VYBERTE SI REGION

Škoda Transportation dodá do Rigy 20 tramvají za 1,7 miliardy korun

Plzeň - Škoda Transportation dodá do lotyšské Rigy 20 tramvají. Jde o kontrakt za 62,6 milionu eur (zhruba 1,7 miliardy Kč). Podnik zajistil výhodné financování od lotyšských bank se splatností 15 let od dodání první tramvaje. V lotyšsské metropoli už je v provozu 26 tramvají, které Škodovka dodala v minulých letech. Všechny nové vozy budou v Rize do konce září příštího roku, řekl generální ředitel strojírenské skupiny Tomáš Ignačák.

28.4.2016
SDÍLEJ:

Tramvaj Forcity v centru Prahy.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Kromě nové dodávky pro Rigu jsou podle něj dalšími velkými nedávnými úspěchy také opce na 30 tramvají pro Bratislavu a 20 vozů pro Brno.

O české tramvaje je podle Ignačáka velký zájem hlavně v cizině, což dokládá více než 100 tramvají ForCity, které skupina v minulých letech vyvezla například do maďarského Miskolce (Miškovce) nebo do tureckého města Konya. První tramvaj ForCity Artic s logem Škoda vyjela nedávno do provozu také v Helsinkách.

Plzeňské strojírny dodají do Rigy 15 tříčlánkových tramvají ForCity Alfa 15T RIGA 2 a pět čtyřčlánkových tramvají For City Alfa 15T RIGA 2A. Kratší vůz pojme 258 stojících a 60 sedících cestujících a prodloužená varianta se čtyřmi články 353 stojících a 79 sedících.

"Vozový park dopravního podniku hlavního města Lotyšska zahrnuje kolem 190 tramvají, které obsluhují devět linek napříč městem. Většina jich byla vyrobená převážně v bývalém Československu, a proto nás těší, že na tuto tradici úspěšně navazujeme," uvedl oblastní obchodní ředitel Vladislav Kozák. Do Rigy navíc dodává dceřiná firma Škoda Electric nové trolejbusy z rámcového kontraktu až na 125 vozů.

Plně klimatizovaná vozidla

Vozidla pro Rigu budou stoprocentně nízkopodlažní s rozchodem 1524 milimetrů, tedy širší než v Praze, a plně klimatizované. Vnější design je v modrobílém provedení, typickým pro místní dopravní podnik. Mají pohon optimalizovaný na rovinatý charakter města, výtah umožňující nakládku invalidního vozíku, systém počítání pasažérů, automat na prodej několika druhů jízdenek a informační systém. Jsou vyrobeny z kvalitních materiálů, protože jedním z požadavků zákazníka bylo provozovat vozy při teplotách plus 40 až minus 40 stupňů Celsia.

Škoda Transportation dodala už v letech 2010 a 2011 celkem 20 tříčlánkových tramvají ForCity za 1,3 miliardy Kč. O rok později tam vyvezla šest čtyřicetimetrových tramvají pro více než 430 cestujících, což byl nejdelší vůz vyrobený v Česku.

Skupina Škoda Transportation loni vyrobila 92 tramvají, což je srovnatelné s předloňskem. Dále prodala 280 trolejbusů, téměř stejně jako o rok dříve. Tramvaje s trolejbusy a jejich výzbroje loni tvořily polovinu tržeb skupiny, které v minulém roce přesáhly 17 miliard korun, což bylo meziročně o šest procent více.

Autor: ČTK

28.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies