VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto v lednu prodala rekordních 75.400 aut

Mladá Boleslav - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto letos zaznamenala nejvyšší lednový prodej v historii. Zájemci koupili 75.400 aut, což je meziročně o 10,2 procenta více.

10.2.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Divíšek Martin

Zvýšený zájem o české automobily firma zaznamenala na všech trzích. Na celosvětovém trhu zvýšila svůj podíl na 1,58 procenta, meziročně to je 0,19 procenta více. Sdělil to mluvčí automobilky Jozef Baláž.

Na západoevropských trzích automobilka zákazníkům dodala 29.300 vozů, před rokem jich bylo 26.400. Podle Baláže tím v západně Evropě automobilka zvýšila tržní podíl na 3,11 procenta. Ve Švýcarsku se prodej zvýšil o 46,3 procenta na 1500 prodaných vozů, v Německu automobilka prodala 8900 aut, což bylo o 23,2 procenta více. V Rakousku se prodej zvýšil zhruba o třetinu. Podle mluvčího jsou na západě žádané zejména modely Yeti, Octavia a Roomster.

Ve střední Evropě automobilka zvýšila prodej o 2,5 procenta na více než 10.200 aut. Dvojciferný nárůst firma zaznamenala na trzích v Maďarsku a Slovensku. "Na českém trhu dosáhla Škoda v lednu stabilního odbytu 4148 vozů," dodal Baláž s tím, že se v segmentu minivozů byl tuzemským nejprodávanějším modelem Citigo.

Ruský trh

Ve východní Evropě firma v lednu prodala 7700 aut, meziročně o 44,5 procenta více. Největší podíl na tom měl ruský trh, kde se prodalo téměř 4800 aut, meziročně o 41,7 procenta více. V Rusku je zájem především o modely Octavia, které tam tvoří přes polovinu prodaných aut značky. Na Ukrajině Škoda prodala téměř 1300 aut, meziročně o 120 procent více.

Na růstových trzích v Číně se prodej aut zvýšil pouze o procento na 20.800 aut. V Indii automobilka zvýšila odbyt o 6,7 procenta na více než 3000 aut. Pozitivně se podle Baláže vyvíjely i další trhy. V Egyptě prodej meziročně vzrostl o 84 procent, Izraeli o 52 procent a v Austrálii o 39 procent.

Škoda Auto v lednu prodala 34.200 vozidel Octavia, 20.000 Fabií, 9500 aut Superb, 6200 modelů Yeti, 2600 Roomsterů, 1100 Octavií Tour, 1500 modelů Rapid v Indii a 253 modelů Citigo v ČR. Nejvíc se zvýšil zájem o model Yeti, jehož prodej meziročně vzrostl o 34,5 procenta. Následoval Roomster s nárůstem 21,3 procenta. Naopak o 11,2 procenta poklesl prodej aut Superb.

Škoda Auto prodala v roce 2011 rekordních 879.200 aut. Meziročně prodej zvýšila o 15 procent. V roce 2010 největší česká automobilka prodala 762.600 vozů. Automobilka chce do roku 2018 zvednout roční prodej na 1,5 milionu aut.

Autor: ČTK

10.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies