VYBERTE SI REGION

Škoda Auto v únoru dodala zákazníkům 70.200 vozů, o 4,6 procenta více

Mladá Boleslav - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v únoru dodala zákazníkům na celém světě 70.200 vozů, což je meziročně o 4,6 procenta více. Nová Škoda Octavia zaznamenala v západní a střední Evropě růst prodeje o třetinu. Automobilka o tom dnes informovala v tiskové zprávě. Únorový výsledek je šestý měsíční nárůst prodeje v řadě.

12.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Divíšek Martin

„Náš růstový kurz se ukázal být stabilním. Již půl roku naše prodeje měsíc za měsícem rostou. Reakce našich zákazníků dokazují, že naše nové modely byly velice pozitivně přijaty," uvedl člen představenstva Škody Werner Eichhorn.

V západní Evropě dodávky Škody zákazníkům vzrostly o 13,2 procenta na 28.900 vozů. V Německu, na svém druhém největším trhu, automobilka posílila o devět procent na prodaných 10.800 aut.

Ve východní Evropě se prodeje zvýšily o tři procenta na 8900 vozů. Na třetím největším trhu značky, v Rusku, dosáhla automobilka nárůstu o jedno procento na 6400 vozů. Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku přitom v únoru dál klesal. Spotřebitelé tam podle podnikatelského svazu AEB odkládají velké nákupy včetně nákupů aut, protože ekonomika stagnuje a očekává se, že letos se její stav příliš nezlepší. Kvůli stávající situaci na Ukrajině automobilka musela lehce snížit objem výroby v závodě v ukrajinském Solomonovu.

V Číně se Škoda Octavia začne prodávat v polovině roku

Ve střední Evropě počet dodávek Škody zákazníkům vzrostl o 35,7 procenta na 12.900 vozů. Na domácím českém trhu bylo dodáno 5400 vozů, což v porovnání s únorem 2013 představuje nárůst o 27,2 procenta. Škoda zaregistrovala v únoru v tuzemsku 3975 nových aut, což je o 921 více než ve stejném období loni. Odpovídá to celkovému tržnímu podílu značky na úrovni 31,11 procenta, registrace nových vozů Škoda rostou v Česku už čtvrtý měsíc v řadě.

V Číně, která je největším trhem automobilky, dodala v únoru Škoda zákazníkům 14.300 vozů, což je meziročně o 19,6 procenta méně. Nová generace Škody Octavie se tam začne prodávat až v polovině roku.

Škoda je součástí Volkswagenu

Automobilka Škoda Auto rozšíří během léta modelovou řadu Octavie o tři nové varianty. Zřejmě v červnu začne nabízet Octavii na zemní plyn a s vrcholnou výbavou verzi Laurin & Klement, v srpnu pak přijde terénní provedení Scout. Na autosalonu v Ženevě Škoda prezentovala také svou designovou studii pětidveřového kupé VisionC. Pro modely Citigo, Rapid Spaceback a Yeti pak připravila sportovní provedení Monte Carlo, které už dříve uvedla pro fabii. V říjnu by měla Škoda na autosalonu v Paříži uvést novou generaci fabie, připravena je také studie většího SUV, které se bude pravděpodobně vyrábět v Kvasinách na Rychnovsku.

Automobilka chce do roku 2018 prodávat 1,5 milionu aut ročně. V roce 2012 dosáhla Škoda Auto obratu 262,6 miliardy korun, na celkovém exportu země se podílela 7,3 procenta. Loni Škoda dodala zákazníkům 920.800 vozů, což je druhý nejlepší výsledek v historii. Letos by měla poprvé prodat přes milion vozů a výroba v Česku má překročit rekordních 600.000 aut.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen, který je největším výrobcem automobilů v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě.

Autor: ČTK

12.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Divoké prase pobíhalo po Litoměřicích
1 18

VIDEO: Postřelené divoké prase se vydalo městem do šaten školy

Letáky po ústecké MHD.

Pátrání po školačce z Ústí pokračuje, kriminalisté potřebují záběry z kamer

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Skreč po pár minutách a milion v kapse. Almagro: O prémii mi nešlo

Melbourne - Tenisoví fanoušci si především na grandslamech zaplatí slušné peníze, aby mohli vidět bitvu svých oblíbenců. Jaké pak přijde zklamání, když místo tříhodinové dramatu je po všem už za necelou půlhodinu? Diváci mají po zábavě, samotný hráč ale smutnit nemusí, i tak na jeho kontě přibude téměř milion korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies