VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sklárna vloni prodala více skla a ještě investovala

Kyjov – Kvůli přestavbě tavicí vany došlo v kyjovské společnosti k tříměsíčnímu výpadku výroby, který pokryly ostatní závody.

24.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Kyjovská společnost Vetropack Moravia Glass dokázala vloni prodat více skleněných obalů a zároveň zásadně investovat do modernizace tavicí vany. Podařilo se to, přestože ani v roce 2010 nedošlo k výraznému oživení poptávky v důsledku špatné ekonomické situace.

„Dokázali jsme plně vytížit naše kapacity a prodat více skleněných obalů, přestože jsme současně pracovali na přestavbě tavicí vany na barevné sklo. To trvalo tři měsíce,“ uvedl generální ředitel sklárny Gregor Gábel. Vedení skupiny zkoordinovalo činnost s ostatními závody skupiny Vetropack, takže tříměsíční výpadek výroby v Kyjově zákazníci nepocítili.

Množství prodaných skleněných obalů se podařilo zvýšit díky zájmu ze strany výrobců piva, vína a zejména potravinářských firem. Prodeje obalového skla v segmentu vína a lihoviny činily patnáct procent na celkových prodejích sklárny v kusech, lahve na pivo a nealko nápoje tvořily třiačtyřicet procent. Obrovský nárůst zaznamenal podíl konzervového skla, kam patří vedle běžných konzervárenských výrobků i skleničky na dětskou výživu, kávu, majonézy či jogurty. K novinkám uplynulého roku patřily například sklenice a lahve na bio mlékárenské produkty společnosti Lacrum, jogurty Agro-la nebo vodu Aqua Anna.

Menší obrat

Sklárna Vetropack Moravia Glass dosáhla v roce 2010 obratu 1,9 miliardy korun, což je o deset procent méně než v roce předešlém.

Společnost ale prodala o čtyři a půl procenta více skleněných obalů, celkem více než 810 milionů kusů. Přibližně polovinu produkce vyvezla do zahraničí.

Kyjovská sklárna vyrábí kolem tří set druhů skleněných obalů, přičemž k největším odběratelům patří pivovary jak z nadnárodních skupin, tak střední a malé pivovary. Významné je její postavení jako dodavatele vinných lahví. Ve sklárně ke konci roku 2010 pracovalo 453 lidí, je dceřinou společností švýcarské skupiny Vetropack Holding AG.

Čtěte také: Teplická sklárna AGC obnoví i třetí linku

Autor: Zdeněk Šmýd

24.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies