VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Electric letos prodá až 280 trolejbusů, podobně jako loni

Plzeň - Škoda Electric letos prodá 270 až 280 trolejbusů, téměř stejně jako loni. Podnik přitom letos pracuje jen na dvě směny, zatímco loni, kdy vyrobil 298 vozů, vyráběl téměř deset měsíců na tři. Příští rok může být propad v objemu výroby, protože nové nákupy trolejbusů jsou často vázané na dotace, které se ještě naplno nerozjedou, řekl generální ředitel Jaromír Šilhánek.

25.9.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

V letošním čísle až 280 trolejbusů jsou vlastní vozidla i elektrovýzbroj, která se ve Škodovce do vozů montuje a zákazníkům je prodává někdo jiný, což je příklad zakázek pro Boloňu a Řím.

Příští rok může dopadnout hůře. „Značné kolísání výroby není neobvyklé, stejně jako v roce 2013, kdy jsme vyrobili 59 vozů," řekl ředitel. Tehdy za ně firma utržila 600 milionů korun, loni však už tržby přesáhly tři miliardy Kč. Objednávek na rok 2016 bude méně, a když se dostaneme nad 150, tak budeme rádi, řekl. Rok 2017 má prý být výrazně lepší.

K unikátním zakázkám patří Mexiko, kam firma letos dodává poprvé. "Jde o kompletní pohon 26 vozidel, montáž a oživování u místního výrobce autobusů Dina. Podle ředitele může být Mexiko zajímavé. Očekává velkou poptávku v Guadalajaře a Mexico City, kde jsou trolejbusy.

Firma se prosazuje také v USA. V Bostonu svými díly kompletně modernizuje flotilu 32 vozů, které tam před 11 lety dodala. Podle Šilhánka budou v USA další trolejbusové projekty. „Bude dosluhovat velká škodovácká flotila v San Francisku, je tam Filadelfie, Dayton a podobně. Ale my tam celé vozy nedodáme a strategického partnera tam teď nemáme. Americký Neoplan, s nímž jsme dělali Boston, se dostal do finančních problémů a zkrachoval," uvedl.

Podnik letos plánuje tržby kolem 5,6 miliardy korun, z toho trolejbusy mají tvořit 3,1 miliardy Kč, zhruba stejný podíl jako loni, kdy tržby činily rekordních 6,2 miliardy Kč.

Ve výrobě motorů budou dominovat velké projekty jako Kazachstán. Jde o 660 mechanických pohonů, tedy motor včetně převodovky a dvoukolí, pro GE Transport, což je zakázka za téměř jednu miliardu korun. „Letos vyrobíme 108 souprav pro 18 lokomotiv. Prototypy už byly v USA a Kazachstánu postavené, rozběhla se sériová výroba," uvedl Šilhánek. Jsou určený pro dieselelektrické lokomotivy pro minus 55 až plus 55 stupňů Celsia. V elektrických pohonech, třetím výrobním segmentu podniku, pokračují stabilní dodávky do tramvají a vlaků sesterské Škody Transportation.

Autor: ČTK

25.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Lubomír Bystroň nacistický poklad na Budišovsku hledá už více než dvacet let.
DOTYK.CZ
4

Nacistický poklad na Budišovsku: reálná možnost anebo čirá utopie?

S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla.
4

VIDEO: S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla

VIDEO: Tenistům budou na turnaji v Brazílii nosit míčky psi

K noze! Přines! Tyto povely opět uslyší tenisoví fanoušci na antukovém turnaji v Sao Paulo. Jak to? Hráčům totiž budou během rozehrání dělat společnost netradiční pomocníci. Míčky jim budou sbírat psi z útulku.

V obchodě už jen s účtenkou. Startuje EET

Malé krámky i velké supermarkety. Řeznictví, pekařství, trafiky nebo třeba prodejny textilu a obuvi. Tam všude už ve středu dostanete – nebo byste alespoň teoreticky měli dostat – povinnou účtenku.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Národní park Křivoklátsko? Kraj znovu otočil

Současný stav ochrany přírody na Křivoklátsku je dostačující, říká Ivo Šance.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies