VYBERTE SI REGION

Škoda Auto v dubnu prodala 81.400 aut

M. Boleslav – Mladoboleslavská Škoda Auto v dubnu prodala 81.400 aut, což je meziročně o 4,1 procenta více. Automobilka za první čtyři měsíce roku meziročně zvýšila prodej o 9,8 procenta na 324.100 aut. Obě hodnoty jsou pro automobilku rekordní.

10.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Vysokých přírůstků odbytu dosáhla ve východní Evropě a Indii, zájem o česká auta klesl na trzích v západní Evropě. Sdělil to mluvčí firmy Jozef Baláž. Podíl značky na světovém trhu stále činí 1,5 procenta.

Pokles podle Baláže zaznamenaly téměř všechny západoevropské trhy kromě Německa a Velké Británie, podle odhadů se prodeje aut všech značek snížily o 7,4 procenta. Tuzemská automobilka zaznamenala pokles o 5,3 procenta. Letos v dubnu na západoevropské trhy dodala téměř 30.400 aut, loni to bylo o 1700 aut víc. I přesto Škoda podle Baláže zaznamenala prodejní přírůstky ve Velké Británii, Rakousku, Švýcarsku, Norsku, Francii nebo Německu.

Na trzích ve východní Evropě naopak automobilka zaznamenala růst o více než 28 procent na 12.300 vozů. Loni v dubnu automobilka na tyto trhy dodala 9600 aut. Podle Baláže se zvýšil zájem o česká auta zejména v Rusku z loňských 5900 aut na letošních 8800 aut, což je nárůst o 48 procent. Na Ukrajině se počet dodaných aut zvýšil přes 14 procent na 1400 aut.

Automobilka v dubnu posílila také na středoevropských trzích, kde podle Baláže prodeje vzrostly o 7,7 procenta na 11.600 aut. Na český trh firma dodala 5500 aut, na slovenský 1500. Mírně se o 1,1 procenta zvýšil počet dodaných aut na růstové trhy v Číně, kde automobilka prodala 20.400 aut.

Růst zaznamenal i indický trh, kam Škoda dodala přes 3000 aut, proti loňskému dubnu o 36,8 procenta více. Podle Baláže je tam úspěšná zejména kompaktní limuzína Rapid, která se v Indii prodává od konce loňského roku. Škoda Auto tam letos v dubnu prodala téměř 1900 aut tohoto modelu.

Škoda Auto letos v dubnu prodala 36.600 vozidel Octavia, 22.000 fabií, 9600 aut Superb, 7600 modelů Yeti, 3300 roomsterů, 1900 modelů Rapid v Indii a 400 modelů Citigo v ČR. Nejvíc se zvýšil zájem o model Yeti, jehož prodej meziročně vzrostl o 31,1 procenta. Následoval Roomster s nárůstem přes 16 procent, zájem o octavie se zvýšil pouze mírně. Naopak o deset procent poklesl prodej aut Superb a o pět procent se snížil zájem o fabie.

Automobilka chce do roku 2018 zvednout roční prodej na 1,5 milionu aut. Škoda Auto prodala v roce 2011 rekordních 879.200 aut. Meziročně prodej zvýšila o 15 procent.

Čtěte také: Škoda Auto v prvním čtvrtletí investovala přes 2,5 miliardy

Autor: ČTK

10.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Areál nymburské nemocnice.
1 4

Nemocnice Nymburk: Pacient zemřel kvůli chybě jednotlivce, ne péče

Sebevražda. Policie ČR. Ilustrační snímek.
1

Tragédie: Mladá žena se střelila do hlavy

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Hosté plesu Zemanových mohou opět vyhrát večeři s prezidentským párem

Praha - Návštěvníci pátečního charitativního plesu Miloše a Ivany Zemanových na Pražském hradě budou moci opět vyhrát večeři s prezidentským párem, divočáka z lánské obory nebo vstupenky na koncert Karla Gotta. Právě vystoupení "zlatého slavíka" bude jedním z vyvrcholení plesu. Předtančení se, stejně jako loni, ujme prezident se svou manželkou, řekl mluvčí Hradu Jiří Ovčáček.

Čínský prezident chce zakázat a zničit všechny jaderné zbraně

Všechny jaderné zbraně by měly být zcela zakázány a zničeny. V sídle OSN v Ženevě to dnes řekl čínský prezident Si Ťin-pching, jehož země patří mezi jaderné velmoci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies