VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sklárna vloni prodala více skla a ještě investovala

Kyjov – Kvůli přestavbě tavicí vany došlo v kyjovské společnosti k tříměsíčnímu výpadku výroby, který pokryly ostatní závody.

24.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Kyjovská společnost Vetropack Moravia Glass dokázala vloni prodat více skleněných obalů a zároveň zásadně investovat do modernizace tavicí vany. Podařilo se to, přestože ani v roce 2010 nedošlo k výraznému oživení poptávky v důsledku špatné ekonomické situace.

„Dokázali jsme plně vytížit naše kapacity a prodat více skleněných obalů, přestože jsme současně pracovali na přestavbě tavicí vany na barevné sklo. To trvalo tři měsíce,“ uvedl generální ředitel sklárny Gregor Gábel. Vedení skupiny zkoordinovalo činnost s ostatními závody skupiny Vetropack, takže tříměsíční výpadek výroby v Kyjově zákazníci nepocítili.

Množství prodaných skleněných obalů se podařilo zvýšit díky zájmu ze strany výrobců piva, vína a zejména potravinářských firem. Prodeje obalového skla v segmentu vína a lihoviny činily patnáct procent na celkových prodejích sklárny v kusech, lahve na pivo a nealko nápoje tvořily třiačtyřicet procent. Obrovský nárůst zaznamenal podíl konzervového skla, kam patří vedle běžných konzervárenských výrobků i skleničky na dětskou výživu, kávu, majonézy či jogurty. K novinkám uplynulého roku patřily například sklenice a lahve na bio mlékárenské produkty společnosti Lacrum, jogurty Agro-la nebo vodu Aqua Anna.

Menší obrat

Sklárna Vetropack Moravia Glass dosáhla v roce 2010 obratu 1,9 miliardy korun, což je o deset procent méně než v roce předešlém.

Společnost ale prodala o čtyři a půl procenta více skleněných obalů, celkem více než 810 milionů kusů. Přibližně polovinu produkce vyvezla do zahraničí.

Kyjovská sklárna vyrábí kolem tří set druhů skleněných obalů, přičemž k největším odběratelům patří pivovary jak z nadnárodních skupin, tak střední a malé pivovary. Významné je její postavení jako dodavatele vinných lahví. Ve sklárně ke konci roku 2010 pracovalo 453 lidí, je dceřinou společností švýcarské skupiny Vetropack Holding AG.

Čtěte také: Teplická sklárna AGC obnoví i třetí linku

Autor: Zdeněk Šmýd

24.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Napadení seniora.
6

Mladý cizinec zkopal seniora na zastávce. Nechtěl se nechat okrást

František Rajtoral
AKTUALIZUJEME
10

Smutná zpráva. Fotbalista Rajtoral spáchal sebevraždu

Severokorejci: Jsme připraveni potopit americké lodě

Pchjongjang se dnes nechal slyšet, že je připraven potopit americkou loď, která demonstruje svoji vojenskou sílu u korejských břehů. K americké letadlové lodi u břehů Severní Korey se včera připojily dvě japonské, kvůli cvičení v západním Pacifiku. Japonsko má v Asii druhou největší ozbrojenou flotilu, hned po Číně.

Nelegální tunningový sraz: policie musela zasahovat

Kvílení pneumatik, řev trápených motorů a hlasitá muzika. V Mladé Boleslavi, na parkovišti marketů Obi a Albert v ulici Na Radouči, si dali nenahlášený sraz příznivci tunningu, aby se navzájem pochlubili svými vyšperkovanými vozy. 

Jablonec selhal, od Příbrami dostal čtyři góly. Opět jí pomáhá zachránit ligu

Jablonec nad Nisou – Nejhorší tým fotbalové ligy si vyšlápl na Jablonec. Příbram nasázela na Střelnici čtyři góly, zvítězila 4:2 a po 25. kole opustila poslední příčku.

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies