VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda snižuje výrobu Octavií, zruší pracovní místa

Mladá Boleslav - Podle automobilky je omezení výroby nejprodávanějšího modelu plánovaným krokem. Ve firmě proto skončí další agenturní pracovníci, kmenových zaměstnanců by se propouštění dotknotu nemělo.

11.2.2010 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

V mladoboleslavské automobilce Škoda Auto to vře. Po nedávném omezení výroby modelů Fabia a Roomster, kde se dokonce rušily směny, padá také výroba nejprodávanějšího modelu Octavia. Podle informací z firmy ovšem nejde o reakci na nějaký aktuální odbytový problém, nýbrž o dlouhodobě plánovaný krok.

I tak to ale bude znamenat zrušení až tří stovek pracovních pozic. Většinou však firma propustí zejména agenturní pracovníky. I tak ale dojde na přesun zhruba 160 kmenových zaměstnanců na jiné pozice.

„Podle obvyklého postupu nahradí tito kmenoví zaměstnanci agenturní personál na jiných místech a ten z firmy odejde. Objeví se tak možnost přesunu zaměstnanců do svařoven a na další pracoviště, kde je ještě stále agenturní personál,“ informuje v aktuálním vydání týdeník Škodovácký odborář. Propouštění tedy zatím nehrozí.

Výroba vozu Škoda Octavia bude podle plánu ponížena z 574 vozů na 441 denně a s touto denní produkcí se v současné době počítá podle listu až do konce letošního roku.

Nejsou vyloučeny ani přesuny mezi jednotlivými závody

„Je již nejvyšší čas, aby se situace začala obracet, protože klesá potenciál míst po uvolněných agenturních pracovnících. Zaměstnanost dosud drží zejména na tom, že byla s OS KOVO uzavřena dohoda, jinak by hrozily takové věci, jako je hromadné propouštění,“ upozornil předseda odborů KOVO Jaroslav Povšík.

Firma podle něho nutně potřebuje, aby se již alespoň v jednom ze segmentů masové výroby objevili zákazníci. Nedá se totiž vyloučit, že dojde k přesunům i mezi výrobními závody Mladá Boleslav – Kvasiny – Vrchlabí.

Dobrou zprávou pro Škodováky je, že v závodě Volkswagenu v Bratislavě by v květnu měla skončit výroba octavií, která se sem částečně přesunula kvůli obrovskému zájmu zákazníků a nedostatečné kapacitě v roce 2008. Ve slovenském Volkswagenu pak kapacitu za výrobu A5 nahradí nový malý rodinný model New Small Family. Předpokládá se ale, že kvůli nutnosti vytížení přejde značná část produkce octavií z Bratislavy do závodu ve Vrchlabí.

Autor: Pavel Svačina

11.2.2010 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Politolog Jan Kubáček.
3

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

Několikaletý propad sudového piva se podařilo zastavit, naznačují první data za loňský rok.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies