. Poslední políček dostala Sparta od vlastních příznivců. Před nedělním derby se Slavií se ozvala nejvěrnější skupina: oficiální fankluby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies