VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Electric dodá do Bulharska 100 trolejbusů za 1,2 miliardy

Plzeň – Plzeňská Škoda Electric dodá 100 nových trolejbusů do Bulharska, jde o kontrakt za 1,2 miliardy korun. Vozy půjdou do Burgasu, jež zakázku zastřešuje, ale dále také do Varny, Staré Zagory a Plevenu. Společnost uspěla na bulharském trhu jen nedlouho poté, co podepsala zakázku na dodávku padesáti vozidel pro hlavní město země Sofii. O nově uzavřeném kontraktu informovala mluvčí mateřské Škody Transportation Lubomíra Černá.

3.9.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Jan Jelínek

„V rámci zakázky zastřešené městem Burgas vyrobíme vozidla typu Škoda 26 Tr. Pro Burgas je určeno 22 kusů, pro Pleven 40 kusů, pro Varnu 30 kusů a osm kusů půjde do Stare Zagory," uvedl Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

Nové trolejbusy budou vybaveny pomocným dieselagregátem určeným pro jízdu i mimo trakční vedení. „Významnou úsporu elektrické energie a snížení nákladů na údržbu zajistí asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností rekuperace," uvedla Černá. Zvýšení komfortu cestujícím přinese výkonná klimatizace a moderní audiovizuální systém.

Podnik bude přijímat nové zaměstnance

„Během letošního léta jsme uzavřeli už čtyři významné exportní kontrakty na trolejbusy. Budou tedy k vidění nejen v Bulharsku, ale také v Lotyšsku a na Slovensku. Celkově se nám podařilo uzavřít nové kontrakty na trolejbusy za 5,4 miliardy korun a to považuji za historický úspěch," uvedl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. V souvislosti s tím také podnik rozšiřuje a modernizuje svůj výrobní závod na trolejbusy v Plzni, bude přijímat nové zaměstnance.

Škoda Electric je v současné době největším evropským výrobcem trolejbusů. Dodává je například do maďarského Szegedu, uzbeckého města Urgenč nebo italského Říma. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala vozy nejen do Evropy, ale i do Asie nebo severní Ameriky.

Mechanické pohony pro lokomotivy

Kromě trolejbusů se prosazují i ostatní divize společnosti. „Škoda Electric například spolupracuje s americkým koncernem GE Transportation, pro který v současnosti vyrábí 660 kusů kompletních mechanických pohonů pro 110 lokomotiv v Kazachstánu," uvedla Černá. Také korejské společnosti Hyundai Rotem dodává kompletní elektrovýzbroj a mechanický pohon pro 80 lokomotiv a do čínského města Su-čou míří kompletní trakční výzbroj pro 23 pětivozových jednotek metra.

Škoda Electric se 760 zaměstnanci loni utržila 3,3 miliardy korun, meziročně o zhruba desetinu více. Loňský čistý zisk činil 607 milionů Kč, o rok dříve to bylo 700 milionů Kč. Letos plánuje podnik tržby téměř čtyři miliardy korun.

Autor: ČTK

3.9.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
17 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies