Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda dá do octavií nový malý, ale úsporný motor

Mladá Boleslav – Škoda Octavia dostane motor známý z terénního modelu Yeti, malý čtyřválec s objemem 1,2 litru.

26.1.2010 2
SDÍLEJ:

Škoda Octavia prošla faceliftem a dostala tak nový emotivní design.Foto: Škoda Auto

Dosud nepředstavitelné! Nejprodávanější model z mladoboleslavské automobilky dostane nový velmi úsporný motor.

Jde o malý čtyřválec s objemem 1,2 litru TSI s výkonem 77 kilowatt s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem.

Škoda Octavia tak dostane motor známý z terénního modelu Yeti. Díky vysokému výkonu a maximu točivého momentu 175 Nm v rozmezí otáček 1550 až 4100 za minutu je tato velmi pružná pohonná jednotka ideální jak do města, tak pro dálniční provoz.

Moderní trendy motor

Motor bude volitelně k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou nebo také ve verzi se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

„Moderní motor sleduje moderní trend – tedy menší objem s vysokým výkonem,“ řekl Deníku mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Umožňuje tak spojit úspornost a ohleduplnost k životnímu prostředí s přesvědčivými jízdními vlastnostmi. Octavia 1,2 TSI s kombinovanou spotřebou 5,7 litru na 100 kilometrů plní normu EU5 a je nejúspornější benzinovou motorizací modelové řady Octavia. Díky nízkým emisním hodnotám (134g CO2/km) významně přispívá ke snižování emisního průměru vozů Škoda.

K dispozici už od února

Zákazníkům bude Octavia 1.2 TSI k dispozici od února 2010. Cena vozu ve verzi Prima je přes 353 tisíc korun. Již nyní přijímají autorizovaní dealeři objednávky.

„Na náš objemově nejmenší agregát jsme skutečně hrdí; představuje ideální kombinaci nejnovějších technologií, úsporného provozu a ekologického přístupu k provozu automobilu. Je to vyspělá pohonná jednotka nabízející výborné jízdní vlastnosti za každých okolností,“ řekl Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj.

Nový agregát navazuje na více než 110 let tradice výroby motorů v Mladé Boleslavi. Závod na výrobu agregátů jej montuje od podzimu roku 2009 a produkce během letošního roku dosáhne 1000 kusů denně.

Čtěte také: Ze Škody Auto letos odejde zhruba desetina lidí

Autor: Pavel Svačina

26.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
2 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Hongkong zasáhl mocný tajfun Hato, život ve městě se zastavil

Zaplavené ulice, stovky zrušených letů, mohutné stromy vyvrácené z kořenů, zavřené školy, obchody i burza. To je jen úvodní bilance tropické cyklóny Hato patřící na stupnici ROCI do nejvyšší, desáté kategorie.

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení