Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto je opět na čele žebříčku Czech Top 100

Praha - Firmy se sídlem ve Středočeském kraji se na výkonu české ekonomiky podílejí podstatnou měrou. Nejvýznamnější firmou tohoto regionu je mladoboleslavská automobilka, která se umístila v různých kategoriích na čelních místech žebříčku Czech Top 100.

16.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Ilustrační foto - Archiv

Pamětník předlistopadových časů ještě stále žasne nad tím, kam až se produkce Škoda Auto posunula.

Model stíhá model, ze škodovky je opět prezidentské auto a škodovkou můžeme vyjet i do terénu. Škodovky proto patří na českém trhu k nejprodávanějším značkám a nikoliv jako nouzové řešení. Kdo hledá luxus, najde ho v Mladé Boleslavi právě tak jako lidové vozítko.

Značku Škoda vídáme jako ozdobu výjimečných sportovních událostí, nejnověji v závodu Tour de France.

Nejvyšší tržby

Škoda Auto je suverénem žebříčku sta největších a nejvýznamnějších českých firem z hlediska tržeb. Loni firma utržila 262,649 miliardy korun, což je o více než 47 miliard více než utržila firma na druhém místě, firma ČEZ.

V této soutěži firma zvítězila už pošestnácté a opět získala titul „Nejvýznamnější podnik v České republice". „Jsme velmi hrdi na to, že jsme tuto cenu opět získali," uvedl Bohdan Wojnar, člen představenstva podniku.

„Je to projev excelentního vývoje našeho podniku a ukazuje jeho význam pro české hospodářství.," dodal.

Zisk loni klesl

Druhou významnou kategorií, která se v žebříčku sleduje, je výše dosaženého zisku. Zisk všech firem na žebříčku Czech Top 100 v loňském roce dosáhl 230 miliard korun.

V této kategorii se automobilka umístila se ziskem bezmála 18 miliard korun po předloňských 19 miliardáchna třetím místě hned za firmami ČEZ a RWE (51, respektive 48 miliard korun), tedy se značným odstupem.

To ovšem vyvažuje kategorie vývozce roku, kde Škoda Auto opět obsadila první místo mezi všemi českými podniky s částkou 241 miliard korun.

Při pohledu na stálé inovace vozového portfolia se nemůžeme divit, že v kategorii „přidaná hodnota" se firma umístila hned na druhém místě hned za firmou ČEZ.

Škoda Auto a. s.
- Čtvrtý největší zaměstnavatel v ČR 26 404 lidí
- Žádaný zaměstnavatel
- Největší automobilka v ČR
- Největší vývozce v ČR
- Nejvýznamnější podnik Středočeského kraje

A co je pro ekonomiku této země velmi důležité, je automobilka čtvrtým největším zaměstnavatelem s 26 404 lidmi. Vůbec největším zaměstnavatelem byla loni Česká pošta (33 470 osob), dále pak ČEZ (31 308) a Agrofert s 28 008 zaměstnanci.

Firma Škoda Auto zůstává i nadále nejvýznamnějším podnikem Středočeského kraje a rovněž patří i mezi velmi žádané zaměstnavatele mezi průmyslovými podniky. A je samozřejmě největší automobilkou v České republice.

Škoda na očích

Miliony lidí mohou značku Škoda vidět na slavném cyklistickém závodě Tour de France, kde působí jako oficiální partner. Automobilka poskytla pořadatelům 250 vozů Superb v tradiční červené barvě.

Během třítýdenního závodu, který sledují miliony lidí na celém světě, se jistě zapíše do jejich povědomí a možná bude to hrát roli při výběru nového automobilu fanouška cyklistiky.

Nabídku rozšíří i kompletně přepracované modely Superb a Superbkombi, jejichž výroba začala 30. května v závodě v Kvasinách.

Zde se také vyrábějí modely Škoda Roomster a Škoda Yeti. V loňském roce, jehož výsledky jsou shrnuty do aktuálního žebříčku Czech Top 100, se v Kvasinách vyrobilo celkem 153 700 vozů.

Superbem, v provedení Laurin & Klement, jezdí i prezident republiky, což je významná podpora české automobilky ve světě.

Prezident Miloš Zeman je prvním „zákazníkem" nejsilnější a nejexkluzivnější škodovky ze sériové produkce.

„Jsme hrdi na to, že první zákaznický exemplář nového Superbu bude ve službách české hlavy státu," uvedl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland.

Prezidentská limuzína

Nová prezidentská limuzína má benzinový motor vidlicový šestiválec 3,6 FSI o výkonu 191 kW. Zdobí ji odstín laku Black Magic s perleťovým efektem.

Škodovky byly jako státnické limuzíny používány i předchozími prezidenty. Už Tomáš Garrigue Masaryk jezdil od roku 1926 ve voze Škoda Hispano Suiza s šestiválcem o výkonu sto koňských sil.

Uvedená fakta názorně ukazují, že pozice, kterou automobilka zaujímá v celé české ekonomice, je oprávněná.

10 největších českých firem

1) Škoda Auto a s.
2) ČEZ a. s.
3) RWE Česká republika a. s.
4) Agrofert Holding
5) Unipetrol a. s.
6) Foxconn CZ s. r. o.
7) Alpiq Energy SE
8) ČEPRO a. s.
9) Moravia Steel a. s.
10. Eni Česká republika s. r. o.
Pozn.: Pořadí podle tržby

Autor: Michal Achremenko

16.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
4 24

Třicítky se vrací, víkend bude horký a slunečný

Stanislav Šulc.
11

Pohledem Stanislava Šulce: Montujeme hrdě a rekordně

Oko za oko: V Pákistánu nařídili znásilnění dívky kvůli činu jejího bratra

Znásilnění za znásilnění či znásilnění „ze cti“, tak nazývají místní to, co se odehrálo v pákistánské vesnici poblíž města Multan. Vesnická rada zde rozhodla, že jako odplatu za znásilnění nezletilé dívky nechá znásilnit sestru pachatele. Tento případ vyvolal velkou pozornost úřadů v celé zemi a 29 lidí již bylo zatčeno.

Vandal poškodil fotoobrazy Jadrana Šetlíka v prachatické galerii

/FOTOGALERIE/ Po vandalovi, který poškodil díla Jadrana Šetlíka, vystavené v Galerii Dolní brána v Prachaticích, pátrá policie.

Studenti ČVUT vyhráli prestižní mezinárodní soutěž Microsoftu

Studenti z pražského ČVUT zvítězili vůbec poprvé v prestižní mezinárodní soutěži Imagine Cup, kterou pořádá společnost Microsoft. Zde se svým projektem, který pomáhá dětem s cukrovkou, porazili 54 týmů z celého světa a získali peněžní ocenění v hodnotě 250 tisíc dolarů, tedy zhruba 5,5 milionů korun.

AUTOMIX.CZ

Jaká auta si nejčastěji kupují fotbalové hvězdy? Vítěz překvapí, Bentley to není

O autech fotbalistů se velmi často mluví a také se na toto konto velmi často vtipkuje. „Kopačka v Bentley“ je jakousi folklórní záležitostí… Nicméně jaká jsou opravdu nejoblíbenější auta fotbalistů?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení