VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto ukázala elektromobil

Mladá Boleslav - Boleslavská automobilka už vyrobila deset prototypů Octavie výhradně na elektrický pohon.

17.1.2012 2
SDÍLEJ:

Elektrická Škoda Octavia Green E lineFoto: Škoda Auto

Vozidla na alternativní pohony. Těm patří budoucnost. Solární pohony, elektromobily, ale hlavně hybridní vozidla.

A i boleslavská automobilka ví, že ve vývoji nesmí zůstat pozadu. Na trh by měla příští rok vstoupit s hybridní Octavií. Tedy vozidlem, které kombinuje konvenční palivo s alternativním pohonem.

Na středeční tiskové konferenci ale představila Škodovka ústy svého šéfa Winfrieda Vahlanda první zcela elektrizovaný model Octavie. „Zatím je vyrobeno deset vozidel, které intenzivně testujeme,“ řekl Vahland, který si eletrovozítko také na týden vyzkoušel.

Škoda však zatím neplánuje sériovou výrobu. V roce 2014 by však ráda přišla na trh s prvním vozidlem na elektrický pohon. „Dokážu si představit, že půjde o model Citigo.“ dodal šéf automobilky s tím, že do městského provozu a malého vozítka je bateriový pohon ideálním řešením.

Ale pojďme zpět k představenému vozidlu Škoda Octavia combi E Greenline.

Maximální točivý moment

Baterie je umístěna pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Skládá se ze 180 lithium-iontových článků a má energii 26,5 kilowatthodin. Její hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. Napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. Zejména maximální točivý moment o hodnotě 270 Nm, který je k dispozici hned po rozjezdu při počtu otáček těsně nad nulou, dodává elektromobilu dostatečnou sílu pro rozjezd a agilitu, což je ideální zejména pro pružné zrychlení v městském provozu.

Elektricky poháněná Octavia zrychlí z 0 na 100 km/h přibližně za dvanáct sekund a její maximální rychlost je omezena na 135 km/h.

V místě sdruženého přístroje jsou zobrazovány informace o aktuálním výkonu, či spotřebě, stejně jako o stavu energie v baterii a dojezdu. Na displeji navigačního systému je zobrazen momentální průběh energetického toku zda je elektromotor napájen proudem či zda při zpomalování nebo jízdě z kopce elektrický proud naopak vyrábí.

Autor: František Bílek

17.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman na Pražském hradě ohlásil svou kandidaturu na prezidenta.
16 13

Zeman poletí za Trumpem. Termín návštěvy se dozví až tři týdny před odletem

Ilustrační foto
5

Sexuální asistentky poskytly postiženým zatím 250 asistencí

Poslední rozhovor Věry Špinarové pro Deník: Stále miluji živá vystoupení

/ROZHOVOR/ Připomeňte si spolu s námi Věru Špinarovou v posledním velkém rozhovoru, který poskytla Deníku loni v prosinci - tři dny před svými půlkulatými narozeninami. Rozjímala tehdy například nad vánoční svátky, které měla moc ráda. Jen se jí nelíbil ten shon a nakupování…

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Polná na Jihlavsku hledá nájemce bufetu v rekreačním a sportovním areálu u rybníka Peklo. Současný provozovatel bufetu skončil, dle vyjádření starosty kvůli elektronické evidenci tržeb (EET).

Islámský stát? Fanatici, kteří nemají náboženský cíl, říká lékař Abass Jahaf

/ROZHOVOR/ Jaké je být uznávaným lékařem v České republice, když pocházíte z muslimské země? A zvláště v době, kdy Islámský stát (IS) terorizuje svět stále početnějšími útoky? Doktor Abass Jahaf byl zhruba před třiceti lety z Jemenu vyslaný do tehdejšího Československa na studia. Dnes má české občanství, pracuje v Nemocnici Most na urologickém oddělení a spolupořádáním společenských akcí se snaží sblížit muslimskou komunitu s českými občany.

Trumpův zeť bude svědčit v kauze ovlivňování prezidentských voleb

Výbor pro tajné služby amerického Senátu chce vyslechnout prezidentova zetě Jareda Kushnera v rámci vyšetřování údajných kontaktů volebního štábu Donalda Trumpa s ruskými činiteli. Kushner, manžel Trumpovy nejstarší dcery, byl během kampaně Trumpovým poradcem. Tuto funkci vykonává i nyní. Termín výslechu soud zatím neoznámil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies