VYBERTE SI REGION

Škoda Auto přichází s novými motory

Mladá Boleslav - Ve výbavě pro vozy Škoda Octavia a Superb nebudou chybět nové motory, automatická převodovka a pohon všech čtyř kol.

21.10.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Ilustrační foto - Archiv

Nová konfigurace pohonného ústrojí pro modely Octavia a Superb nabízí komfort automatického řazení v kombinaci s pohonem všech kol, který představuje podstatné zlepšení bezpečnosti vozu ve všech situacích.

„Modely Superb a Superb Combi jsou ve variantě s pohonem všech kol velmi oblíbené; představují téměř deset procent prodaných vozů, verze kombi se pak s pohonem všech kol prodá pětina. Začátkem listopadu proto dostane modelová řada Superb další přírůstek v podobě atraktivní kombinace agregátu 2,0 TDI s přímým vstřikováním a filtrem pevných částic o výkonu 103 kW a automatické dvojspojkové šestistupňové převodovky DSG s pohonem všech kol,“ řekl Deníku mluvčí Škody Auto Evžen Krauskopf.

Bezpečnější jízda na ledě i za deště

Dostupná bude pro obě karosářské varianty. Rozdělení výkonu elektronicky řídí spojka Haldex čtvrté generace. Při jízdě za normálních trakčních podmínek směřuje 96 procent síly k přední nápravě. Pokud se změní adheze vozovky pod jednotlivými koly, systém Haldex zareaguje ve zlomku vteřiny a přesune točivý moment na kola, která mají momentálně lepší trakční podmínky. Tím je zaručena bezpečná jízda za každého stavu vozovky: na sněhu, na ledu i za deště.

Atraktivní kombinace pohonného řetězce rozšíří také nabídku modelové řady Octavia. Naftový motor 2,0 TDI CR DPF 103 kW a automatická převodovka DSG spolu s pohonem všech kol bude dostupná jak pro model Octavia Combi, tak pro individualistickou verzi Scout. Octavia s pohonem všech kol slaví úspěchy; jen za rok 2009 se prodalo téměř čtrnáct tisíc vozů. Ve variantě kombi pak verze s pohonem všech kol představuje patnáct procent prodaných vozů. O kvalitách a vynikajících jízdních vlastnostech modelu Škoda Octavia 4×4 se již přesvědčily desetitisíce zákazníků na celém světě.

Vozy s oceněním

„Tento vůz je elegantním společníkem na každodenních cestách do zaměstnání stejně jako spolehlivým partnerem ve volném čase. Čtenáři časopisu AutoBild Allrad zvolili vůz Škoda Octavia Combi 4×4 „čtyřkolkou“ roku 2008. Podobně získala Octavia Scout titul „Best Crossover Estate“ britského časopisu 4×4,“ uvedl Krauskopf.

Mezi hlavní výhody spojky Haldex čtvrté generace patří okamžitá reakce v závislosti na jízdní situaci, bez nutnosti prokluzu předních kol, bezpečnější jízdní vlastnosti díky okamžitému přerozdělení točivého momentu dle trakčních možností jednotlivých kol, lepší ovladatelnost a neomezená kompatibilita se systémy ABS a ESP.

Škoda Auto neustále zvyšuje užitnou hodnotu svých vozů. Simply Clever řešení umožňují nejvýhodnější možný poměr cena / výkon, který je jedním ze základních znaků všech modelů Škoda Auto.

Autor: Pavel Svačina

21.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Europoslanec Pavel Telička.
AKTUALIZOVÁNO
15 9

Telička se stal místopředsedou Evropského parlamentu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

AKTUALIZOVÁNO

Itálii postihla série silných zemětřesení

Řím /FOTOGALERIE/- Střední Itálii dnes postihla série zemětřesení o síle vyšší než pět stupňů. Informovalo o tom seismologické středisko EMSC a italská média. Otřesy pocítili obyvatelé regionů Abruzzi, Marche a Lazio, které postihla série silných zemětřesení už loni. Informace o případných obětech zatím nesou k dispozici, první menší škody ale hlásí například město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu. Zjišťování následků otřesů komplikuje sníh a mráz.

Poláci o olympiádě v Krkonoších: Velká šance, jakkoli se to může zdát bláznivé

Vášnivé diskuse rozpoutalo prohlášení polských měst Karpacz a Szklarska Poreba uspořádat zimní olympijské hry 2030 v Krkonoších, společně s českými středisky.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies