VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda dá do octavií nový malý, ale úsporný motor

Mladá Boleslav – Škoda Octavia dostane motor známý z terénního modelu Yeti, malý čtyřválec s objemem 1,2 litru.

26.1.2010 2
SDÍLEJ:
Fotogalerie
53 fotografií

Škoda Octavia prošla faceliftem a dostala tak nový emotivní design.Foto: Škoda Auto

Dosud nepředstavitelné! Nejprodávanější model z mladoboleslavské automobilky dostane nový velmi úsporný motor.

Jde o malý čtyřválec s objemem 1,2 litru TSI s výkonem 77 kilowatt s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem.

Škoda Octavia tak dostane motor známý z terénního modelu Yeti. Díky vysokému výkonu a maximu točivého momentu 175 Nm v rozmezí otáček 1550 až 4100 za minutu je tato velmi pružná pohonná jednotka ideální jak do města, tak pro dálniční provoz.

Moderní trendy motor

Motor bude volitelně k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou nebo také ve verzi se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

„Moderní motor sleduje moderní trend – tedy menší objem s vysokým výkonem,“ řekl Deníku mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Umožňuje tak spojit úspornost a ohleduplnost k životnímu prostředí s přesvědčivými jízdními vlastnostmi. Octavia 1,2 TSI s kombinovanou spotřebou 5,7 litru na 100 kilometrů plní normu EU5 a je nejúspornější benzinovou motorizací modelové řady Octavia. Díky nízkým emisním hodnotám (134g CO2/km) významně přispívá ke snižování emisního průměru vozů Škoda.

K dispozici už od února

Zákazníkům bude Octavia 1.2 TSI k dispozici od února 2010. Cena vozu ve verzi Prima je přes 353 tisíc korun. Již nyní přijímají autorizovaní dealeři objednávky.

„Na náš objemově nejmenší agregát jsme skutečně hrdí; představuje ideální kombinaci nejnovějších technologií, úsporného provozu a ekologického přístupu k provozu automobilu. Je to vyspělá pohonná jednotka nabízející výborné jízdní vlastnosti za každých okolností,“ řekl Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj.

Nový agregát navazuje na více než 110 let tradice výroby motorů v Mladé Boleslavi. Závod na výrobu agregátů jej montuje od podzimu roku 2009 a produkce během letošního roku dosáhne 1000 kusů denně.

Čtěte také: Ze Škody Auto letos odejde zhruba desetina lidí

Autor: Pavel Svačina

26.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dětská skupina. Ilustrační foto.
14

Dvouleté děti nejsou do školek zralé. Potřebují individuální péči

Konvoj vozidel armády USA na dálnici D5 nedaleko Plzně.
AKTUALIZOVÁNO
10 32

Vojenský konvoj dnes opustí ČR. Před kasárnymi zasahovala policie

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies