„Řidiči se bohužel se zácpami a různými problémy během údržbových prací musí nějakým způsobem vyrovnat," řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Nevyhne se jim podle něj zřejmě nikdo z těch, kteří na silnice napříč Českem vyjedou. Státní fond dopravní infrastruktury letos na dopravní stavby počítá s částkou 82 miliard korun.
Podle Ťoka bude dokončeno 38 kilometrů nových dálničních úseků. Například na D3 z Veselí nad Lužnicí do Bošilce a z Borku do Úsilného, na D11 z Osiček do Hradce Králové a také úsek D4 u Skalky. Měla by skončit i modernizace tří úseků dálnice D1 v délce přes 20 kilometrů.
Čtěte také: Zákon o národních parcích: poslanci přehlasovali Senát, Zeman chystá veto
ODLOŽENO KVŮLI ZÁCPĚ
Opravovat se budou i silnice II. a III. třídy. Kraje na ně letos dostanou tři miliardy korun. Nemělo by se stávat, že by se současně s dálnicí či silnicí I. třídy opravovala i sousední „menší" silnice. „K tomu slouží speciální geoportál, kam musejí jednotlivé kraje vkládat informace o plánovaných rekonstrukcích. Předchází se tak dopravním komplikacím," řekl Deníku mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.
V Berouně loni při opravě dálnice D5 a současné rekonstrukci mostu v Loděnici neměli řidiči k dispozici obvyklou alternativní trasu a trpěli v kolonách. Mimo jiné i proto se obávali obdobné rekonstrukce D5 plánované na letošek. „Pro dopravu ve městě by to znamenalo naprostý kolaps," uvedl starosta Ivan Kůs v radničních novinách. Ťok podle listu přislíbil odložení opravy dálnice do ukončení letošní rekonstrukce silnice nižší třídy.
NETRPĚLIVÉ FIRMY
Na pomalou výstavbu si stěžují firmy. „Prioritní je napojení dopravní sítě na zahraničí a dokončení Pražského okruhu, které je teď v nedohlednu," řekl Deníku prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák. Ministerstvo podle něj často podceňuje přípravu staveb a má nerealistická očekávání. „Zpoždění nejsou způsobena jen složitou stavební legislativou, ale i například neschopností včasného zahajování výkupu pozemků či přípravy staveb," dodal.
Nenechte si ujít: Sobotka: Pokud se nenajde investor pro OKD, musí pomoci stát