VYBERTE SI REGION

Škoda Electric dodá do Bulharska 100 trolejbusů za 1,2 miliardy

Plzeň – Plzeňská Škoda Electric dodá 100 nových trolejbusů do Bulharska, jde o kontrakt za 1,2 miliardy korun. Vozy půjdou do Burgasu, jež zakázku zastřešuje, ale dále také do Varny, Staré Zagory a Plevenu. Společnost uspěla na bulharském trhu jen nedlouho poté, co podepsala zakázku na dodávku padesáti vozidel pro hlavní město země Sofii. O nově uzavřeném kontraktu informovala mluvčí mateřské Škody Transportation Lubomíra Černá.

3.9.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Jan Jelínek

„V rámci zakázky zastřešené městem Burgas vyrobíme vozidla typu Škoda 26 Tr. Pro Burgas je určeno 22 kusů, pro Pleven 40 kusů, pro Varnu 30 kusů a osm kusů půjde do Stare Zagory," uvedl Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

Nové trolejbusy budou vybaveny pomocným dieselagregátem určeným pro jízdu i mimo trakční vedení. „Významnou úsporu elektrické energie a snížení nákladů na údržbu zajistí asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností rekuperace," uvedla Černá. Zvýšení komfortu cestujícím přinese výkonná klimatizace a moderní audiovizuální systém.

Podnik bude přijímat nové zaměstnance

„Během letošního léta jsme uzavřeli už čtyři významné exportní kontrakty na trolejbusy. Budou tedy k vidění nejen v Bulharsku, ale také v Lotyšsku a na Slovensku. Celkově se nám podařilo uzavřít nové kontrakty na trolejbusy za 5,4 miliardy korun a to považuji za historický úspěch," uvedl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. V souvislosti s tím také podnik rozšiřuje a modernizuje svůj výrobní závod na trolejbusy v Plzni, bude přijímat nové zaměstnance.

Škoda Electric je v současné době největším evropským výrobcem trolejbusů. Dodává je například do maďarského Szegedu, uzbeckého města Urgenč nebo italského Říma. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala vozy nejen do Evropy, ale i do Asie nebo severní Ameriky.

Mechanické pohony pro lokomotivy

Kromě trolejbusů se prosazují i ostatní divize společnosti. „Škoda Electric například spolupracuje s americkým koncernem GE Transportation, pro který v současnosti vyrábí 660 kusů kompletních mechanických pohonů pro 110 lokomotiv v Kazachstánu," uvedla Černá. Také korejské společnosti Hyundai Rotem dodává kompletní elektrovýzbroj a mechanický pohon pro 80 lokomotiv a do čínského města Su-čou míří kompletní trakční výzbroj pro 23 pětivozových jednotek metra.

Škoda Electric se 760 zaměstnanci loni utržila 3,3 miliardy korun, meziročně o zhruba desetinu více. Loňský čistý zisk činil 607 milionů Kč, o rok dříve to bylo 700 milionů Kč. Letos plánuje podnik tržby téměř čtyři miliardy korun.

Autor: ČTK

3.9.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Areál nymburské nemocnice.
1 4

Nemocnice Nymburk: Pacient zemřel kvůli chybě jednotlivce, ne péče

Sebevražda. Policie ČR. Ilustrační snímek.
1

Tragédie: Mladá žena se střelila do hlavy

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Hosté plesu Zemanových mohou opět vyhrát večeři s prezidentským párem

Praha - Návštěvníci pátečního charitativního plesu Miloše a Ivany Zemanových na Pražském hradě budou moci opět vyhrát večeři s prezidentským párem, divočáka z lánské obory nebo vstupenky na koncert Karla Gotta. Právě vystoupení "zlatého slavíka" bude jedním z vyvrcholení plesu. Předtančení se, stejně jako loni, ujme prezident se svou manželkou, řekl mluvčí Hradu Jiří Ovčáček.

Čínský prezident chce zakázat a zničit všechny jaderné zbraně

Všechny jaderné zbraně by měly být zcela zakázány a zničeny. V sídle OSN v Ženevě to dnes řekl čínský prezident Si Ťin-pching, jehož země patří mezi jaderné velmoci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies