Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Transportation dokončila všech 60 tramvají pro Turecko

Plzeň - Škoda Transportation dokončila všech 60 nízkopodlažních tramvají ForCity Classic pro turecké město Konya, dynamicky se rozvíjející průmyslovou metropoli. Jde o jeden z nejdůležitějších kontraktů skupiny za více než 2,6 miliardy korun. Po předání posledního vozu to řekl projektový manažer Václav Petr.

21.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK/PR/Škoda Transportation

"Zákazník je s vozidly spokojen, důvěřuje naší technice a vývoji. Soudíme tak podle toho, že si před rokem objednal dalších 12 tramvají, tentokrát s bateriovým pohonem, umožňujícím vozům nezávislý pohyb na trakčním vedení," uvedl. První dva prototypy už Škodovka dodala a testují se. "Třetí tramvaj už začala najíždět část zkoušek v Plzni," řekl hlavní inženýr projektu Jaroslav Kulhánek. Všech 12 tramvají s bateriemi vyrobí a dodá podnik do konce letošního července. Celková hodnota obou kontraktů na všech 72 tramvají činí 3,4 miliardy Kč. Škodovka také letos zakončila dodávky 31 tramvají pro maďarský Miskolc (Miškovec).

Všech 60 vozidel předaly plzeňské strojírny do Turecka v termínu. "Místní dopravní podnik už nasazuje většinu z dodaných tramvají. První vozidlo pro Konyu jsme navíc vyvinuli, vyrobili a dodali za méně než rok od podpisu smlouvy," řekl Petr. Podle něj jsou cestující spokojeni s komfortem, klimatizací, zabudovaným Wi-Fi a zaujal je také unikátní vzhled tramvají s motivy islámské architektury, který vybírali obyvatelé Konya. Na čele vozu je silueta tančícího derviše.

Tramvaje dlouhé 32,5 metru mají kapacitu až 364 cestujících. Jsou konstruované jako lehké metro a mohou jezdit v soupravě ze dvou vozidel i v plánovaném čtyřkilometrovém tunelu.

Škodovka loni vyrobila rekordní počet 103 tramvají a také letos plánuje výrobu téměř stovky vozů. "Letos bychom kromě bateriových tramvají rádi vyrobili přes 50 vozidel ForCity Plus pro Bratislavu a dalších více než 30 nejmodernějších tramvají ForCity Alfa pro Prahu, které budou mimo jiné nově vybaveny klimatizací a Wi-Fi. V Číně se navíc rozbíhá licenční výroba devíti tramvají 27T pro tamější trh," řekl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Ignačák.

Skupina potvrdila loňské konsolidované a zatím neauditované hospodářské výsledky, které dnes zveřejnily Hospodářské noviny. Tržby byly vyšší než plán a dosáhly 16,4 miliardy korun, což je o 12 procent více než v roce 2013. Čistý zisk skupiny se 4800 zaměstnanci by měl činit 2,3 miliardy Kč, meziročně o 31 procent více.

Autor: ČTK

21.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení