VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Transportation dodá do Turecka 60 tramvají

Plzeň -  Škoda Transportation dodá 60 tramvají milionovému tureckému městu Konya. Hodnota kontraktu přesáhne 2,6 miliardy korun. Plzeňský výrobce kolejových vozidel porazil ve výběrovém řízení pět firem, například kanadský Bombardier, polskou Pesu nebo čínský podnik CNR Tangshan Railway Vehicles.

4.3.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attila Racek

Dnes to řekl generální ředitel plzeňské Škody Transportation Josef Bernard.

„Naše výrobky se v posledních letech prosazují na zahraničních trzích. Tramvaje uspěly v maďarském Miškolci, metro v Petrohradu, dvoupodlažní jednotky na Ukrajině, lokomotivy jezdí na Slovensku," uvedl. Právě s pětičlánkovou tramvají, dodávanou také do Miškolce, uspěla Škodovka v Turecku. Podle Bernarda především díky technickému provedení, ceně i termínům dodání.

„Turecko je velmi rychle rostoucí trh, kde se počítá s významnými investicemi do městské dopravy také v dalších velkých městech, jako je Bursa, Gaziantep, Izmir nebo Adana. Turecko je také vstupní branou do dalších blízkovýchodních zemí," řekl viceprezident pro obchod Škody Transportation Zal Shahbaz.

Na tureckém trhu uspěla i Škoda Electric

Konya, sedmé nejlidnatější město Turecka v centrální Anatolii, hraje stále důležitější roli v tamním hospodářství. Škodovka tam dodá více než 30 metrů dlouhé, plně klimatizované a stoprocentně nízkopodlažní tramvaje, které splňují nejnovější evropské normy, řekl Bernard. Konya má nyní 21 kilometrů tratí, které obsluhuje 20 starších vozidel zakoupených na počátku 90. let 20. století v Kolíně nad Rýnem.

Na tureckém trhu uspěla nedávno i Škoda Electric, dceřiná firma Škody Transportation, která tam dodává kompletní elektrické pohony pro 80 nových lokomotiv společnosti Hyundai Rotem za dvě miliardy korun. V letech 2007 a 2008 tam vyvezla elektrovýzbroje pro lehká kolejová vozidla pro dopravní podnik v Istanbulu za více než 200 milionů Kč.

Celá skupina Škoda Transportation plánuje letos stejné tržby jako loni, tedy přes 16 miliard korun. Ziskovost silného středoevropského výrobce lokomotiv, vlaků, tramvají, trolejbusů a vozů metra má zůstat na loňské úrovni, tedy kolem 20 procent tržeb. Zatímco loni vyvezla 45 procent produkce, letos počítá se 60 procenty.

Autor: ČTK

4.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

PSTRUH103. Takovou přezdívku používá Petr Jelínek z Jihlavy. Patří mezi stovku nejsledovanějších youtuberů v zemi. Kvůli svému videu stanul před jihlavským soudem.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Lukáš Freisler, Sýrárna: Já jsem na to EET už dlouho předem připravený. Co se týče technického provozu, tak v tom problém žádný nebyl. Samozřejmě se nám lépe dýchalo bez toho podrobného zkoumání tržeb.
29

Nejmenší obchody by mohly získat kompenzaci za EET

AKTUALIZOVÁNO

Hrad Bouzov zůstává státu, řád s odvoláním neuspěl

Hrad Bouzov zůstává majetkem státu. Krajský soud v Olomouci dnes zamítl odvolání Německého řádu.

Pohledem Jana Kličky: Akademie českých prezidentů

Nuda to nebude. Miloš Zeman má s definitivní platností v prezidentské kampani minimálně dva protikandidáty z „těžší váhy". Oba dva jsou to – i s trochou nadsázky – akademici. Ten první a již dříve potvrzený textař Michal Horáček šéfoval Akademii populární hudby. Druhý, nově potvrzený Jiří Drahoš byl až do minulého týdne předsedou ctihodné Akademie věd ČR.

Až 400 tisíc migrantů může podle německého ministra přijít letos z Afriky

Až 400 tisíc migrantů by mohlo letos podle německého ministra pro rozvojovou pomoc Gerda Müllera připlout do Evropy přes Středozemní moře. Aby nepřišly další statisíce či miliony migrantů, měla by Evropská unie podle něj změnit svou politiku vůči Africe.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies