VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda dodá do Sao Paula díly vozů MHD za více než 100 milionů Kč

Plzeň - Plzeňská Škoda Electric dodá do brazilského Sao Paula pohony pro vozy MHD za více než 100 milionů korun. Škodovka se po letech vrací na brazilský trh, kde cítí další potenciál. Bude se podílet na výrobě nových vozů typu monorail, která kombinují výhodné vlastnosti vozů tramvaje a metra, jezdí na speciálních mostních konstrukcích ve výšce nad běžnou městskou infrastrukturou, řekl  mluvčí mateřské Škody Transportation Michal Tobrman.

11.11.2016
SDÍLEJ:

Škoda ElectricFoto: skoda.cz

"Zařízení dodáme finálnímu výrobci vozidel, kterým je společnost Scomi Engineering se sídlem v Malajsii," uvedl obchodní ředitel Škody Electric pro Asii Jaromír Hájek. Se společností Scomi Engineering Bhd má plzeňská Škoda od loňského září podepsánu smlouvu o spolupráci na společném vývoji vozidel pro hromadnou dopravu a lehkých kolejových vozidel. Má Škodě pomoci proniknout do zemí ASEAN (Sdružení národů jihovýchodní Asie), Brazílie a Indie, kde už má Scomi silnou pozici. Partnerství umožňuje oběma firmám nabízet vozy a služby po celém světě.

Potenciál pro další projekty v Brazílii, Turecku, Indii, Malajsii nebo Thajsku

Vozy se škodováckou výzbrojí budou určené pro novou linku číslo 17 v Sao Paulu. Škoda dodá motory pro deset pětivozových jednotek monorailu, každá z nich využívá k pohonu deset motorů. "Výhodou monorailů je nezávislost na ostatní městské dopravě. Jezdí zcela bez řidiče a získávají si stále větší oblibu v metropolích, hlavně kvůli vysoké přepravní kapacitě blížící se metru, ale s výrazně nižšími pořizovacími náklady," uvedl Hájek.

Pro monoraily do Sao Paula vyvinula Škoda Electric nový typ hliníkového vysokootáčkového trakčního motoru, mezi jehož přednosti patří zejména vysoká účinnost a nízká hmotnost. Součástí dodávky, která začne příští rok, budou také převodovky.

Scomi Engineering je předním dodavatelem systémů hromadné dopravy. V současnosti se podílí na několika projektech monorailu v Malajsii, Brazílii a Indii; jde například o provoz a údržbu první etapy dráhy v Bombaji. V Brazílii chystá Scomi také stavbu výrobního závodu pro další projekty monorailu a dalších kolejových vozidel.

Škoda Electric s 800 zaměstnanci je největším evropským výrobcem trolejbusů, vozy dodala do 30 zemí. Tržby se pohybují mezi pěti až šesti miliardami Kč. Loni prodala přes 250 trolejbusů, předloni rekordních 298 vozů. Firma dále vyrábí pohony pro různá elektrická vozidla a trakční motory, bateriové elektrobusy a umí také hybridbus a vodíkový autobus.

Autor: Redakce / ČTK

11.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
8

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
EXKLUZIVNĚ
73 13

Andrej Babiš: Sobotka chce dovládnout bez nás

V Bruselu se jedná o jednotném postupu Evropské unie při brexitu

V hlavním městě Belgie a EU se dnes schází k jednání 27 členských států Evropské unie. Mají dohodnout taktiku, jak bude dvouleté období odchodu Velké Británie z unie vypadat. Ale už před jednáním poslal Britům vzkaz například německý ministr financí Wolfgang Schäuble. Otevřene řekl, že na rovné podmínky, které mají stávající zbylé země unie musí Velká Británie zapomenout. Ta by měla definitivně ukončit své členství na jaře roku 2019.

Hodina velkých změn v pražské hromadné dopravě je tu

Ve skutečnost se od soboty mění dlouhodoběji připravované rozsáhlé změny v Pražské integrované dopravě.

Mrazy jsou na ústupu. Škody na úrodě budou zemědělci znát na konci května

Nepříjemný pohled na zmrzlá očka révy vinné čekal vinaře Jiřího Maděřiče z Moravského Žižkova na Břeclavsku, když kontroloval po nedávné mrazivé noci vinohrad. „U některých odrůd, především u Chardonnay či Muškátu moravského, zmrzlo třicet až čtyřicet procent," vypočítával Maděřič. Neradostné sčítání mají za sebou i další pěstitelé.

DOTYK.CZ

Letní festivaly bez EET? Pivo jen na stojáka a nechtějte k němu tatranku

Čím se budou letošní letní festivaly lišit od těch loňských? Tak třeba tím, že si možná častěji než dřív budete moci dát pivo jenom "na stojáka". A že k němu nedostanete balené oříšky ani tatranku. Důvodem je elektronická evidence tržeb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies