Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Electric dodá do Bulharska 100 trolejbusů za 1,2 miliardy

Plzeň – Plzeňská Škoda Electric dodá 100 nových trolejbusů do Bulharska, jde o kontrakt za 1,2 miliardy korun. Vozy půjdou do Burgasu, jež zakázku zastřešuje, ale dále také do Varny, Staré Zagory a Plevenu. Společnost uspěla na bulharském trhu jen nedlouho poté, co podepsala zakázku na dodávku padesáti vozidel pro hlavní město země Sofii. O nově uzavřeném kontraktu informovala mluvčí mateřské Škody Transportation Lubomíra Černá.

3.9.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Jan Jelínek

„V rámci zakázky zastřešené městem Burgas vyrobíme vozidla typu Škoda 26 Tr. Pro Burgas je určeno 22 kusů, pro Pleven 40 kusů, pro Varnu 30 kusů a osm kusů půjde do Stare Zagory," uvedl Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

Nové trolejbusy budou vybaveny pomocným dieselagregátem určeným pro jízdu i mimo trakční vedení. „Významnou úsporu elektrické energie a snížení nákladů na údržbu zajistí asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností rekuperace," uvedla Černá. Zvýšení komfortu cestujícím přinese výkonná klimatizace a moderní audiovizuální systém.

Podnik bude přijímat nové zaměstnance

„Během letošního léta jsme uzavřeli už čtyři významné exportní kontrakty na trolejbusy. Budou tedy k vidění nejen v Bulharsku, ale také v Lotyšsku a na Slovensku. Celkově se nám podařilo uzavřít nové kontrakty na trolejbusy za 5,4 miliardy korun a to považuji za historický úspěch," uvedl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. V souvislosti s tím také podnik rozšiřuje a modernizuje svůj výrobní závod na trolejbusy v Plzni, bude přijímat nové zaměstnance.

Škoda Electric je v současné době největším evropským výrobcem trolejbusů. Dodává je například do maďarského Szegedu, uzbeckého města Urgenč nebo italského Říma. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala vozy nejen do Evropy, ale i do Asie nebo severní Ameriky.

Mechanické pohony pro lokomotivy

Kromě trolejbusů se prosazují i ostatní divize společnosti. „Škoda Electric například spolupracuje s americkým koncernem GE Transportation, pro který v současnosti vyrábí 660 kusů kompletních mechanických pohonů pro 110 lokomotiv v Kazachstánu," uvedla Černá. Také korejské společnosti Hyundai Rotem dodává kompletní elektrovýzbroj a mechanický pohon pro 80 lokomotiv a do čínského města Su-čou míří kompletní trakční výzbroj pro 23 pětivozových jednotek metra.

Škoda Electric se 760 zaměstnanci loni utržila 3,3 miliardy korun, meziročně o zhruba desetinu více. Loňský čistý zisk činil 607 milionů Kč, o rok dříve to bylo 700 milionů Kč. Letos plánuje podnik tržby téměř čtyři miliardy korun.

Autor: ČTK

3.9.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Karolína Plíšková na Roland Garros.
20

Soupeřky rozhodly: Plíšková bude jedničkou i při US Open

Desetisíce obyvatel Hongkongu vyšly do ulic
1 4

Tisíce lidí v Hongkongu vyšly do ulic kvůli zatčení trojice aktivistů

Bez elektřiny desítky hodin, stojí i některé vlaky. To je účet páteční bouřky

Řádění živlů z pátku na sobotu zaměstnalo v jižních Čechách spoustu lidí a mnohým zkomplikovalo život. Ještě v neděli večer zůstávaly bez elektřiny domácnosti nejen v okolí lipenské přehrady. 

AKTUALIZOVÁNO

Na křižovatce nedal přednost. Zabil sebe i spolujezdce, dalších pět zranil

/FOTOGALERIE/ U Bantic zemřeli v neděli dva lidé. Od pátku policie registruje na Znojemsku čtyři mrtvé a šest těžce zraněných včetně čtyř dětí.

Malého Péťu režisér objevil při americkém fotbalu v Českém Krumlově

/ROZHOVOR/ Režisér filmu Václav Marhoul, který před několika dny natáčel v Českém Krumlově další záběry do filmu Nabarvené ptáče, říká, že už je v Českém Krumlově pomalu jako doma.

Dítě vběhlo pod auto, poté následovala rvačka dospělých

K těžké dopravní nehodě došlo v sobotu kolem 18. hodiny v části obce Filipov na Čáslavsku ve středních Čechách. Čtyřleté dítě tam vběhlo pod kola projíždějícího osobního auta. Vrtulník letecké záchranné služby ho s vážným zraněním přepravil do pražské nemocnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení