„Stavu personálu se to ale nijak nedotkne. Odstávky vyřešíme s pomocí flexikonta,“ řekl Boleslavskému deníku mluvčí firmy Jaroslav Černý. Zaměstnancům se tak za neodpracovanou směnu odečte příslušný počet hodin, ale mzda jim bude zachována. Ty si potom případně napracují na „plusových“ směnách, kdyby se zájem o vozy otočil, a bylo naopak potřeba vyrábět více. Pokud však k tomuto napracování nebude příležitost, pro zaměstnance to nic neznamená.

Kdy se karta otočí?

Nárůst výroby si firma slibuje na jaře od omlazení vozů Roomster i Fabia. Podle všeho ale budou oba modely po omlazení atraktivnější, dostanou větší výběr motorů a nejspíš i výbavy. Automobilka ale podrobnosti drží pod pokličkou. „K tomu se zatím nebudeme vyjadřovat,“ řekl Deníku Černý. Zaměstnanci na fabii a roomsteru pocítili pokles odbytu již počátkem roku, kdy se u prvně jmenovaného modelu snížila směnnost ze tří na dvě a u druhého ze dvou na jednu směnu. Fabia se navíc už v lednu, únoru a březnu vyrábí jen od pondělka do čtvrtka.

Teď stejné omezení čeká model Roomster, a to po tři únorové týdny. Rozdíl je však v systému výroby v Kvasinách, proto zde nebudou kompletní odstávky v pátek, jak je obvyklé. Kvůli toku výroby přes lakovnu se nejprve v pátek (5., 12. a 19. února) zastaví svařovna a až v pondělí (8., 15. a 22. února) montáž. Plánovaná únorová odstávka se v pátek dotkne nejen 243 zaměstnanců ve svařovně a 207 lidí potom v pondělí na montáži ale i dalších zaměstnanců v přidružených provozech či logistice.

Daří se Yetimu a Superbu

V Kvasinách dále vyrábí atraktivní vozy Yeti, Superb a Superb Combi. A právě kompenzací za problémy v odbytu roomsteru by měla být dobrá poptávka po atraktivních vozech Yeti a Superb. „S největší pravděpodobností se zde objeví plusové směny,“ sdělil předseda odborů KOVO Jaroslav Povšík.