„Rozpočet máme na konci roku nastaven tak, abychom dokázali pokrýt zimní údržbu na úrovni listopadu a prosince 2010," uvedla Nina Ledvinová z tiskového oddělení ŘSD s tím, že i po přelomu roku je v navrhovaném rozpočtu peněz na údržbu dostatek. Zima z přelomu roku 2010 a 2011 byla z hlediska údržby jedna z náročnějších, což dokazuje například spotřeba posypové soli. Té se jen na dálnicích během zimy použilo přes 37.000 tun, což je ve srovnání s loňskou zimou o téměř 15.000 tun více.

Soli samotné mají silničáři ve skladech 44.000 tun a další tisícovku tun chloridu vápenatého. Posypové materiály ředitelství vloni nakoupilo v elektronické aukci na čtyři roky dopředu, doplnila mluvčí Martina Vápeníková s tím, že na zimu je připravená i veškerá potřebná technika. To podle ní už prověřila sněhová nadílka z konce října, kdy byly všechny dálnice bez problémů sjízdné.

Celkově může v Česku na silnice vyjet téměř 1800 sypačů, 155 sněhových fréz a zhruba 250 šípových pluhů. ŘSD vlastními silami udržuje 853 kilometrů rychlostních silnic a dálnic. Silnice první třídy pro ně upravují smluvní dodavatelé, kteří zpravidla pracují i pro jednotlivé kraje. Ty mají na starosti údržbu silnic prvních a druhých tříd.