VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda snižuje výrobu Octavií, zruší pracovní místa

Mladá Boleslav - Podle automobilky je omezení výroby nejprodávanějšího modelu plánovaným krokem. Ve firmě proto skončí další agenturní pracovníci, kmenových zaměstnanců by se propouštění dotknotu nemělo.

11.2.2010 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

V mladoboleslavské automobilce Škoda Auto to vře. Po nedávném omezení výroby modelů Fabia a Roomster, kde se dokonce rušily směny, padá také výroba nejprodávanějšího modelu Octavia. Podle informací z firmy ovšem nejde o reakci na nějaký aktuální odbytový problém, nýbrž o dlouhodobě plánovaný krok.

I tak to ale bude znamenat zrušení až tří stovek pracovních pozic. Většinou však firma propustí zejména agenturní pracovníky. I tak ale dojde na přesun zhruba 160 kmenových zaměstnanců na jiné pozice.

„Podle obvyklého postupu nahradí tito kmenoví zaměstnanci agenturní personál na jiných místech a ten z firmy odejde. Objeví se tak možnost přesunu zaměstnanců do svařoven a na další pracoviště, kde je ještě stále agenturní personál,“ informuje v aktuálním vydání týdeník Škodovácký odborář. Propouštění tedy zatím nehrozí.

Výroba vozu Škoda Octavia bude podle plánu ponížena z 574 vozů na 441 denně a s touto denní produkcí se v současné době počítá podle listu až do konce letošního roku.

Nejsou vyloučeny ani přesuny mezi jednotlivými závody

„Je již nejvyšší čas, aby se situace začala obracet, protože klesá potenciál míst po uvolněných agenturních pracovnících. Zaměstnanost dosud drží zejména na tom, že byla s OS KOVO uzavřena dohoda, jinak by hrozily takové věci, jako je hromadné propouštění,“ upozornil předseda odborů KOVO Jaroslav Povšík.

Firma podle něho nutně potřebuje, aby se již alespoň v jednom ze segmentů masové výroby objevili zákazníci. Nedá se totiž vyloučit, že dojde k přesunům i mezi výrobními závody Mladá Boleslav – Kvasiny – Vrchlabí.

Dobrou zprávou pro Škodováky je, že v závodě Volkswagenu v Bratislavě by v květnu měla skončit výroba octavií, která se sem částečně přesunula kvůli obrovskému zájmu zákazníků a nedostatečné kapacitě v roce 2008. Ve slovenském Volkswagenu pak kapacitu za výrobu A5 nahradí nový malý rodinný model New Small Family. Předpokládá se ale, že kvůli nutnosti vytížení přejde značná část produkce octavií z Bratislavy do závodu ve Vrchlabí.

Autor: Pavel Svačina

11.2.2010 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tragická nehoda: Na silnici z Lomnice na Kraslice zemřel člověk.
3

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Ilustrační fotografie.
4 30

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Na kolapsech se podílí horko, ale i alkohol. Lékaři: Omezte pobyt na slunci

Horké a dusné počasí se podepisuje i na zdravotním stavu lidí. Dopad horkých dnů na lidský organismus zaznamenávají hlavně kardiaci a "plicaři".

Týdenní zkrat: Milionová milost

Paroubek to zkusil, Zaorálek mu to zarazil, Klaus slavil a dostal milion. I další zprávy měly katastrofický rozměr.

EXKLUZIVNĚ

Unikátní jako Pavel Bure, říká expert na bruslení Allard o Eratovi

/ROZHOVOR/ O své práci hovoří s opravdovým zanícením. Kanadský trenér Shawn Allard se před několika lety vydal do neprobádaného hokejového území a začal se zabývat možnostmi zlepšování techniky bruslení hráčů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies