VYBERTE SI REGION

Škoda Auto vysoká škola naučí Boleslaváky čínsky

Mladá Boleslav - Naučit se čínsky mohou od února další zájemci na Vysoké škole Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Zaměstnanci Škodovky jazyk využijí přímo v čínských výrobních koncernech.

3.2.2011
SDÍLEJ:

Vysokoškolský areál na KarmeliFoto: Deník/Pavel Svačina

Na českých vysokých školách se s výjimkou filozofických fakult příliš často čínský jazyk nevyučuje. O výuku je mezi studenty i veřejností velký zájem, řekl ČTK rektor Škoda Auto Vysoké školy Vladimír Hamáček. Škodovka si tak připravuje své odborníky, čínský trh je pro ni silným odbytištěm vozů. Už tam pracuje 20 zaměstnanců vyslaných ze Škodovky.

Vysoká škola zavedla výuku čínštiny už v roce 2008 jako jeden z cizích jazyků, které vyučuje. Nyní ho tam studuje 20 lidí. Je mezi nimi pět zaměstnanců automobilky z útvarů, kde mohou čínský jazyk využít ve své každodenní práci. "Klademe velký důraz na jazykovou výuku. V bakalářském stupni jsou povinné dva cizí jazyky, v magisterském jeden a k tomu nabízíme další jako volitelný," uvedl Hamáček.

Kromě angličtiny, němčiny a čínštiny si nyní studenti mohou vybrat ještě ruštinu a španělštinu. Všichni studenti školy mají výuku cizích jazyků povinnou, cena kurzu pro externí zájemce je 8500 korun za semestr. Škoda Auto Vysoká škola má 880 studentů.

Čínština je žádaná

Čínština se v posledních letech stává podle rektora Hamáčka žádaným jazykem na trhu s ohledem na hospodářský růst, ekonomiku, politický a kulturní vliv Číny. "Nabídku výuky jazyků o čínský jazyk jsme rozšířili i vzhledem k úzkému propojení vysoké školy s firmou Škoda Auto a aktivitám automobilky v Číně," doplnil Hamáček. V Číně pracuje nyní 20 zaměstnanců vyslaných ze Škoda Auto. Vyrábí se tam modely Fabia, Octavia a Superb.

Na praxi do Číny

Škoda Auto loni zvýšila celkový prodej právě zejména díky Číně, prodala tam 180.500 automobilů. Je to o 47,3 procent více než v roce 2009. Firma v následujících letech očekává další růst prodeje, do roku 2018 jej chce zdvojnásobit. Studenti vysoké školy mají také praxi ve výrobních závodech koncernu VW v Číně, kurzy slouží i jako rozšíření kvalifikace zaměstnanců Škody Auto zapojených do projektů v Číně.

Výuka zahrnuje jazyk, základy ekonomické terminologie a ve vyšších semestrech i základy terminologie pro automobilový průmysl. V prvním semestru studia se studenti naučí základy znakového písma a fonetiky. "Určitě není možné očekávat, že po jednom semestru budou zájemci konverzovat. Po třech semestrech by měl student zvládnout základy jazyka na každodenní komunikační úrovni a orientovat se v základech písemného projevu," řekl rektor.

Čínštinu jako svůj mateřský jazyk užívá více než 1,3 miliardy lidí. V současné době jazyk na celém světě studuje dalších více než 100 milionů lidí.

Čtěte také: Škoda Auto: zaměstnanci lakovny se bojí o práci

Autor: ČTK

3.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranné práce u hotelu Rigopiano, který zavalila lavina.
25

Klienti mají strach. Šéf hotelu žádal hodiny před lavinou o pomoc

Přemysl Šíma.
5

Soud se začal zabývat prodejem pozemků v pražském Zeleném údolí

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies