VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto bude hledat další inženýry

Mladá Boleslav – Automobilka Škoda dnes představila novinářům přísně střežené prostory technologického centra.

14.12.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: www.vtm.cz

Firma Škoda Auto bude i nadále nabírat nové odborníky do svého technologického centra Česana v Mladé Boleslavi. „Půjde hlavně o inženýry v oblasti elektromobility. Již v příštím roce chceme na silnice postavit flotilu elektromobilů a k tomu potřebujeme personál,“ potvrdil Boleslavskému deníku šéf vývoje Škody Auto Eckhard Scholz.

Ten také odpovídal na otázky novinářů směrem k dalšímu možnému rozšíření vývojového centra. Podle týdeníku Ekonom totiž automobilka zakoupila některé další pozemky a nemovitosti v okolí Česany. „Otázkou rozšiřování se zabýváme stále, ale nyní stojíme v centru, které jsme postavili teprve před dvěma roky, takže o jeho rozšiřování v nejbližší době neuvažujeme,“ vysvětlil Scholz.

Motory s EU6 v Mladé Boleslavi

Člen představenstva také novinářům sdělil, že automobilka bude pokračovat v úspěšném vývoji motorů. „Je to naše budoucnost, na které budeme pracovat,“ řekl Scholz. Nedávno se přitom spekulovalo, zda matka Škodovky koncern VW přiděli do Mladé Boleslavi vývoj motoru s normou EU6.

Desítky novinářů z různých médií v Česku i zahraničí si mohly v Mladé Boleslavi prohlédnout jindy přísně střežené prostory technologického centra, kde směli i fotografovat. Žádné koncepty ale k vidění nebyly, ty byly uzamčeny v místnosti nazývané jako trezor a nebo důkladně ukryté pod zelenými plachtami.

„Dva roky po otevření technologického centra byl v letošním roce zahájen provoz akustických laboratoří. S tímto krokem je většina zkušeben, laboratoří, dílen a kanceláří technického vývoje automobilky shromážděna pod jednou střechou a spojila své technologické kompetence také prostorově,“ sdělil Deníku mluvčí automobilky Rudolf Dreithaler.

Nové akustické zkušebny

Se zprovozněním posledního úseku tak byla do Technologického centra integrována další důležitá oblast vývoje. V roce 2009 už byl v moderní budově zahájen provoz klimatické komory pro dlouhodobé a životnostní zkoušky vozu a klimatické komory pro zkoušky topení a klimatizace. Technologické centrum také disponuje průběžně modernizovanou simulační technikou pro elektronické systémy vozu.

„Technologické centrum společnosti Škoda Auto je elementární součástí technického vývoje. Trvale posiluje naši technologickou kompetenci a umožňuje nám rychlý a efektivní vývoj nových vozů. Tím budeme schopni ještě výrazněji podpořit růstovou strategii značky Škoda,“ zdůraznil Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje. „Navazujeme tím také na dlouhou tradici vývoje a konstrukce automobilů v České republice.“

Nové akustické centrum patří k nejmodernějším svého druhu v Evropě. Oblast technického vývoje tak nyní disponuje psycho - akustickou laboratoří, která umožňuje individuální hodnocení jízdních hluků v interiéru. Vnější jízdní hluky se měří ve dvou laboratořích se zkušebními válci. Zde je možno testovat i vozy s pohonem všech kol.

Technologické centrum úzce spolupracuje s vývojem koncernu Volkswagen. Spolupráce zahrnuje aktivity napříč celým technickým vývojem. Mezi společněřešené oblasti patří vývoj brzd a motorů včetně vývoje převodovek a podvozků. Mezi tyto aktivity se řadí také vývoj elektronických komponentů vozu.

Spolupráce s vysokými školami

Navíc se etablovala také silná spolupráce s řadou důležitých univerzit. Tyto aktivity jsou zaměřené převážně na snižování emisí C02 a vývoj alternativních pohonů. Partnery jsou především ČVUT Praha, TU Liberec, ZČU Plzeň, VUT Brno a VŠB Ostrava. Spolupráce probíhá formou přímých zakázek, spoluprací na výzkumných projektech a spoluúčastí na projektech podporovaných z veřejných zdrojů.

S otevřením Technologického centra v prosinci 2008 bylo vytvořeno 300 nových pracovních míst. Většina z nich byla obsazena zkušebními techniky, konstruktéry a vývojovými pracovníky pro oblast elektroniky a elektrotechniky. Škoda Auto do Technologického centra investovala částku ve výši 1.159 mil Kč. Došlo k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje zhruba o 70 %. Zastavěná plocha má rozlohu 26.376 m2. Z důvodu ochrany proti povodním je objekt posazen na pilotech, díky čemuž vznikla v přízemí plocha pro parkování 300 vozů.

Autor: Pavel Svačina

14.12.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čistírna odpadních vod na Císařském ostrově v Praze.

Dejvice i Letnou trápí zápach. Může za to čistírna odpadních vod

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
18

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Česko zasáhly rozsáhlé kybernetické útoky, původci požadují výkupné

Aktuální vlna kybernetických útoků, jejichž původci požadují výkupné za odšifrování napadených zařízení, postihla i Česko. Aktuálně je země podle antivirové společnosti Eset devátým nejvíce zasaženým státem. Útoky, které odpoledne postihly Ukrajinu, se začaly šířit do dalších zemí. Antivirová firma Kaspersky Lab zatím celosvětově zaznamenala zhruba 2000 napadených uživatelů.

Pohledem Stanislava Šulce: Kouzelný bankomat

Bankomat slaví abrahámoviny. Podle různých anket jde o jeden z nejdůležitějších vynálezů minulého století a dodejme, že také jeden z nejkouzelnějších. Krom toho, že definitivně odtrhnul člověka od nutnosti mít peníze doma ve štrozoku, kouzelný je také proto, že se za těch pět desítek let takřka nezměnil.

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Mizerná. Tak označil letošní sklizeň ozimého ječmene předseda Okresní agrární komory na Břeclavsku Antonín Osička. V okrese odhaduje kvůli velkému suchu propad v průměru o čtyřicet procent. „Máme posečených asi padesát hektarů a výnos se pohybuje mezi dvěma a třemi tunami na hektar. U jarních ječmenů to nebude lepší. A podobně špatné to bude i u pšenice. Obilí nedozrálo a uschlo," řekl Osička s tím, že loni byl v okrese průměrný výnos ozimého ječmene 5,1 tuny na hektar.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies