VYBERTE SI REGION

Škoda Auto ukázala elektromobil

Mladá Boleslav - Boleslavská automobilka už vyrobila deset prototypů Octavie výhradně na elektrický pohon.

17.1.2012 2
SDÍLEJ:

Elektrická Škoda Octavia Green E lineFoto: Škoda Auto

Vozidla na alternativní pohony. Těm patří budoucnost. Solární pohony, elektromobily, ale hlavně hybridní vozidla.

A i boleslavská automobilka ví, že ve vývoji nesmí zůstat pozadu. Na trh by měla příští rok vstoupit s hybridní Octavií. Tedy vozidlem, které kombinuje konvenční palivo s alternativním pohonem.

Na středeční tiskové konferenci ale představila Škodovka ústy svého šéfa Winfrieda Vahlanda první zcela elektrizovaný model Octavie. „Zatím je vyrobeno deset vozidel, které intenzivně testujeme,“ řekl Vahland, který si eletrovozítko také na týden vyzkoušel.

Škoda však zatím neplánuje sériovou výrobu. V roce 2014 by však ráda přišla na trh s prvním vozidlem na elektrický pohon. „Dokážu si představit, že půjde o model Citigo.“ dodal šéf automobilky s tím, že do městského provozu a malého vozítka je bateriový pohon ideálním řešením.

Ale pojďme zpět k představenému vozidlu Škoda Octavia combi E Greenline.

Maximální točivý moment

Baterie je umístěna pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Skládá se ze 180 lithium-iontových článků a má energii 26,5 kilowatthodin. Její hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. Napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. Zejména maximální točivý moment o hodnotě 270 Nm, který je k dispozici hned po rozjezdu při počtu otáček těsně nad nulou, dodává elektromobilu dostatečnou sílu pro rozjezd a agilitu, což je ideální zejména pro pružné zrychlení v městském provozu.

Elektricky poháněná Octavia zrychlí z 0 na 100 km/h přibližně za dvanáct sekund a její maximální rychlost je omezena na 135 km/h.

V místě sdruženého přístroje jsou zobrazovány informace o aktuálním výkonu, či spotřebě, stejně jako o stavu energie v baterii a dojezdu. Na displeji navigačního systému je zobrazen momentální průběh energetického toku zda je elektromotor napájen proudem či zda při zpomalování nebo jízdě z kopce elektrický proud naopak vyrábí.

Autor: František Bílek

17.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranné práce u hotelu Rigopiano, který zavalila lavina.
25

Klienti mají strach. Šéf hotelu žádal hodiny před lavinou o pomoc

Vladimír Putin
3

Moskva čeká brzký telefonát Trump-Putin

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies