„V příštích letech nás čeká ohňostroj nových modelů, jaký Škoda Auto ještě nezažila,“ řekl šéf vývoje firmy Eckhard Scholz ve čtvrtečním vydání týdeníku Škodovácký odborář. Tajemstvím už není, že Škoda chystá úplně nové auto s pracovním názvem A-Entry a přípravuje nástupce vozu Octavia. Na silnice má vyjet i nová nejmenší škodovka.

„Před nedávnou dobou jsme médiím i veřejnosti představili nový designový jazyk našich vozů. Jdeme cestou precizních produktů s malými spárami a dokonalou přesností. Chceme tím zákazníky nadchnout,“ řekl listu Scholz.

Na mnoha místech firmy se staví

Šéf technického vývoje v týdeníku uvedl, že firma závod v Mladé Boleslavi částečně promění. Konečně už nyní se na mnoha místech firmy staví, například se rozšiřuje hala M13, mění se i prostory naproti Pentagonu, staví se nové centrum informačních technologií, rozšíří se lisovna, investuje se v lakovně. „Teď se točí všechny frézky a nástroje, aby se mohly naše plány uskutečnit,“ řekl Scholz.

Auta bez problému fungovala i v tropech

Podle něho nové chystané modely škodovky obstály i v nedávném testu nejvyššího vedení koncernu Volkswagen v zemi, kde panují tropické venkovní teploty. Auta prý bez problémů fungovala a „chladila“ i v 50 stupních Celsia, spokojen byl údajně podle týdeníku Škodovácký odborář i šéf koncernu VW Martin Winterkorn.

Nechtějí nabízet laciná auta

Kromě atraktivních produktů a designu nabízených produktů budou pro firmu důležité i nižší náklady při zachování kvality a technologie. „Nikdy nesmíme, nechceme a nebudeme nabízet laciná auta,“ zdůraznil Scholz. Při snižování nákladů chce firma využít celosvětové objemové efekty. „Dále chceme snižovat náklady, které jsou neviditelné pro zákazníky. Z mého pohledu je důležitá i vlastní výroba komponent a motorů či převodovek,“ řekl Scholz.

Čtěte také: Škoda Auto chce ovládnout celosvětový vývoj motorů Volkswagen