VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda učí auta chytře parkovat

Jedete na schůzku a potřebujete najít na přeplněných ulicích co nejrychleji volné místo k zaparkování. Aplikaci, která by vám s tímto úkolem měla pomoci, vyvíjí Škoda Digilab, centrum pro inovativní nápady Škody Auto. Největší česká automobilka chce aplikaci otestovat ve spolupráci s městem Mladá Boleslav, kde sídlí. Uvedla to šéfka Škoda Digilabu Jarmila Plachá.

20.3.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Škoda Auto

„Když už auta musí ve městech být, měla by být součástí chytrého prostředí, proto se snažíme přijít s řešeními, která zákazníkům, ale třeba i našim zaměstnancům usnadní jejich využívání. V době, kdy se v Mladé Boleslavi střídají směny, je město přecpané auty. Chceme tedy vytvořit aplikaci, díky níž budou vědět, kde s velkou pravděpodobností zaparkují. Ale díváme se i na to, zda všichni musí v tutéž dobu přijet vlastním autem, nebo zda je mohou sdílet. Jedním řešením je například spolujízda a online vyhledávání spolucestujících. (Jde o službu fungující na podobném principu jako Airbnb v oblasti krátkodobého ubytování – jde o internetové propojení řidičů nabízejících meziměstskou jízdu a zájemců o svezení, pozn. red.) Zabýváme se i možností carsharingu," řekla Deníku Plachá. (Carsharing je pronajmutí si auta na ulici, které lze online zaplatit a auto pak odemknout například pomocí aplikace v chytrém telefonu, pozn. red.)

Nenechte si ujít: Pražští židé slavnostně přivítali dva nové svitky tóry

Škoda Auto chce být podle Plaché v oblasti chytrých služeb partnerem nejen Mladé Boleslavi, ale i Prahy a dalších měst. Proto se stala také jedním z partnerů soutěže Smart Mobile Hackatonu, která v současnosti v Praze probíhá a v níž dvacet týmů ze třinácti zemí soutěží o vytvoření nového řešení pro chytré město. „Hodně jsme usilovali o to, aby organizátoři pozvali do soutěže mezinárodní týmy, protože Škoda Auto má globální záběr. Zajímá nás, jaké inovace dnes vznikají v Číně, v Izraeli, ve Spojených státech a jinde. Nechceme řešit věci na koleně, rádi využijeme i řešení, které nám nabídne nějaký startup. Důležité je, aby mělo právní rámec a aby bylo smysluplné," říká Plachá.

Podle vedoucího rozvoje podniku a digitalizace Škody Auto Andre Wehnera firma neustále investuje do rozvoje chytrého auta, ale to by mělo fungovat v propojení s chytrou infrastrukturou měst. Tržby ze služeb spojených s osobní dopravou by se přitom měly v budoucnu podílet na zisku automobilky stejnou měrou, jako prodej aut.

Přečtěte si: Odbory podaly trestní oznámení kvůli prosincové stávce na poště

Autor: Jaroslav Krupka

20.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zdeňka Procházková.
4 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Ilustrační foto.
8

Účet koaličních náletů na Islámský stát: za tři roky zemřelo už 352 civilistů

Hokejisté padli s Ruskem po nájezdech. Přesto budějovický turnaj ovládli

Ve svém závěrečném vystoupení na Carlson Hockey Games prohráli hokejisté České republiky bez svých největších hvězd s Ruskem 3:4 po samostatných nájezdech, i tak potvrdili prvenství v turnaji.

AKTUALIZOVÁNO

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti Agrofert podklady k veškerým dluhopisům, které firma vydala, řekl mluvčí podniku Karel Hanzelka. Prověřuje tak i dluhopisy, které od firmy koupil ministr financí Andrej Babiš (ANO).

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies