VYBERTE SI REGION

Sklárna vloni prodala více skla a ještě investovala

Kyjov – Kvůli přestavbě tavicí vany došlo v kyjovské společnosti k tříměsíčnímu výpadku výroby, který pokryly ostatní závody.

24.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Kyjovská společnost Vetropack Moravia Glass dokázala vloni prodat více skleněných obalů a zároveň zásadně investovat do modernizace tavicí vany. Podařilo se to, přestože ani v roce 2010 nedošlo k výraznému oživení poptávky v důsledku špatné ekonomické situace.

„Dokázali jsme plně vytížit naše kapacity a prodat více skleněných obalů, přestože jsme současně pracovali na přestavbě tavicí vany na barevné sklo. To trvalo tři měsíce,“ uvedl generální ředitel sklárny Gregor Gábel. Vedení skupiny zkoordinovalo činnost s ostatními závody skupiny Vetropack, takže tříměsíční výpadek výroby v Kyjově zákazníci nepocítili.

Množství prodaných skleněných obalů se podařilo zvýšit díky zájmu ze strany výrobců piva, vína a zejména potravinářských firem. Prodeje obalového skla v segmentu vína a lihoviny činily patnáct procent na celkových prodejích sklárny v kusech, lahve na pivo a nealko nápoje tvořily třiačtyřicet procent. Obrovský nárůst zaznamenal podíl konzervového skla, kam patří vedle běžných konzervárenských výrobků i skleničky na dětskou výživu, kávu, majonézy či jogurty. K novinkám uplynulého roku patřily například sklenice a lahve na bio mlékárenské produkty společnosti Lacrum, jogurty Agro-la nebo vodu Aqua Anna.

Menší obrat

Sklárna Vetropack Moravia Glass dosáhla v roce 2010 obratu 1,9 miliardy korun, což je o deset procent méně než v roce předešlém.

Společnost ale prodala o čtyři a půl procenta více skleněných obalů, celkem více než 810 milionů kusů. Přibližně polovinu produkce vyvezla do zahraničí.

Kyjovská sklárna vyrábí kolem tří set druhů skleněných obalů, přičemž k největším odběratelům patří pivovary jak z nadnárodních skupin, tak střední a malé pivovary. Významné je její postavení jako dodavatele vinných lahví. Ve sklárně ke konci roku 2010 pracovalo 453 lidí, je dceřinou společností švýcarské skupiny Vetropack Holding AG.

Čtěte také: Teplická sklárna AGC obnoví i třetí linku

Autor: Zdeněk Šmýd

24.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hlavní třídy se zcela promění, Praha dá na jejich obnovu miliardu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Během dvou let se velké třídy v metropoli zcela promění. Začnou rekonstrukce čtyř ulic, které dostanou úplně novou podobu. Vše vyjde na více než miliardu korun.

Klub Kanál dostal "trest" za rvačky. V lednu musí zavřít

Písek – Dance club Kanál v Chelčického ulici v Písku bude mít po celý leden zavřeno. Rada města schválila stejně jako před rokem u nedalekého podniku La Noche odejmutí výjimky prodlužující provozní dobu. Důvodem byly rvačky, ke kterým zde letos došlo. „Musíme měřit všem stejně," podotkl místostarosta Písku Jiří Hořánek.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies