Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto v květnu dodala zákazníkům 91.200 aut, o 15,2 procenta více

Mladá Boleslav – Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v květnu dodala zákazníkům 91.200 vozů, což je meziročně o 15,2 procenta více. Tím dosáhla nejlepšího květnového výsledku podniku, informovala dnes automobilka v tiskové zprávě. Do roku 2016 chce Škoda představit každého půl roku nový nebo přepracovaný model.

9.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Prodeje Škody rostou devátý měsíc v řadě. „Škoda se nachází uprostřed největší modelové ofenzivy v celé své historii. Čísla dokazují, jak pozitivně jsou naše nové vozy zákazníky přijímány. Dále zvyšujeme tempo a do roku 2016 představíme každých šest měsíců nový nebo kompletně přepracovaný model," uvedl Werner Eichhorn ze Škody Auto.

Automobilka začala v těchto dnech prodávat novou Škodu Octavii G-Tec s pohonem na stlačený zemní plyn. V srpnu začne prodávat novou verzi vozu Octavia Scout a připravuje se prodej tří nových, sportovně laděných modelů Monte Carlo. Firma také v prvním pololetí v Číně uvede na trh novou generaci modelu Octavia a Rapid Spaceback.

V západní Evropě dodávky zákazníkům Škody vzrostly o 25,2 procenta na 37.900 vozů. Na svém největším evropském trhu, v Německu, automobilka navýšila prodeje o 26,7 procenta na 13.800 vozů.

Ve východní Evropě měla Škoda v květnu 10.400 dodávek vozů zákazníkům, což je meziročně o 500 prodaných aut méně. V Rusku, na svém třetím největším trhu, Škoda prodala stejně jako loni v květnu 7600 vozů.

V Česku Škoda prodala 5800 vo­zů

Ve střední Evropě stouply prodeje Škody o čtvrtinu na 13.200 vozů. V Česku si polepšila o 13,3 procenta na 5800 prodaných vo­zů.

Čína byla v květnu opět nejsilnějším trhem automobilky. Prodalo se tam 23.200 vozů, což představuje meziroční nárůst o 10,8 procenta.

Nejprodávanějším vozem automobilky byla v květnu Škoda Octavia, její prodeje vzrostly meziročně o 12 procent na 32.800 vozů.

Mladoboleslavská Škoda Auto vytvořila v prvním čtvrtletí provozní zisk 185 milionů eur (5,08 miliardy Kč), což je meziročně nárůst o 65,2 procenta. V příštích letech chce firma dále růst a zvýšit světové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

Autor: ČTK

9.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Stanislav Šulc.
14

Komentář Stanislava Šulce: Politiky zbavená kauza Čapí hnízdo

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení