Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda dodala do Turecka 12 tramvají na baterie za 800 milionů korun

Plzeň - Škoda Transportation dodala do tureckého města Konya všech 12 tramvají s bateriovým pohonem za více než 800 milionů korun. Navázala na dodávku 60 klasických tramvají pro stejné město. Do Turecka tak putovalo 72 tramvají v hodnotě přes 3,4 miliardy korun. Šlo o jednu z nejvýznamnějších exportních zakázek na tramvaje, řekl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Ignačák.

17.8.2015 1
SDÍLEJ:

Bateriová tramvaj ForCity Classic, kterou Škoda Transportation dodala do tureckého města Konya.Foto: ČTK/PR/Škoda Transportation

Plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem až tři kilometry.

"Loni si náš zákazník v Konye objednal 12 nejmodernějších tramvají s unikátní catenary-free technologií, navázal tak na předchozí kontrakt na 60 tramvají ForCity Classic bez bateriového pohonu, který skončil koncem letošního března," uvedl Ignačák.

"Vzájemný obchod mezi Tureckem a Českou republikou v poslední dekádě setrvale roste, jen od počátku milénia jeho objem vzrostl asi dvanáctkrát," uvedl velvyslanec v Turecku Pavel Kafka. Podle něj Turecko plánuje rozvoj železniční, silniční, letecké i lodní dopravy. Perspektivní je zejména export kolejových vozidel, kde země stále nenasytila současnou poptávku. "Úspěch Škody Transportation bude vhodnou platformou nejen k navýšení našich exportních výkonů do Turecka, ale i vhodnou branou k penetraci třetích trhů v tomto regionu," dodal.

Nová vozidla budou nasazena na nové lince, jejíž 1,8 kilometru dlouhá část nemá trolejové vedení. Vysoce výkonné nanolithiumtitanové baterie jsou ve speciálních střešních kontejnerech. Dobíjí se při jízdě nebo při stání pod napájenou trolejí za několik minut. Tramvaj může bez napájení ujet v nejtěžších podmínkách nejméně tři kilometry při rychlosti až 30 km/h. "Při interních testech se v ideálních případech blížily dojezdy 20 kilometrům," řekl hlavní inženýr Jaroslav Kulhánek.

Tramvaje pro Konyu jsou konstruované jako lehké metro. Mohou jezdit v soupravě dvou vozidel i v plánovaném čtyřkilometrovém tunelu. Jejich design i barevný motiv vybírali obyvatelé Konye. Na čele vozu je silueta tančícího derviše se zvlněným lemem kněžské sukně.

Autor: ČTK

17.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Modrý pes v Indii.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Slavie podlehla v prvním zápase Nikósii 0:2.
28

Cesta k milionům vede přes aktivitu, ale i chladnou hlavu

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Sobotkova vláda tlačí na vyšší výdělky. Pro studenty, maminky či brigádníky je to ale danajský dar. Zaplatí stovky korun navíc. 

Rozpočet není schopen pokrýt růst platů, říká Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace není schopen pokrýt požadavky na zvyšování platů ve státní správě. Ministerstvo financí přitom díky dobrému vývoji ekonomiky a výběru daní navýšilo příjmy rozpočtu proti květnovému návrhu o deset miliard korun. Novinářům to dnes řekl ministr financí Ivan Pilný.

Podvodníci tahají z lidí peníze přes sbírky

Na Berounsku řádí party podvodníků. Na důvěřivé lidi si vymýšlejí různé záminky, aby je okradli o peníze. Někdy se ani neštítí toho, schovávat se za charitativní sbírky.  

Tuny drahocenného lithia chtějí brát z úpatí hory. Už za čtyři roky

Těžba vzácného kovu lithia na hoře Cínovci v Krušných Horách by mohla začít v roce 2021. V plánu to má alespoň česká firma Geomet, která zde provádí průzkumy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení