VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda dodá do Sao Paula díly vozů MHD za více než 100 milionů Kč

Plzeň - Plzeňská Škoda Electric dodá do brazilského Sao Paula pohony pro vozy MHD za více než 100 milionů korun. Škodovka se po letech vrací na brazilský trh, kde cítí další potenciál. Bude se podílet na výrobě nových vozů typu monorail, která kombinují výhodné vlastnosti vozů tramvaje a metra, jezdí na speciálních mostních konstrukcích ve výšce nad běžnou městskou infrastrukturou, řekl  mluvčí mateřské Škody Transportation Michal Tobrman.

11.11.2016
SDÍLEJ:

Škoda ElectricFoto: skoda.cz

"Zařízení dodáme finálnímu výrobci vozidel, kterým je společnost Scomi Engineering se sídlem v Malajsii," uvedl obchodní ředitel Škody Electric pro Asii Jaromír Hájek. Se společností Scomi Engineering Bhd má plzeňská Škoda od loňského září podepsánu smlouvu o spolupráci na společném vývoji vozidel pro hromadnou dopravu a lehkých kolejových vozidel. Má Škodě pomoci proniknout do zemí ASEAN (Sdružení národů jihovýchodní Asie), Brazílie a Indie, kde už má Scomi silnou pozici. Partnerství umožňuje oběma firmám nabízet vozy a služby po celém světě.

Potenciál pro další projekty v Brazílii, Turecku, Indii, Malajsii nebo Thajsku

Vozy se škodováckou výzbrojí budou určené pro novou linku číslo 17 v Sao Paulu. Škoda dodá motory pro deset pětivozových jednotek monorailu, každá z nich využívá k pohonu deset motorů. "Výhodou monorailů je nezávislost na ostatní městské dopravě. Jezdí zcela bez řidiče a získávají si stále větší oblibu v metropolích, hlavně kvůli vysoké přepravní kapacitě blížící se metru, ale s výrazně nižšími pořizovacími náklady," uvedl Hájek.

Pro monoraily do Sao Paula vyvinula Škoda Electric nový typ hliníkového vysokootáčkového trakčního motoru, mezi jehož přednosti patří zejména vysoká účinnost a nízká hmotnost. Součástí dodávky, která začne příští rok, budou také převodovky.

Scomi Engineering je předním dodavatelem systémů hromadné dopravy. V současnosti se podílí na několika projektech monorailu v Malajsii, Brazílii a Indii; jde například o provoz a údržbu první etapy dráhy v Bombaji. V Brazílii chystá Scomi také stavbu výrobního závodu pro další projekty monorailu a dalších kolejových vozidel.

Škoda Electric s 800 zaměstnanci je největším evropským výrobcem trolejbusů, vozy dodala do 30 zemí. Tržby se pohybují mezi pěti až šesti miliardami Kč. Loni prodala přes 250 trolejbusů, předloni rekordních 298 vozů. Firma dále vyrábí pohony pro různá elektrická vozidla a trakční motory, bateriové elektrobusy a umí také hybridbus a vodíkový autobus.

Autor: Redakce / ČTK

11.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
1 20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Právník Pavel Franc
4

Aktivista Franc: Bez tlaku občanské společnosti by protikorupční zákony nebyly

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies