VYBERTE SI REGION

Škoda Transportation koupila finského výrobce kolejových vozidel

Plzeň - Skupina Škoda Transportation koupila kontrolní podíl ve firmě TransTech, jediném finském výrobci železničních a městských kolejových vozidel. Jde o první škodováckou akvizici v západní Evropě. Finský podnik, jehož hlavními produkty jsou dvoupodlažní elektrické vagony, tramvaje a strojírenské výrobky, má roční obrat přes 2,5 miliardy korun a zaměstnává přibližně 500 lidí, řekla mluvčí skupiny Škoda Transportation Lubomíra Černá. Cenu akvizice nezveřejnila.

4.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Mezi hlavní produkty firmy TransTech patří dvoupodlažní elektrické vagony, takzvané PushPull soupravy a tramvaje. K jejím klíčovým zakázkám patří především dodávka dvoupatrových tlakotěsných vagonů pro státní finské železnice (VR Limited), které jsou určeny pro rychlost 200 km/h. Společnost uzavřela i rámcovou smlouvu na dodávky stoprocentně nízkopodlažních tramvají s plně otočnými podvozky pro Helsinky.

TransTech byla založena roku 1985. Má v portfoliu nízkopodlažní tramvaje, elektrické jednotky, ale i vagony a vozy pro přepravu osobních aut. Škoda Transportation koupila majoritní podíl od finské investiční společnosti Pritech Oy. "Původní vlastník, pan Ilka Brotherus, zůstává minoritním akcionářem, prostřednictví společnosti Sinituote Oy," řekl člen představenstva TransTechu Leif Ekström.

"Naším dlouhodobým záměrem je upevnit postavení především v západní Evropě. Akvizice finské společnosti je jedním z kroků, jak toho docílit," řekl předseda představenstva Škody Transportation Tomáš Krsek.

Podle viceprezidenta pro obchod Zdeňka Majera se skupina díky akvizici stává klíčovým hráčem v oblasti železničních a městských kolejových vozidel ve Finsku. Výrazně se také zlepšuje její výchozí pozice pro rozvoj obchodních aktivit v celé Skandinávii.

Know-how finské společnosti

Dalším přínosem akvizice pro skupinu Škoda Transportation je podle Majera know-how finské společnosti v oblasti výroby kolejových vozidel pro náročné klimatické podmínky a také vysokorychlostních a tlakotěsných vozů. Skupina to využije v dalších tendrech, jichž se chce ve Skandinávii v nejbližších měsících účastnit.

Škoda Transportation, přední evropská skupina v oboru dopravního strojírenství, loni utržila 16,4 miliardy korun, meziročně o 12 procent více. Čistý zisk meziročně vzrostl o 30 procent na 2,27 miliardy Kč. Hlavními produkty jsou nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlaky, soupravy metra, trolejbusy, trakční motory a kompletní pohony pro dopravní systémy. Skupina už několik let zaměstnává přes 4000 lidí. Má dceřiné nebo společné podniky v Česku, Německu, Rusku, Polsku a Maďarsku. Její vozy jezdí nejen v Česku, ale také v Turecku, USA, Polsku, Rusku, Itálii a také v Číně.

Ryze českou skupinu vlastní devět českých fyzických osob, manažeři skupiny. Do skupiny patří plzeňské firmy Škoda Transportation, Škoda Electric a Movo, ostravská Škoda Vagonka, Pars Nova Šumperk a pražský výrobce výkonové elektroniky Poll. V Maďarsku je to podnik Ganz-Škoda, v Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod a v Německu Škoda Transportation Deutschland.

Autor: ČTK

4.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Soud nařídil francouzskému meštu Publier odstranit sochu Panny Marie

Paříž - Město Publier na východě Francie dostalo od soudu nařízeno, aby odstranilo z parku sochu Panny Marie. Důvodem je celostátní zákaz vystavování náboženských symbolů na veřejných prostranstvích. Informoval o tom zpravodajský server BBC News s odvoláním na starostu města.

Duka slouží mši k otevření německy mluvící farnosti v Praze

Praha - V souvislosti s otevřením farnosti německého jazyka v Praze na Novém Městě bude dnes pražský arcibiskup kardinál Dominik Duka sloužit od 11:00 mši v kostele sv. Jana Nepomuckého Na Skalce. Německou farnost zřídil Duka k 1. říjnu, důvodem byl růst německy hovořící komunity a snaha o obrození staleté přítomnosti německého kulturního živlu v hlavním městě, uvedlo na webu pražské arcibiskupství.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies