VYBERTE SI REGION

Aut se loni prodalo méně, zájem o Škodovku ale rostl

Mladá Boleslav – Prodej nových aut v Česku se sice dramaticky propadl, ale přesto měli Češi v krizi zájem hlavně o českou Škodovku. Vyplývá to z výsledků hospodaření největší české firmy na českém trhu.

6.1.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Ilustrační foto - Archiv

„Škoda Auto dodala v České republice svým zákazníkům v roce 2009 celkem 56.504 vozů a potvrdila tak vedoucí pozici na trhu v segmentu osobních a užitkových vozů,“ řekl Deníku mluvčí společnosti Jaroslav Černý. V krizovém roce, kdy celkový trh v České republice poklesl ve srovnání s rokem 2008 o více než 22.000 vozů (-11,1%), to znamená tržní podíl přibližně 31,2%.

V čele stojí Octavia

Zájem o vozy Škoda v průběhu roku neustále rostl, jen za poslední čtvrtletí bylo na český trh dodáno o 25% více než loni. V součtu za celý rok poklesly dodávky zákazníkům v ČR o 2,6% (-1.497 vozů), což je výrazně menší pokles než propad celkového trhu.

Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v České republice byl model Octavia s 24.951 prodanými vozy. Stal se tak poprvé od roku 2000 nejprodá­vanějším modelem společnosti v ČR, když překročil loňské výsledky o 18,5%.

Zájem o vozy Škoda v průběhu roku neustále rostl, jen za poslední čtvrtletí bylo na český trh dodáno o 25% více než loni. V součtu za celý rok poklesly dodávky zákazníkům v ČR o 2,6% (-1.497 vozů), což je výrazně menší pokles než propad celkového trhu.

Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v České republice byl model Octavia s 24.951 prodanými vozy. Stal se tak poprvé od roku 2000 nejprodá­vanějším modelem společnosti v ČR, když překročil loňské výsledky o 18,5%.

Šrotovací prémie

„Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. šrotovací prémie a následný odliv vozidel do okolních států EU. Vylepšit nepříznivou situaci na domácím trhu z počátku roku nám pomohla především důsledná produktová ofenziva,“ sdělil Deníku vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt.

V průběhu roku 2009 podle Hurta firma Škoda představila omlazené verze modelových derivátů Octavia RS a Scout, zahájila prodej prvního českého SUV – modelu Yeti, který se krátce po svém uvedení na trh stal nejprodávanějším vozem ve své třídě. „V závěru roku 2009 jsme uvedli na trh nový Superb Combi. Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů. I nadále budeme českým zákazníkům nabízet atraktivní vozy za férové ceny,“ sdělil Jan Hurt.

Fabia za 199.900 korun

Aktuálně to potvrzuje například nová prodejní akce pod názvem: Vystartujte včas! Ta umožňuje získat na začátku roku vozy Škoda v modelových řadách Fabia, Roomster, Octavia Tour, Octavia i Yeti za výrazně lepších podmínek než doposud. Úspory u jednotlivých modelů činí až 186 tisíc korun, například model Fabia je nyní k dostání už za 199.900 korun.

Loňské prodejní výsledky značky Škoda na domácím trhu prospějí rovněž životnímu prostředí. V rámci projektu „Za každé prodané auto v České republice jeden zasazený strom“, vysadí Škoda Auto přesně 56 504 sazenic stromků ve vybraných lokalitách v České republice.

Autor: Pavel Svačina

6.1.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Studenti zapálili svíčky
21 13

Dvacítka studentů bude držet hladovku jako pietu za Palacha a Zajíce

Ilustrační foto.
15 10

Cukrovka, špatný zrak? Nevadí. Armáda i policie snižují limity

Na sídliště lanovkou? Brnu se komplikuje stavba tramvajové tratě

Brno /INFOGRAFIKA/- Dopravu na sídliště Kamechy může v budoucnu obstarat lanová dráha. Lanovky v Brně už vedení města ale několikrát navrhlo a zatím nikdy nedokončilo.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Trump dráždí Němce možným zavedení cla na jejich automobily

Berlín (Německo) - Budoucí americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. "Můžete vyrábět auta pro Spojené státy. Za každé auto, které přijde do USA (ze zahraničí), ale zaplatíte 35procentní daň," řekl Trump na adresu německých automobilek v rozhovoru, který poskytl německému listu Bild. Vysokým dovozním clem už dřív pohrozil i některým automobilkám z USA a Japonska, které vyrábějí v Mexiku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies